Blijkbaar niemand die deze game speelt? Ik heb die Contrarian King eindelijk gekilled.. Blijkt dat hij healt van Fire damage.. Had dat niet door...
Ik twijfel erg voor aanschaf van dit spel. Is het ook leuk als je niet van dat "highschool-geleuter/drama" houdt? Ik bedoel dit niet negatief aangezien dit erg ingebakken is in de Japanse cultuur (en dus begrijpelijk), maar elke dag 'chores' doen lijkt mij niet aantrekkelijk.
De locatie 'highschool' zit er in. Het is niet dat je elke dag naar school loopt en hetzelfde moet doen. Op school ga je praten met mensen, moet je soms een vraag beantwoorden in een les, etc. In deze game gaat het allemaal om het leggen van 'Social Links'. Zoals het woord al een beetje zegt: sociale banden. Dus het is zeker een belangrijk onderdeel om in school contact te leggen met anderen, maar het is niet alsof het elke keer hetzelfde is. Deze game is nooit hetzelfde, dat maakt 'm zo goed.
Bedankt voor de info! Blijft alsnog dus interessant, misschien toch maar kopen eer de EU versie wordt gereleased.
Was nog vergeten te zeggen dat het aanmaken en versterken van die Social Links, je Persona ook sterker maakt. Redelijk essentieel. Verwacht wel veel verhaal en gepraat trouwens. Met name in het begin. Maar het verhaal is het echt interessant genoeg, waardoor dat niet zo'n probleem zou moeten zijn.
Ah, gevonden! Zonde om het mooie officiele topic van de game niet te gebruiken.... Het battlesysteem is lekker, maar.....ik ben verdomd snel door mijn SP heen...zo snel dat het op is voordat ik bij de eindbaas ben...iemand tips??
Fris beginnen aan een eindbaas. Is er niet altijd een savepoint voor een baas? Gewoon naar huis gaan, slapen en goed uitgerust terugkeren.
Toch jammer dat ik een Vita of Ps2 nodig heb om dit spel te spelen. Ben begonnen met Persona 4: Arena (review) en heb toch het idee dat ik flink wat informatie mis. Daarnaast heb ik deeltje 3 wel gespeeld maar daar schoten ze zichzelf in de kop om hun persona te summonen en had je the dark hour wanneer die schaduwen kwamen. Nu is er iets met een TV wereld? Anyway voor een fighter is hij wel echt tof.
Dit spel is het echt waard om een Vita te halen.....al zijn er natuurlijk nog veel meer games als je het ding dan toch hebt!
Tussen 3 en 4 is niet echt een directe link. Maar tussen 4 en Arena natuurlijk wel. Arena gaat verder waar 4 is opgehouden. (al zie ik het eigenlijk meer als excuus om een verhaal aan de fighting game toe te voegen dan dat het verhaal echt vooraf zo bedoeld was ). Hoe dan ook logisch dat je het gevoel hebt dat je info mist. Want... dat mis je ook. Had je maar niet zo moeten treuzelen! Enige andere is natuurlijk een hoop items bij je hebben om je Sp aan te vullen. Misschien grinden op een lagere verdieping met Rush, in de hop dat je nog wat handige drops krijgt?
Dat merk ik maar al te goed . Toch leuk dat ze de moeite nemen om er een verhaal in te steken. Al komt het er (tot zover) op neer dat ze de TV weer in gaan en er geen schaduwen zijn maar 1 groot toernooi! En iedereen doet raar tegen elkaar en gaat daarom tegen elkaar vechten. Teddie is kennelijk de gene die alles geregeld heeft en ze tegen elkaar opzet. (waarschijnlijk is daar ook wat mis) Nou wie weet komt er toch een poort naar de console! (xbox/ps De artstyle van Persona 4 is gewoon erg gaaf, daarnaast is de soundtrack ook tof. Er zijn weinig games die doen wat de persona serie doet. (dat is een erg boeiende rpg zijn)
Maakt niet uit. Gewoon rusten. En goed kijken of het nog optijd is dan. En niet zoals ik dat ik game over was en hele dungeon opnieuw kon doen
Jij hebt natuurlijk de 360 versie? Misschien maar goed ook, want ik heb het vage gevoel dat jij tig keer beter bent in fighting games dan mij. Zijn de achievements een beetje te doen? Ik wil soms het gevoel krijgen dat ik iets presteer, ook al zuig ik vreselijk.
Klopt, ik heb de achievements nog niet eens bekeken... ik merk dat ik de afgelopen jaren van m'n achievement verslaving ben afgekickt. (ik heb zelf nog 2~3 games in het plastic liggen!) De enigste fighter waar ik echt goed in ben (geweest) is DOA4. Tegenwoordig heb ik gewoon geen tijd om goed te worden in een fighter. Maar de Persona fighter ziet er gewoon zoooo mooi uit, net zoals de Blazblue serie overigens . Helaas ga ik de komende tijd geen handheld halen omdat ik een Surface Pro wil .
Het gaat me ook niet om de drang om achievements te halen, maar ik ben gewoon zo slecht in dit soort games dat het op zijn minst wel leuk is om om de zoveel tijd wat erkenning te krijgen van de game. Heb ik het gevoel dat ik niet helemaal vreselijk ben. Street Fighter IV was hier bv slecht in. Ik kreeg vrijwel niks. Ik heb DoA3 en 4 relatief veel gespeeld, maar ik ben nooit verder gekomen dan wat spastisch op de knoppen rammen en hopen dat er een leuke combo uit rolt. Spoiler Vita >>> Surface Pro.
Blazblue had ook erg pittige achievements waarvoor ik online moest gaan... Iets wat ik 2/3 keer gedaan heb. (en keihard in de **** genomen ben) Het is jammer voor de casual speler, maar als hardcore fightergamer is het wel tof. Al zitten er ook genoeg random achievements in die je krijgt door specifieke acties te doen. (die ik dus random unlock) Ikga de Vita niet vergelijken met een geweldige tablet/ultrabook