[Films] Algemeen [Deel 28]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Green Zone

Zeer interessante film die wat meer duidelijkheid probeert te scheppen over het doel waarom de USA in 2003 Irak is binnengevallen. Helemaal interessant omdat het publiek dit eigenlijk nooit te weten is gekomen, wat toch wel een van de grootste mysteries kan zijn van het afgelopen decennium. Het is dan ook te prijzen dat de makers de film neerzetten als kritiek tegen de oorlog, maar anderzijds is het weer jammer dat ze daar een deels fictief plot voor hebben geschreven. Maar ach, het is en blijft een film en geen documentaire. Zolang de kijkers maar de boodschap snappen.

Eigenlijk is Green Zone ook helemaal geen oorlogsfilm. Ik wist niet wat ik moest verwachten, dus rekende op een simpel actiefilm, maar kwam toch ‘bedrogen’ uit. Green Zone is veel meer een thriller die zich afspeelt in Irak, en dat is een combinatie die erg prettig werkt. Ook al weet je hoe de vork in de steel zit, is het toch interessant om te kijken hoe het verhaal zich ontvouwt. Misschien is het fictieve plot in dat opzicht toch wel een bonus.

Ook ben ik blij dat de film verder rechtoe rechtaan is. Geen verschrikkelijk liefdesplotje ertussendoor, geen overdreven Amerikaans einde en standaard cliché’s (OK, een paar dan, zoals de vrouwelijke journaliste). Nee, het is gewoon een prima film. Camera vond ik zelf wel prima werken, slechts bij een paar scenes vond ik het shaken te overdreven, maar verder was het prima in lijn met de film.
    Leuk voor tussendoor!

2. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.362
    Hoe is die in vergelijking met het orgineel ?
    Komt ook nog echt een deel 4 van als goed is.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dit is toch al deel 4 , of anders deel 1 van de nieuwe serie

Tenzij je dead by dawn niet meetelt omdat het hetzelfde verhaal is als Evil Dead en dan Army of Darkness al deel 2 telt en deze als 3

Of als je Army of Darkness niet meetelt maar dat is ondenkbaar :+

Ik moet er nog steeds heen, zou eigenlijk woensdag maar moest toen plotseling competitie spelen en zou daarna eigenlijk donderdag maar iedereen gaf de voorkeur aan bier drinken..

plan is nu om zondag te gaan, heb er hoge verwachtingen van

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.028

Hamill in ep 7, zie je het al voor je :lol:

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Lawless

Heerlijke rauwe film over het (waargebeurde?) leven van de Bondurant Brothers in de jaren ten tijde van de drooglegging in de USA. De mannen verdienen knaken met illegaal stoken van whiskey, en alles wat illegaal is moet fysiek worden verdedigd. We zien de transformatie van grote jongens tot waardige criminelen, waar vooral het jongere broertje gespeeld door LaBeouf. Helaas is dit ook veruit de minste acteur van de cast en is het jammer dat deze rol amper echt uitkomt, daar het wel de meeste interessante persoon is in de film. Wat nu overblijft is badass Forrest, gespeeld door Tom Hardy en de derde broer, een simpele domme kracht. Ik moet zeggen dat Hardy het gewoon prima doet, al ben ik gewoon geen fan van dat grommen en boos kijken. Het is allemaal zo simpel.

Buiten de acteerprestaties om staat wel een heerlijke film. De sfeer is fenomenaal, de muziek echt geweldig. De reden dat ik deze film ben gaan kijken was namelijk dat Nick Cave had meegewerkt, en ik benieuwd was wat een muzikant zou doen met een medium als film, wat toch weer heel anders is als zijn eigen terrein. En ik moet zeggen dat hij een dikke voldoende krijgt. Naast het scenario is zijn invloed in de soundtrack uiteraard duidelijk aanwezig.
    Audiovisueel is deze film gewoon echt sterk. De plaatjes zijn schitterend en daarmee word je al snel in de film getrokken. Top.

