Droomgame:
Ik zou graag een zombie apocalyps game willen zien in een grote (RPG) wereld. waarin je verschillende groepjes overlevenden hebt in de wereld. Je begint als eerste een locatie te kiezen die je wilt gebruiken als basis (uit +100 locaties, in verschillende grotes (groter = moeilijker te clearen van zombies en heeft veel beveiligingen nodig, maar heeft groter ruimte voor de survivors).
Dan kun je in de wereld mensen in je plek opnemen en dit zorgt voor verschillende gevolgen:
- Je safe house moet versterkt worden met bijvoorbeeld barricades, hekken wachtposten rondom je safehouse en security die rondlopen.
- meer voedsel nodig (dus meer voedselmissies)
- als je een klein safe house hebt, kan het overcrowded worden en is riskanter
- Je hebt te maken met vertrouwen van de survivor in hoeverre zij jou zien als ''leider''
Je hebt niet alleen nadelen aan survivors opnemen: de survivors kun je gebruiken om voedselmissies of naar wapens te zoeken en het bouwen van versterkingen rondom jouw safe house.
De survivors die je red, hebben verschillende vaardigheden, bijvoorbeeld een medic die het zombievirus effect kan verminderen, handelaren die met andere settlements makkelijker kan ruilen, wapenexperts die wapens verbeteren, voedselvinders die meer voedsel en supplies (bijv. benzine) kan vinden, engineers etc.
Je voert hoofdmissies uit en je hebt side missies en je ontvangt vooral voedsel en XP waarin je jezelf kan verbeteren. Daarnaast moet er coop inzitten voor max. 4 spelers, waarin je gezamenlijk de hoofd- en side missies kan uitvoeren. Je kan zelf instellen of deze medespelers dingen kunnen aanpassen, bijvoorbeeld het versterken van barricades.
Edit: lijkt me ook wel lachen dat er een online feature inzit, dat er +10 locaties zijn, allen met de voordelen van dien en dat je met 8 survivors moet overleven voor een bepaalde tijd voordat extraction aankomt en dat de andere 8 spelers die bij de zombies horen gemiddeld 30-50 zombies strategisch neer kan zetten voor een ambush en de zombiespelers zijn dan special zombies (net als bij dead island van die reuze zombies) en die kunnen commands geven aan andere zombies.
Als er ooit zo'n game uitkomt, ben ik gelijk verkocht
Klik om te vergroten...