Man, ik weet nog vroeger... Even blazen, cartridge in de gleuf rammen, aan zetten en spelen maar. Dat waren nog eens tijden.
Hij kan niet verder dan 1 stap nadenken en dat het veel verdere gevolgen zal hebben. - Wat gebeurd er als de verificatie server van Microsoft offline gaat of het niet aan kan (zie Simcity launch etc) waar je met een game zit die je niet kan spelen. - De resale waarde van je games 0 is aangezien je er helemaal niks meer voor krijgt aangezien MS en de publisher en de winkel er tussen gaan zitten, hoeveel denk je dat jezelf dan nog aan een game overhoud? - Wat gebeurd er met de servers van MS wanneer er weer een volgende console komt? Gaan ze allemaal offline, zoals bij de vorige xbox en zoals bij bv EA games, die na 2 jaar soms al niet meer te spelen zijn omdat EA de servers offline haalt omdat het ze niks meer oplevert (de games zijn immers als verkocht, het geld is al binnen dus waarom een service online houden). Dus je kan dan zomaar me een console zitten met 100+ games, die het allemaal niet meer doen, want je bent afhankelijk van de servers van MS die controleren of je wel een legale versie hebt (24 uur connectie). En zo kan je nog 100 andere redenen bedenken als je verder kan zien dan je neus lang is. Iedereen wordt benadeeld, niet alleen mensen die wel eens een tweedehands game kopen. Dit systeem zorgt voor een totale controle van MS waarin jij als consument helemaal niks meer hebt te zeggen. Je huurt je games totdat MS de servers offline haalt, daarna kan je je games wel weggooien. Geniale E3 uitnodiging van Sony Hou ik wel van.
Ik denk dat je kan kiezen om of een game op te starten zonder disc waardoor je online moet zijn om te checken of je de eigenaar bent (Met die code dus). of een game op te starten met disc waardoor je niet online hoeft te zijn.
Ze "zeggen" dat je de game niet kan installeren als je niet online bent. En je kan geen game spelen die je niet geïnstalleerd hebt. Dus het 1 zorgt ervoor dat je het ander ook niet kan doen. Gaan echt heel veel haken en ogen aan zitten. 1 ding wat zeker is dat het heel omslachtig gaat zijn voor de consument. Zoiets als disc in de tray en spelen zit er zo niet meer in als het zo allemaal doorgaat.
Vind het wel een beetje overdreven dat de PS4 nu (niet alleen hier) helemaal de hemel in wordt geprezen en niemand hoeft meer een Xbox etc. Terwijl alle grote kritiekpunten van de One eigenlijk nog helemaal niet bekend is wat Sony daarmee gaat doen toch? De PS Eye kan ook best verplicht aan moeten staan, used games fee etc.
Zoals ik al eerder zei: Waarom denken jullie dat EA de Wii U "boycot"? Dat heeft echt niet alleen te maken met de tegenvallende resultaten, want daar kun je met nieuwe games juist wat aan doen. Nintendo wilde gewoon niet meewerken met die bullshit die EA wil en MS en Sony duidelijk wel.
Dat zou veel verklaren, ze gaan kennelijk nog wel wat Wii U games maken maar veel minder. (en waarschijnlijk ook niet echt boeiende titels) Maar scherp opgemerkt .
Volgens mij gaat het niet zo zeer om dat Sony geprezen wordt, maar de Xbox juist een beetje de grond ingetrapt wordt en de playstation (nog) op een goed niveau blijft.
Zoals Kevf 2 pagina's terug zei, Sony gaat nog hardere klappen krijgen als blijkt dat zij ook de fee's en always online doorvoeren. Want velen hebben nu zoveel vertrouwen in Sony.
Dat is toch naïef om dat te denken? Natuurlijk gaat Sony dat ook doen, kun je alvast van uitgaan lijkt me.
Interessant om naar te kijken. Wat hij te zeggen had over de PS4 een aantal maanden terug kun je hier zien: Spoiler
Niet iedereen denkt er zo logisch over na, als je ziet hoeveel mensen zeggen 'oooh ik stap over naar de Playstation brrraaaaa'