Qua verhaal is de film wellicht wat te rechtlijnig om echt een topper te worden, en de romantische plotjes helpen ook niet echt. Maar de dikke sfeer en de nodige rauwe actie maken dat wel weer goed.

6. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    De nieuwe evil dead ook gezien in de bios.
    Holy fuck wat een geniale horrorfilm!:lol:

7. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Waarom dan niet The Assassination of Jesse James kijken? Betere film met een betere soundtrack van Nick Cave.

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    [yt]ufsrgE0BYf0[/yt]

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Oi die heb ik een keer in het vliegtuig gekeken maar dat werkt voor geen meter. Heb hem nog op mn hdd staan, wist niet dat Nick ook daaraan meewerkte.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Wil ik ook nog zien, zag er goede verhalen over.

[yt]4LcpERalJ50[/yt]

The Great Gatsby is vooralsnog niet echt bijzonder goed ontvangen, toch veel slechte reviews.

Laatst bewerkt: 11 mei 2013
  11. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    SUPER TROOPERS

Ik dacht dat het een beetje flauwe komedie was, en ik had wel zin in een flauwe komedie...
    maar deze film is gewoon NIET grappig.... ik heb miss in de hele film 2-3x kunnen glimlachen en dat was it....
    Ik snap de hoge IMDB score echt niet een afrader
    3.5

12. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Verdient toch een post :)

Martin Freeman _O_

Laatst bewerkt: 11 mei 2013
  13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb me kostelijk vermaakt met de film. Het enigste wat ik miste was een echte hoofdpersoon. Ash zie je dus ook niet terug en ook niet een soortgelijke personage. Wat eigenlijk maar beter is. Verder is de film gruwelijk goor en heeft het soms ook nog wel duistere lach momenten. Het is eigenlijk gewoon een perfecte remake of wat je er maar wil van maken! Kijken dus :D

14. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869

Zijn gezicht. :lol:

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat vond ik het leukste stukje uit de trailer eigenlijk. :D

16. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Midnight in Paris

Soort ode aan Parijs en kunst/cultuur, wat helaas niet aan mij besteed is. De hoofdpersonage vond ik verder irritant naïef met zijn domme fantasietjes om middernacht. De boodschap van de film vond ik ook niet bijzonder. Desondanks was Parijs wel prachtig en vond ik sommige scenes/dialogen wel goed gedaan, maar geen bijzondere film verder dus.

17. Kiss of Fire

Kiss of Fire Kiss of Fire

Leuk Bevonden:
    40
    Evil Dead gezien gisteren. Vond het eigenlijk maar lachwekkend. Niet echt eng en door de 'vuile taal' die gebruikt wordt ook haast niet serieus te nemen. Het is vast de bedoeling, maar eigenlijk niet het type horror film dat ik graag zie. Viel dus een klein beetje tegen.

18. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Children Of Men was in potentie een hele goede film, dus ik ben wel benieuwd.
    Daarnaast is dit echt een goede teaser, je vraagt je af wat er aan de hand is en wat er gaat gebeuren.

19. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    In potentie? Ik vond dat die potentie prima werd benut. Vooral qua sfeer vond ik Children Of Men echt top, en dan ben je bij mij al een eind.

20. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Hansel and Gretel: Witch Hunters

Hoewel er meer ingezeten had, was het een vermakelijk film.
    Ik had zin in een actiefilm met veel actie, en dat is precies wat deze film je geeft.

Het verhaal stelt niet veel voor en word nergens verrassend maar dat is bij deze film ook niet erg. De film begint vlot en houd er de hele film de vaart er lekker in met lekker veel leuk uitziende acties. En heb me er daardoor prima mee vermaakt.
    Het is gewoon een film die je 1x ziet, je er prima mee vermaakt en dan '''klaar''
    6.5

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina