Zelf ben ik bezig met Swansea en ben in het eerste seizoen derde (!) geëindigd. Hieronder een overzichtje:
Met 1 punt boven Man United en Tottenham geëindigd. Ben ik héél tevreden mee en het heeft me totaal verrast!
Huidige stand van zaken:
Niet slecht, doel is ook om gewoon Europees voetbal te halen. Europa League of Champions League maakt niet uit.
Transfers eerste seizoen:
Merkte dat ik veel Brazilianen kocht, maar die hadden dan ook een relatief lage transfer clausule in hun contract en hun rapport was erg positief. Wellington Nem (topper!) Adryan, Dedé en Muralha spelen in het eerste (of bank), Doria bij Swansea B en Mattheus is verhuurd. Helenius is een goede aanvaller, scoort vaak als hij in scorings-positie komt. Siebe Schrijvers schijnt een talent te zijn toen ik hem vond, speelt in de jeugd -18 samen met de rest.
Transferperiode huidige seizoen:
Veel verhuurd, laten gaan of verkocht. Maar ook veel aangetrokken. Met name Destro ben ik héél blij dat ik die gratis heb kunnen aantrekken. Is echt een wereld spits wat ik straks laat zien. Milanovic en Pizarro zijn twee verassingen, die het tot nu toe goed doen. Butland gekocht als opvolger van Vorm volgend seizoen, hier en daar wat talentjes en veel vrije transfers. Muriel speelt niet, die ga ik denk verkopen. Is wel een goede speler maar niet het type spits voor mijn elftal. Tot slot Ademilson, die mag volgend seizoen zijn opwachting maken achter Destro en waarschijnlijk verkoop ik Helenius. Krijgt echt een bizar goed rapport en heel de top zat achter hem aan dus 6 miljoen kon ik wel aftikken. 10,5 miljoen voor Digne, een frans jeugd international, vind ik toch wel erg veel. Heb ik wel spijt van, maar mijn linksback is binnenkort wel aan vervanging toe en ik had toch het geld.
Destro:
Zijn eerste seizoen en wat een stats en statistieken.
Wellingon Nem:
Deze Braziliaan is goud waard! Heb hem zelf op de flanken staan omdat Michu bij mij spelmaker is en vaak prikt hij z'n doelpuntje mee of geeft hij een assist.
En van de zomer komt deze baas transfervrij naar mijn team toe :
Tot nu toe gaat het dus lekker! Overigens ben ik tweede geëindigd in de Champions League met evenveel punten als de nummer 1 Fenerbahçe en onder mij Valencia en Dynamo Kiev. Nu geloot tegen FC Porto.
Laatst bewerkt: 21 mei 2013