1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Mocht dit topic er al zijn en ik heb er overheen gekeken, plaats ff een link in dit topic.

    Xbox One vs. PS4
    [​IMG]

    Ik heb zoals velen hier dinsdag de reveal van de Xbox One gevolgd en ik zal ook zeker niet de enige gamer zijn die serieus teleurgesteld is door de presentatie. De grootste punten uit de presentatie waren Kinect, Sports, TV en Call of Duty.

    [yt]KbWgUO-Rqcw[/yt]

    Het filmpje is misschien wat flauw, en zeker weten gemaakt door een Playstation fan, maar het is helaas wel de waarheid. Tot nu toe ben ik altijd een Xbox fan geweest, maar ik ben nu echt zwaar teleurgesteld. Omdat ik een Xbox fan ben heb ik een tijdje terug ook niet naar de reveal van de PS4 gekeken, maar ik heb zojuist onderstaand filmpje gekeken.

    [yt]RommjUIzEAQ[/yt]

    Het is natuurlijk wel door Playstation zelf gemaakt, dus allicht is het een goed filmpje, maar het maakt het ook duidelijk dat Playstation zich echt gaat richten op de gamer, waar Microsoft zich gaat richten op in het algemeen de persoon die op de bank voor de tv zit en op zoek is naar entertainment.

    In het komende halfjaar zal er vast heel veel bekend gemaakt worden door beide partijen en zal duidelijk zijn hoe de twee consoles zich daadwerkelijk gaat positioneren en zal er misschien ook wel duidelijk één de beste zijn voor gaming.

    Wat denk jij? Wat was jouw eerste indruk van beide consoles? En aan de hand daarvan, welke zou jij kopen?
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  2. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  3. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ik vond de presentatie ook totaal niet boeiend van de Xbox One. Playstation event vond ik wel beter, maar ook niet echt iets van wow.

    Ik game al een tijdje achter de pc, maar nu ik die 2 events heb gezien. Twijfel ik wel erg nu of ik überhaupt een console ga halen. Ik wil gewoon gamen en niet al die tv en app shit. Ik hoop dat de E3 mij meer enthousiaster kan maken, want nu ben ik totaal niet enthousiast over beide consoles.

    We gaan het zien, maar tot nu toe denk ik echt dat ik gewoon bij de PC blijf.
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik wacht eerst wel op de games. Beide consoles hebben tot nu toe nog niet echt system sellers... En tsja als het op de multiplats aankomt dan speel ik veel liever met m'n Xbox controller.

    Overigens denk ik wel dat de One veel meer te bieden heeft dan Sony. Waarbij je daar puur en alleen een gaming console krijgt...
     
  5. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    "Look at all these features that aren't available in your contry"

    FIFY.
     
  6. terror stefan

    terror stefan Active Member

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    maar je kunt toch ook gewoon gamen? je hoeft je toch niet op al die andere shit te richten? ik bedoel, als de games fantastisch worden maakt t me niks uit en koop ik gwn een X1. ik hoop op een beetje op een exclusive als Gears! ze zullen ons gamers echt niet vergeten hoor, dan lopen ze toch superveel inkomsten mis?
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Ben bang dat de PS4 toch ook wel de nodige multimedia features gaat krijgen. Hopen alleen dat die duidelijk ondergeschikt zijn tov het gamen
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb beide consoles nooit interessant gevonden door alleen exclusives. Gears, Halo, Uncharted allemaal leuk maar het is niet zo dat ik per se dat ik een console moet hebben voor een bepaalde game. Ze zullen beide wel leuke games hebben maar meeste games die ik speel zijn gewoon third party. Dus dan vind ik andere dingen belangrijker. Controller bijvoorbeeld. En die is gewoon superieur op de Xbox.
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja nou de doelgroep waar ze op richten is groter dan de gamers..
     
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    De eerste indruk is dat je als gamert weinig te zoeken hebt op de nieuwe Xbox :+

    Lijkt erop dat ze heel veel tijd, geld en de interne rekenkracht op dingen richten die mij totaal niet boeien. TV kijken doe ik al jaren niet meer, Kinect vind ik zelfs met al de voice control en gestures weinig toevoegen...tja dan blijft er weinig over.

    Playstation lijkt zich echt te gaan richten op games en met hun nieuwe controller kun je dus ook RPGs (TES Online! :cool:!) veel beter besturen omdat je simpel weg meer invoer mogelijkheden hebt.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  11. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Je zal er wel voor moeten betalen..
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ach prijzen van beide consoles zullen ongeveer hetzelfde zijn. Je kan ook denken je krijg juist meer waar voor je geld. ;)
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat het hele "tv" gebeuren al een groot verschil maakt. Dankzij de One zou je dan gewoon 1 console hebben onder je die TV die alles doet. Daarnaast heb je 1 plek waar je helemaal connected bent. (skype etc)

    Het belangrijkste is nu voornamelijk dat er toffe games uitkomen. Hoe tof zou het zijn dat je naar je vriend gaat en de Kinect herkent jouw. (ja beetje eng) En je bent ingelogd? Zulke features zijn toch super tof? Daarnaast heb je natuurlijk ook zelf in de hand in hoeverre je de Kinect gaat gebruiken. Als je wil kun je (lijkt mij) ook gewoon de afstandsbediening pakken.

    Nu lig ik zelf ook niet wakker van het hele used games gebeuren, maar ik verwacht dat Sony ook iets in deze trend gaat doen. Ze hebben gezegd dat used-games het wel doen op de console, that's it. Nou'ja used games doen het ook wel op de One.

    Mijn grootste probleem is voornamelijk dat ik mijn digitale content niet kan spelen op de One. (van de 360) Maar de kans dat ik die content ga spelen is erg klein, maar de gedachte zou wel fijn geweest zijn.
     
  14. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Kun je trouwens met iemand op de One skypen die achter een gewone pc/laptop zit of moet die ook perse achter een One zitten?
     
  15. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    De Xbox One werkt alleenals een pass-trough voor je tv, dus je hebt nog steeds je ontvanger nodig.
    Als de grote verbetering is dat je niet van kanaal hoeft te wisselen, ergo
    een knop indrukken ,dan moet je je maar eens afvragen hoe lui je bent.
    Ik zie de waarde er niet in.
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Niet op specs afgaand, want het zegt mij allemaal maar weing, zie ik mijzelf eerst voor een Xbox One gaan. Tenzij de E3 zo extreem tegenvalt van MS qua games en dat Sony echt ziekelijke games brengt. Something tells me....dat dat wel meevalt echter. Kort gezegd prefereer ik gewoon verder bijna alles wat MS heeft gedaan en ongetwijfeld weer gaat doen, over wat Sony doet. Ik vertrouw MS veel meer wanneer het aankomt op een snel werkend dashboard. Party chat, gewoon het hele algemene online gebeuren. De controller prefereer ik 100% over PS etc.

    Kom op E3, start!!! :D

    Trouwens..zijn de tijden van alle shows al bekend? En ook de volgorde?
     
  17. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Kun je ook de PS4 op de HDMI in van de Xbox One aansluiten? :+
    "Xbox Go Playstation"
     
  18. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Probleem is alleen dat je dus al 3 apparaten nodig hebt om TV te kijken 8) Je Xbox, Kinect en je normale kabel box, en dan later nog een externe HDD omdat 500gig veelste weinig is...en als je nog's een potje wilt Minecraften moet je je oude Xbox ook laten staan :lol:

    Skype werkt op alle apparaten :)
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  19. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Daar ga je \o/

    Mocht het al ooit beschikbaar komen hier in Nederland, via Ziggo o.i.d. moet het kastje er nog net zo goed staan, want de hdmi die normaal naar de tv gaat, loopt dan naar je xbox. Er vanuit gaan natuurlijk dat helemaal niemand een smartcard in de tv heeft zitten zonder een kastje te gebruiken, want dan kun je tv kijken via je xbox al helemaal op je buik schrijven.

    Het E3 topic;

    Microsoft ---Monday June 10th @ 18:30
    EA----------Monday, June 10th @ 22:00
    Ubisoft------Monday, June 11th @ 00:00
    Sony------- Monday June 11th @ 03:00
    Nintendo----Canceled [2]
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Als ik de Xbox One zou kopen, zou er exact hetzelfde staan als wat ik nu heb (als ik m'n 360 de deur uit zou doen). Niet meer en niet minder. Ik kijk geen tv, dus ik heb ook geen digitale/interactieve tv decoder nodig. En volgens mij kan ik nog steeds niet de Xbox One als receiver gebruiken en al m'n speakers erop inpluggen, dus het is zeker niet het enige apparaat dat in m'n tv kastje komt te staan. Daarnaast, die "ene" plek waar je helemaal connected bent, die heb je nu ook, dat is je computer.

    Voor mij, en voor velen met mij, is toch de belangrijkste functie van de next gen console die ik ga aanschaffen, dat ik er goed games op kan spelen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2013

Deel Deze Pagina