[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seh

    Seh Guest

    Het is gewoon iets wat Microsoft je door de strot duwt omdat ze willen dat je die Kinect gaat uitproberen/ontdekken/gebruiken, maar het is niet zo'n ramp allemaal. Je zet dat ding naast, op of onder ( :+) je tv meubel en je hoeft er niet meer naar om te kijken.

    Zoals ik al zei, het wordt voor mij pas kwalijk als blijkt dat je de camera en de mic daadwerkelijk altijd aan moet hebben.
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Tuurlijk wordt het op de E3 games, games, games. Maar dat is de vraag niet. De vraag is welke console heeft de vetste games en op welke console zien de games er het meest gruwelijk uit...
     
  3. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    PS3/XBOX 360 zie je ook bijna geen verschil en dit verwacht ik ook met de PS4/XBOX ONE. :+
     
  4. Seh

    Seh Guest

    Bij mij persoonlijk gaat het gewoon af hangen van de exclusieve titels van beide, degene die mij het meest aanspreken gaat er komen.

    Al zal ik wel weer vallen voor een nieuwe Halo. :+
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Zelfs als het Halo : Kinect is? :+
     
  6. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    Werkgeheugen Xbox One blijkt langzamer dan geheugen PS4


    Het 8GB-werkgeheugen van de Xbox One blijkt langzamer dan dat van zijn toekomstige concurrent, de PlayStation 4. Het ddr3-geheugen van de Xbox One draait op 2133MHz, terwijl het 8GB-gddr5-geheugen van de PS4 op 5500MHZ draait.

    Tijdens de persconferentie waar Microsoft de Xbox One presenteerde, was de consolebouwer niet echt scheutig met de specs van het apparaat. Microsoft liet alleen los dat de Xbox One een processor met acht rekenkernen krijgt, die de beschikking heeft over 8GB aan ram en 500GB opslagcapaciteit krijgt. Details over het werkgeheugen werden niet gegeven. Inmiddels heeft Wired foto's gemaakt van de binnenkant van de console, waaruit valt af te leiden dat er 2133MHz DDR3 Micron-modules in de console zijn gebouwd. Daarmee is het werkgeheugen van de Xbox One beduidend langzamer dan dat van grote concurrent PlayStation 4. Die krijgt 8GB GDDR5-geheugen, dat draait op 5500MHz.

    Omdat in beide systemen soc's met daarop de cpu en gpu zitten, moet het geheugen gedeeld worden. Beide systemen hebben een geheugenbus van 256 bits breed, maar vanwege het snelheidsverschil heeft de PS4 een geheugenbandbreedte van 176Gbit/s, terwijl de Xbox One het met 68,3Gbit/s moet doen. Daar staat tegenover dat Microsoft de soc van de Xbox One van 32MB esram voorzien heeft, dat voor een embedded geheugenbandbreedte van 102GBit/s zorgt en dat aanzienlijk kan compenseren als dit geheugen als volwaardige cache dient.

    Ook als het om grafische spierballen gaat, lijkt de Xbox One het af te leggen tegen de PlayStation 4. Net als bij de PS4 zit op de soc van de Xbox One een gpu die gebaseerd is AMD's Graphics Core Next. Sony lijkt echter gekozen te hebben voor een opzet met 18 Compute Units, terwijl de Xbox One het met 12 Compute Units moet stellen. Dat zou betekenen dat de Xbox One 768 gpu cores heeft en de PS4 over 1152 cores beschikt. Daarmee zou de PS4 een peak shader throughput van 1.84 teraflops aankunnen, terwijl de Xbox One 'slechts' 1.23 teraflops kan verwerken.

    Beide consoles lijken een vergelijkbare cpu te krijgen. Beide beschikken over een speciaal door AMD aangepaste soc met acht cores, die op 28nm is geproduceerd en waarin een gpu geïntegreerd is. Waarschijnlijk betreft het een aangepaste processor met AMD Jaguar-cores.

    Bron: tweakers.net

    http://twk.rs/nlOt
     
  7. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Maar is het dan niet zo dat die kinect altijd 'aan' is zolang de One op standby staat? Hoe anders zou ie moeten reageren op 'xbox on' commando's?
     
