Ik weet het niet hoor, daarvoor moet ik eerst het eindproduct zien. Deze generatie switch werpt sowieso de illusie dat het verschil qua graphics kleiner is terwijl dat wel meevalt.
De grootste reden hiervoor is dat bij de vorige generatie we over gingen naar High definition en daardoor ook PC waardige resoluties op de consoles kregen. Deze generatie switch is dat niet zo en de verschillen zijn daardoor subtieler.
Als men niet zo in de technieken zit dan ziet men meestal die subtiele verschillen ook niet. Vraag een gemiddeld persoon (niet-gamer) maar eens of hij het verschil ziet tussen DirectX10 en 11 of het verschil tussen tesselation uit of aan. Het zijn verschillen die zeker wel een impact hebben op de immersion, maar niet direct zichtbaar zijn als je niet weet waar je naar moet kijken. Vaak verbetert de immersion dan ook door een combinatie van betere technieken te gebruiken en ze ook op de juiste manier te gebruiken.
(Herriner je het begin van deze generatie nog, met al die games waarbij alles er als plastic uit zag. How not to use reflection)
Daarbij leven we ook niet meer in de tijd van de vierkante hoofden. De verschillen worden uiteindelijk ook steeds subtieler.
Laatst bewerkt: 10 mei 2013