[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vraag me alleen af of met de 360 echt het hele spel erop staat of een gedeelte?
    Lol bij BF3 ben je gewoon meer dan 20 gig kwijt als je alle DLC wilt hebben en HD texture en updates. :D

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Battlefield 3 install + dlc is iets van 21/22 GB als ik het goed heb. Paar van dat soort MP spellen en dan lijkt 500 GB (hoeveel blijft er eigenlijk over na OS?) een stuk minder.

edit: hehe Hybrid dacht hetzelfde zo te zien. Zo zie je maar weer 'Great minds think alike'. :+

3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    En omdat MS dus daar zo geheimzinnig over doet, krijge je 'gezeik'.
    En terecht. Misschien helpt dat 'gezeik' en kijkt MS nog eens een keertje naar wat ze willen doen en bedenken ze zich.

Alleen maar alles pikken en goedpraten helpt ook zeker niet.

Opvallend is ook wel, vind ik, dat ondanks dat het voor de Amerikanen een top-console zal zijn (vergeleken met de extras waar zij ook echt iets aan hebben) zijn er toch echt verdomd veel Amerikanen die er ook veel kritiek op hebben.

4. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dan tikt het wel lekker aan!:eek:
    Hopelijk op de E3 meer dudielijkheid hierover...(lijstje wordt zo wel groot....hebben ze dadelijk nog steeds geen tijd over om games te showen:x)

5. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk dat deels op de cloud van MS komt te staan. Hopelijk op de E3 meer informatie over.

Klopt! Zeiken mag altijd en dat is ook goed. Maar zoals ik al aangaf wacht eerst op E3 en zeik daarna weer verder. Niemand heeft wat aan ruchten (Wat enkel maar waar kan zijn.)

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Daarom vraag ik me af of nu met het gemiddelde van 5 gig het hele spel erop staat. Of dat maar een gedeelte is? Als 5 gig (wat waarschijnlijk 10 gig gemiddeld gaat worden met next gen kwaliteit) het hele spel is. Zie ik momenteel nog niet echt een probleem. Sommige dingen gaan ook via een cloud met de One dus scheelt wat ruimte. Denk dat we de eerste jaren wel goed zitten met 500 gig maar na een paar jaar word het te weinig zoals we zagen met de 360 en dan zullen we wel 1TB moeten gaan kopen.

7. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Na het uitspelen van een spel, pleur je toch meteen de bestand ervan af? Ik wel te minsten zo hou ik altijd genoeg ruimte.
    500GB meer dan genoeg.\o/ - Owja, cloud gebruik ik nu op de 360 voor saves op te slaan.

Laatst bewerkt: 25 mei 2013
  8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Momenteel zal het wel genoeg zijn maar je weer maar nooit wat je kan verwachten. Eerst leek 20 gig ook wel genoeg. Lol de core versie had geeneens een HDD. :D
    Kan veel veranderen in een paar jaar. :)

9. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    In sommige gevallen zal het hele spel (360) wel 5 gig zijn in andere niet denk ik. Met 10 gig gemiddeld (One als schatting) excl DLC, excl arcade en OS zijn het nog maar 50 spellen. Dat lijkt veel, maar dat is het zeker niet. Ik denk dat gemiddelde console gamer daar makkelijk aan komt. Wat betreft een 1TB HD, de HD van de One kan toch niet zomaar gewisseld worden?

10. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Dan komt er weer een 1TB harde schijf aan. MS verzint er wel wat op. :+

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja dat zei ik ook paar post boven je. ;)
    Dan zullen we zoals nu wel een keer moeten upgraden. :)

Hmm heb je een punt. Misschien dan meer via cloud?

12. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Of indien mogelijk een externe HD. Als het mogelijk om zo'n ding voor b.v. DLC te gebruiken. Zoals ik zei, 500 GB lijkt veel. En ja je kan oude spellen er af gooien, maar met DLC doe je dat niet vaak (tenminste ik niet) en dat vult ook, waardoor er weer minder ruimte is voor de mandatory install.
    Niet echt een reden voor mij om de One over te slaan, maar ik had liever een 1TB optie gezien en/of dat het installeren nog steeds optioneel zou zijn.

13. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Maar die servers zijn toch voor dedicated matchmaking? Dat is wat ik er van begrepen had.

14. Leis

Leuk Bevonden:
    7
    Maar als je games op je harde schijf installeert, zou het ook sneller moeten werken. Dan als het eerst vanaf de schijf gelezen moet worden net als bij de 360 nu? Ik heb het idee dat Cloud/Harde schijf 50%/50% werkt en dat de XBOX ONE game beelden soepel kan laten lopen. Zonder dat er iets geladen moet worden, want daar zorgt de cloud weer voor. (Dit denk ik he.)

15. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Wat versta jij onder soepel? Geen screen tearing e.d.? Ik vraag mij eerlijk gezegd af of een mandatory install buiten snellere laadtijden verder van invloed is op een spel? Zelf denk ik dat die mandatory install meer te maken heeft met het hele used game en uitleen gebeuren dan dat het is om de spellen echt sneller en beter te laten lopen, want dan was het imo wel optioneel geweest.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Probleem is dat je van de cloud moet "streamen" zeg maar. Je ziet het aan Onlive het is de toekomst maar momenteel verlies je wel kwaliteit met elke verbinding. Dus zal nu nog wel HDD only blijven en cloud voor updates, saves etc.
    Waar het me niks zal verbazen dat het wel steeds meer cloud word als het beter word en de next next gen alleen cloud is. Maar ja dat is nog ver weg. ;)

17. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
  18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoeft geeneens te kijken eigenlijk weet wat die gaat zeggen. :+
    Hij zat ook weer bij Invisible Walls deze week. Daar ging die ook aardig los maar zat een Xbox fanboy tegenover haha. Leuke episode was dat btw deze week.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Is het eigenlijk uitgelegd waarom de games persé geinstalleerd moeten worden? Het is geen wereldramp en het is afwachten hoe groot games echt zijn, maar damn...ik zie die HDD wel zo vol zijn. Maar dan kun je toch een externe HDD eraan hangen? Dus eigenlijk zou ik gewoon mijn Lacie Little Disk 500gb er gewoon aan kunnen hangen? Want dat is top!!!

20. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me sterk, Microsoft kennende zorgen ze ervoor dat de One alleen speciale harde schijven van MS zelf herkent, net zoals nu op de Xbox 360. Het feit dat ze de mic poort op de controller veranderd hebben naar een eigen aansluiting is nog zo'n voorbeeld dat ze controle willen hebben over de accessoiremarkt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina