1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

  1. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij is het in het boek ook wel zo dat Ned al die stambomen leest + hij bekijkt die bastards persoonlijk, net als de vorige Hand had gedaan. Gendry is alleen belangrijk nu omdat Melisandre dus King's blood wil hebben.

    En dat is waar, de opdracht voor die moorden lijkt in het boek van Cersei te komen en in de serie van Joffrey, maar geen van beiden is helemaal zeker geloof ik.

    :lol:Littlefinger op die fb: 'Au contraire my sackless friend':lol:
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2013
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    De nieuwe profielpic van Ygrit is ook meesterlijk :cool:
     
  3. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Einde seizoen twee + deze informatie = :thumbs:
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Moest juist van Joffrey. :+ Cersei wist er niets van.
     
  5. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is een wijziging. Een vreemde, want het zou de indruk kunnen wekken dat Joffrey weet dat hij zelf een bastard is. Hoe weet een 15-jarig jochie uberhaupt van de geheime kinderen van zijn vader?
    Gendry wordt gezocht obv 'the Queen's orders' en zij laat ook de bastards vermoorden in het boek.
     
  6. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Was het niet algemeen bekend dat Robert regelmatig op bezoek ging bij de hoeren?
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Uh, volgens mij niet...

    Volgens mij is het zo dat Joffrey alle baby's laat vermoorden in King's Landing die een bastaard kunnen zijn.

    En Joffrey weet dat zijn vader regelmatig van andere vrouwen genoot. En hij vind het maar niks dat mensen hier over praten. Het was dus absoluut niet Cersei haar ding. Dit kan je ook opmaken uit een scène waarin Tyrion verhaal komt halen. Na een korte stilte zegt hij: "Ah, you didn't know."
     
  8. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    In ieder geval dat hij nogal losbandig was, maar dat betekent niet dat zijn bastaarden algemeen bekend waren. Cersei wist ervan, Jon Arryn had ze uitgebreid opgezocht en Varys en Littlefinger zullen via hun spionnen wel hebben geweten welke kinderen van Robert waren.

    Dat Joffrey dat weet en niks vind, wordt dat ook gezegd of is dat jouw interpretatie? Ik heb seizoen 1 niet meer zo helderO-) Maar in boek 1 is het dus wel zo dat Cersei erachter zit.
     
  9. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    JOffrey gelooft nog dat Robert zijn echte vader is, Hij is alleen in en in evil dus doet hij alles om de "geruchten" de nek om te draaien, waaronder de opdracht tot het doden van de bastards. Cersei wist van niets, maar dat laat ze liever niet blijken om niet zwak over te komen. Ze moet juist alles in de hand (lijken te) hebben.

    "Power resides where men believe it resides. No more and no less."
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Episode was wel oke. Niet meer dan dat eigenlijk.
     
  11. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik wil alleen maar zeggen dat het een wijziging is. De boeken'waarheid' is dat Cersei erachter zit en dat is imo ook veel logischer.
     
  12. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Leuke tussen episode!
     
  13. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Meer mensen die het volgende shot ergens aan deed denken?
    [​IMG]

    Dany was weer baas en wat groeien die draken snel zeg. Ook is dit de eerste keer dat ik blij ben dat ze iets niet laten zien in de scene van Theon. Ook was de scene tussen Jofrrey en Tywin erg vet om te zien.
     
  14. sikory

    sikory Active Member

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    En voor de verandering zei Joffrey eens wat zinnigs.
     
  15. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Joffrey lijkt steeds minder een psychopaat te zijn in vergelijking met die martelaar van Theon. Maar toen had je die scene met Ros in de vorige aflevering. Hopelijk wordt hij ook nog een beetje likeable, net als Jaime, die steeds beter wordt in mijn ogen, ook al heeft hij Bran uit dat raam geduwd.
     
  16. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Goede aflevering!

    S03E07: The Bear and the Maiden Fair spoilers
    + Jaime was awesome. Fantastisch gedaan.
    + The Rains of Castamere die speelde toen Jaime Locke op zijn plaats zette en dat vervolgens doorging in de aftiteling. Eén van de weinige momenten van de serie dat de soundtrack zo veel toevoegt aan het moment.
    + Ik zat aardig te stressen tijdens Theons stukje, omdat ik al aardig sterk voelde aankomen wat de martelaar dit maal van Theon zou afhakken. Erg blij dat we dat niet te zien kregen.
    + Qyburn werd goed gespeeld, goede acteur
    + Dany was best goed deze week
    + Het was eens ietsjes vrolijker dan normaal met o.a. Gendry die te weten komt wie zijn vader is, Robb die te horen krijgt dat hij vader wordt en Jaime die de held uithangt.
    + Ik zie nu hoe ze bepaalde verhaallijnen verderop gaan doen, ben benieuwd.

    - Ik vond Arya's 'ontsnapping' wel een beetje flauwtjes. Vooral omdat de Hound blijkbaar zo'n twintig meter buiten hun schuilplaats rondhangt zonder dat ze dat doorhebben.
    - Iets te veel Jon wat mij betreft

    De productie was erg goed deze week. Soms erger ik me een beetje aan alle plotselinge schakelingen tussen de verhalen, maar dat was deze week erg goed gedaan. Alles zag er ook echt fantastisch uit. Toffe episode :D
     
  17. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe weet iedereen dat dat de Rains is? Je hoort muziek, terwijl het enige wat je eigenlijk weet van het lied toch de tekst en trommels en luiten zijn?
    Viserion en Rhaegal_O_
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Alweer een 'tussenepisode'?
     
  19. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja, nu zat er geen zang bij en was het iets bombastischer. Maar de melodie is -voor mij althans- erg herkenbaar, dus ik wist gelijk dat het de Rains was toen Jaime wegliep. Vergelijk maar met die van vorig jaar:
     
  20. CheesieOnion

    CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

    Berichten:
    1.058
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom wordt elke aflevering met minder actie een tussenepisode genoemd? Dat is nou eenmaal Game of Thrones, waar het veel gaat om character development en vooral deze aflevering, die Martin zelf heeft geschreven.
     

Deel Deze Pagina