[XOne] Metro: Last Light

Discussie in 'Games' gestart door BigKabuto, 14 jul 2011.

1. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Dit dus ;)

2. PsychoBoyJack

PsychoBoyJack Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het ook erg irritant en jammer, toch is het niks nieuws.... In deel 1 zat ranger mode ook niet, en kon je het later extra downloaden. Zoveel mensen op forums en in video's aan het ragen dat ''het iets nieuws is, en ze nu echt te ver zijn gegaan''...:emo:

Blijkbaar hebben genoeg mensen dus bij deel 1 het toch gedownload, zodat het nu wederom interessant voor de ontwikkelaars (of de uitgevers?) om het nu gelijk aan te bieden....

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Gamespot 9/10:

[yt]pYWGTWO7T6o[/yt]

Gameinformer 8.75/10:

Klikster

4. RHD

RHD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik post nagenoeg nooit op dit forum maar met dit soort gezeik kan ik het toch niet laten. Want wat een gezeur zeg, zover ik het begrijp is de gehele eerste lichting van deze game de limited edition dus inclusief de ranger mode. De uitgever begrijpt ook wel dat dit een single player only game is die niet in grote getallen zal gaan verkopen. De multi-player is er zelfs uitgehaald omdat de developer het niet vondt passen bij de game (hulde hiervoor naar mijn mening). Het gevolg is natuurlijk dat deze game massaal 2e hands aangeboden zal worden (nieuw zal hij waarschijnlijk ook wel redelijk snel in prijs worden verlaagd). Dat ze nog een beetje willen verdienen op deze 2e hands verkoop vind ik dan ook totaal niet vreemd. 2 jaar geleden had ik het een bizarre actie gevonden maar tegenwoordig heeft bijna elke multi-player game een online pass en kan ik er dus echt niet wakker van liggen.

Het grappige is overigens dat deze beslissing al gemaakt is onder het bewind van THQ en dat het toen ook al bekend is gemaakt, het gaat dus niet om een last-minut actie van Deep Silver zoals veel mensen denken.

5. Coentjuh

Coentjuh Active Member

Leuk Bevonden:
    29
    Ranger mode in Metro 2033 kost maar 240 MPS en on sale zelfs maar 120 MPS. Deze keer kost het 800 (toch?) MPS..

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En daarbij kwam die pas heeeeeel veel later. En was dat een reactie omdat heel veel gamers vonden dat de bullet sponge vijanden niet echt bij de setting pasten.

Dat was een voorbeeld van goed naar je communnity luisteren en voor een hele redelijke prijs toffe nieuwe settings (en wat nieuwe wapens) aanbieden

Ik heb hem toen ook direct gekocht

En ik snap ook wel dat pre-orders heel belangrijk zijn voor een uitgever en dat ze juist hiermee hopen de hardcore fans van deel 1 meteen over de streep te trekken

maar ze slaan de plank mis want dit voelt te dwangmatig. KOOP METRO ORIGINEEL EN OP RELEASE EN ANDERS KRIJG JE JE FAVORIETE MODE NIET GRATIS!

zo ga je niet om met je trouwe fans imho

Maar dat is niet de reden dat ik hem niet direkt aanschaf. Ik had dat best door de vingers willen zien maar ik krijg uit de Eurogamer review de indruk dat ze van de survival horror geel af gegaan zijn en zich net als zoveel andere ontwikkelaars hebben laten verleiden om hun game net iets meer eenheidsworst te maken

En dat vind ik jammer. Ik vond de creepy stukken uit de eerste metro de beste (en de stukken dat je in je eentje aan de oppervlakte je weg moest vinden, met de tijdsdruk van je gasmasker filters)

'gewone' shooters heb ik er al 100 van op de plank liggen, ik wou enkel en alleen meer van die unieke metro sfeer.

Zal hem toch ooit wel gaan halen maar de hype is er voor mij na de eerste reviews wel af

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

Mooi hoor. De reviews zijn wel erg wisselend, maar als ik alleen deze review zou zien, zou ik meteen verkocht zijn. Eerst maar eens deel 1 spelen.

8. Mouse

Mouse a.k.a Moeswa

Leuk Bevonden:
    3
    gewoon oplichters! dat betekend ook dat als ik de game 2e hands koop ik geen moer erbij heb want die modus moet je elke keer opnieuw kopen!

gewoon boycotten die handel!

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176

En als je het later koopt dan heb je het alsnog niet? Dus wat zijn jullie argumenten?

http://www.budgetgaming.nl/game-profile/metro: last light_Xbox360.html

Plus de gewone is er ook nog. Een gamemode omdat je pre-orderd en later voor moet betalen is pure oplichterij.

Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat het dus niet enkel en alleen via pre-order te krijgen is. Leek me niet zo heel ingewikkeld om te volgen toch?

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat is ook niet het punt

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Begrijp me niet verkeerd, ik probeerde die Ranger DLC absoluut niet goed te praten.

Wou alleen maar duidelijk maken dat als je mazzel hebt je dus een LE zo in de winkel kan vinden MET Ranger DLC.

Omdat dus de hele eerste produktie run zogenaamde LE's zou betreffen.

En het dus strikt genomen niet echt alleen voor pre-order's geld.

Blijft uiteraard genaaid

13. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Ik koop hem ooit wel, maar niet voor 50 euro. En dat ligt niet aan het spel of aan die dlc (persoonlijk boeit het me echt geen reet). Ik betaal bijna nooit meer veel voor games. Ik wacht altijd tot een game 30 is en dan schaf ik hem wel aan.

Paar uitzonderingen zoals Fallout 3/New Vegas, Mass Effect serie en de Bioshock serie.

Op Steam kan je trouwens al voor 49,99 het spel kopen inclusief die limited edition content. Heb je Metro 2033, dan krijg je nog 10% korting.

Laatst bewerkt: 14 mei 2013
  14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Quicklook van Last Light (PC) versie:

Sfeer nogmaals: helemaal top. :thumbs:

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Na al dat negatieve gedoe net toch maar gehaald :+

was even naar gamemania om wat nieuws te halen voor komend weekend en er was voor de rest niet zoveel aansprekends (alternatief was ACIII voor 3 tientjes)

GM had alleen maar LE's staan met ranger DLC

16. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Voor de mensen die de game graag willen winnen:

17. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Leuk! Meegedaan. Hoe weet je trouwens of er al een winnaar is gekozen? Ook met de prijsvraag voor Giana Sisters meegedaan maar nooit ergens een uitslag gelezen?

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Same here met Fable The Journey toen

19. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Die heb ik gewonnen :+

20. UpInSmoke0611