Ik heb er zelf één (i7 quad core 2012) en ben er heel tevreden over. Ik gebruik m'n mini voornamelijk voor schoolwerk (office) en het streamen van films naar m'n apple tv. Ik heb wel eens een filmpje proberen te maken in iMovie en muziek in Garageband en dit ging ook wel allemaal vrij vlekkeloos.
Waarvoor wil je hem gebruiken?
De i7 QC heb ik eigenlijk niet nodig voor mijn gebruik, het enige zware wat ik doe is converteren van video's. Dat is ook het enige moment dat ik de fans hoor blazen. Ik kan geen vergelijking maken met andere Macs omdat dit mijn eerste is. Hoewel er geen SSD in zit, merk ik niet dat ik dit mis o.i.d. Het zal misschien wel een verbetering zijn ten opzichte van de normale harde schijf m.b.t. opstarten, maar vooralsnog heb ik er geen last van dat het allemaal wat langer duurt. Ik kom van een 5 jaar oude PC en 4 jaar oude laptop, dus dan is alles al snel beter
Je kan het geheugen inderdaad makkelijk upgraden, het is simpeler dan een ikea kast in elkaar zetten
Ik heb wel gelezen dat je twee exact dezelfde modules moet gebruiken, anders kan je last krijgen van kernel panics en andere fouten.
SSD is inderdaad er zelf in te zetten als 2e harde schijf. Van wat ik gezien heb qua tutorials is dit vrij makkelijk te doen als je maar voorzichtig bent. Gezien de prijs zou ik zelf geen fushion drive aanschaffen, daarvoor vind ik het te duur.
Klik om te vergroten...