Gerucht gaat dat de ps4 ook hetzelfde tweedehands games systeem gaat krijgen. Check ign. Klinkt logisch. Anders had Sony allang een comment gegeven op Microsoft, het feit dat ze er niks over gezegd hebben was al een aanwijzing. Normaal gesproken hadden ze dat allang gedaan.
Ja zeer logisch. Het is een te grote deal als de ene wel used games kan afspelen zonder enige registratie en de ander kan dat niet. Te groot voordeel.
Dat zei ik al vanaf het begin, Microsoft en Sony gaan elkaar daar echt geen ruimte in geven. Zelfde geldt voor always online/DRM dingen, die zullen ook nagenoeg het zelfde gaan doen.
Doel je nu op dat stuk "Sony heroverweegt DRM voor PS4 na negatieve reacties op Xbox One" op IGN Benelux? Want de conclusie die je daaruit moet halen lijkt me toch wel heel anders. Als wat die gast zegt klopt uiteraard. En ja, een enorm voordeel ten opzichte van je concurrent krijgen, wie wilt dat nou?
Artikel van die Jeff Keighley oid van ign moet je hebben. Klinkt wel logisch. De stilte van Sony zegt al genoeg. Maar wie weet of ze hun plannen nog veranderen na alle kritiek. Hoop het zeer, maar nu beide consoles het lijken te krijgen heb je weinig keuze meer, tenzij je de Wii u als optie ziet.
Dan vindt je dit ook wel interessant om te lezen Grave; http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=567973
dit is dan iig een positieve reactie wie hem niet kent http://www.psu.com/a019372/Every-PlayStation-fan-needs-to-know-who-Shahid-Ahmad-is?page=0
Twitter Rises Up In Protest Over The PS4's Rumored Used Games DRM Yesterday, GameTrailers TV host Geoff Keighley revealed that, according to his sources, the PlayStation 4 will employ some form of digital rights management when dealing with used games. Twitter's gamer community took it upon themselves to show Sony how bad an idea this is. Spurred by Keighley's words, numerous gamers on Twitter are currently bombarding Sony with messages about the PS4's supposed used games DRM. The campaign was started by NeoGAF user famousmortimer who, in a forum thread, asked people to tweet several key Sony personnel, among them Worldwide Studios president Shuhei Yoshida, about their displeasure. "The gist of it is that Sony is listening to the backlash that Microsoft is getting and they are basing decisions off of this," wrote famousmortimer. He went on to request fellow forumgoers to respectfully voice their concern, to "help give a little more momentum to something Sony seems to be leaning towards already." And that is exactly what happened. Some asked Sony not to go down the same route Microsoft did, referring to their decision to implement an activation fee for used games: Sony has yet to comment on the issue, and we will update you should they do. All we know is that the people have spoken: no DRM, no restrictions. #PS4NoDRM [Twitter] #PS4USEDGAMES [Twitter] Neogaf Ben benieuwd hoe Sony gaat reageren
Ja klopt. Krijgen ontwikkelaars ook een percentage van de opbrengst als ik mijn game bijv aan de Gamemania verkoop? Of alleen MS en de winkel? Zo ja, dan kun je er indd vanuit gaan dat Sony ook met iets soortgelijks gaat komen als MS
Zullen ook wel wat krijgen. Want de ontwikkelaars roepen al jaren dat ze geld willen zien. En dit is denk het resultaat.
wat de geruchten zeggen is een percentage van het bedrag naar de ontwikkelaar en Microsoft (of Sony). Dat lijkt mij de voornaamste reden dat EA haar eigen pass heeft laten vallen omdat er dan een universele online pass wordt doorgevoerd. Om ook maar even te cross posten: Ik zat net voor de lol ff op google.com/patents te zoeken. (Wist niet eens dat dat bestond.) Ik zie dat Sony ook een berg aan patenten heeft om iemands leeftijd te scannen met de eye en te scannen hoeveel mensen er in de kamer zitten. Ook een patent voor 'Dynamic redemption codes' en 'Real-time data monitoring based on data push'. Het zijn slechts patenten, en ik heb alleen maar een paar pagina's bekeken, maar het lijkt er gewoon op dat Sony en Microsoft een beetje op dezelfde lijn zitten qua patenten en ideeën. We zien het snel genoeg wat er waar van is, wat er wordt doorgevoerd en wat absoluut niet gebeurt.
Dit kan wel eens heel erg in het nadeel van Sony uitpakken. Want als Sony nu alsnog dezelfde soort drm maatregelen gaat implementeren, dan luisteren ze nog slechter naar de gamers dan dat MS dat doet.
Ik weet niet of het luisteren is eigenlijk. Zal me niks verbazen dat dit een jaar geleden al besloten is tussen ontwikkelaars en MS en Sony.
Waarom zeikt iedereen zo hard op die extra fee bij tweedehands spellen. Dat is nu toch al bij 80% van de games met de online pass.. Voor mij persoonlijk maakt het sowieso niks uit, heb nog maar 1 tweedehandse game gekocht in 8 jaar tijd ofzo .
Het is niet mijn grootste struikelblok (dat is kinect/always on) , maar slecht vind ik het wel. Ik vraag me trouwens af hoe dit qua wetgeving gaat verlopen, aangezien deze ,anier van drm niet mag volgens eu-wetgeving.
Zijn maar 8 ontwikkelaars die het doen/deden en was ook alleen voor MP stuff. Met die nieuwe fee gaat het ook gebeuren voor SP games.