  9. Seh

    Seh Guest

    Klopt, maar als je dat niet wil gebruiken hoef je de console natuurlijk niet op standby te zetten.
     
  10. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees dus net ook dat XO ook elke 24 uur online moet zijn. Jezus wat een drama is dit apparaat. Alle geruchten zijn dus waar. Vind het wel grappig dat verschillende mensen op XBW volhielden dat dit allemaal echt onmogelijk was (BigKabuto :) ).

    - Focus ligt heel erg op Kinect en interactieve televisie.
    - Kinect is verplicht.
    - Console is een stuk zwakker dan de PS4.
    - De console moet minstens één keer per 24u online zijn. :emo::emo::emo:
    - Tweedehands games worden dus geblokkeerd.
    - Xbox One is een verschrikkelijke naam.
    - Kan geen 360 namen spelen.

    Het ergste is waarschijnlijk nog dat de console fantastisch gaat verkopen in Amerika. Het is de ultieme all-in-one device voor Amerikanen.

    De 360 is één van mijn beste aankopen ooit, ik wil niet weten hoeveel uur ik er plezier op heb gehad. Jammer dat Microsoft deze kant op gaat. It's time to jump ship.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Waarom denk je dat EA opeens zo zielig deed over de Wii U? Dat was echt niet alleen om het feit dat de user base momenteel zo slecht is.
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ja ok, maar is het mogelijk om die One echt helemaal uit te zetten (zonder de stekker eruit te trekken). Was daar duidelijkheid over gegeven? Er is zoveel nieuws, geruchten e.d. dat ik dat gewoon niet meer weet
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Precies, dat is achteraf ook een teken aan de wand..

    dus Sony.. Hoe zit t nou?

    Zijn we hoe dan ook genaaid als we niet voor de WiiU kiezen? Of kiest Sony zijn eigen weg met daardoor een kleine kans dat MS ook nog overstag gaat?

    Of hebben de uitgevers met beide de deals al lang rond?
     
  14. Seh

    Seh Guest

    Dat weet ik niet. En anders gaat bij mij gewoon elke keer de stekker er uit (als ik de console aanschaf natuurlijk). Of de Kinect eruit, ik verzin wel wat. :+
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Oke.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wacht eerst met oordelen voordat Sony ook alles verteld heeft. ;)
     
  17. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Mijn xbox, tv en alle het andere spul zit bij mij gewoon op z'n groot stekkerblok met switch.
    Als ik het niet gebruik gaat hij gewoon uit, wat wil Microsoft daar aan gaan doen dan?
     
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Deze presentatie was daar idd op gericht maar MS heeft ook gezegd dat gamers moeten wachten tot de E3, dus dat de focus van het apparaat heel erg op kinect en interactieve tv ligt kunnen we nu nog niet zeggen

    Ja en?

    Niemand weet nog hoe het straks gaat werken met dat ''cloudcomputing'', misschien dat veel rekentaken die kant op gaan en de uiteindelijke grafische kracht gelijk wordt. Sowieso verwacht ik geen ENORM verschil in beide consoles qua graphics.

    Ja dus? Mijn 360 hangt ook 24u per dag aan de internetkabel.

    Onzin.

    Lekker belangrijk.

    ??
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Misschien dat al je save games dan wel weg zijn als je eens vergeet de switch na 24 uur weer in te schakelen. Je moet natuurlijk wel volgens MS regels 1x in de 24uur online zijn geweest (geruchten!!!). :+ 8)
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat is juist het punt, dat gaat deze generatie dus echt wel verschillen, doordat de drie platforms (PC/One/PS4) allemaal dezelfde architectuur draaien. Er is dan een ontwikkeltraject waarbij ze voor het maximale gaan en dan gaan tweaken en terugschroeven voor het mindere syateem (One). Ik verwacht dat nextgen PS4 lead platform gaat zijn, waarbij PS4 en PC in het begin niet voor elkaar onderdoen en de One wat minder is ...
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2013
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina