[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 22 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik 3rd party developers daar echter geen gebruik van maken; die maken 1 game en porten het dan naar de rest, met zo min mogelijk aanpassingen....net zoals nu.

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Het is afwachten hoe het werkt. Dat soort stream werk zou de xbox misschien zelf kunnen opmerken. Daarom zeggen ze ook dat hoe langer mensen gamen hoe sterker de console wordt. De xbox gaat dus leren wat wel en niet gestreamed kan worden. Want elke game streamt data, constant, van de disk/hdd door naar je scherm om het maar simpel te zeggen. En daarbij wordt dus je CPU en Ram gebruikt.

F1 2011 bijvoorbeeld. In plaats van dat zij 1 heel level laden, laden ze wel alle geometrie van het wegdek en maar alleen een deel van de kleine objecten en de textures van rond het start deel. Als je dan gaat rijden streamed de game nieuwe textures in en laad hij er andere uit. De cloud zou dan het stream werk overnemen, aangezien er dus textures zijn die je niet nu, maar pas over 20 seconden nodig hebt. Zo hou je op de console ram en power over voor hogere resolutie meshes en weet ik wat.

Maar het is nog niet duidelijk hoe het precies werkt en wat er wel en niet gestreamed kan worden.

3. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb sinds ik onlive heb ontdekt er juist meer vertrouwen in! Natuurlijk is het balen ls de servers niet werken, maar iedereen weet dat de servers van xbox behoorlijk goed zijn (ligt er zelden uit.)
    En Microsoft investeert juist ook nu weer in veel nieuwe servers.

Ik vind het gewoon super dat ik op een oude laptop de nieuste games speel op hoogste kwaliteit!

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tuurlijk is het nu niet optimaal en zal het niet super werken maar vergeet niet dat een console 8 of 10 jaar mee moet. Dus cloud groeit ook mee in die 10 jaar. Ontwikkelaars zullen ook steeds meer uit de console halen net zoals we nu zien met de 360.

5. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    In theorie zou je eindeloos vooruit kunnen met de Cloud. Wat dan wel weer een fijne gedachte is.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Zucht ...

We gaan het zien met de cloud. Ik geloof er niet in. Damage control talk ...

7. Seh

Seh Guest

Ik zie vooral potentie als het gaat om multiplayer. En misschien ook eens een GTA achtige game split-screen kunnen spelen doordat de Cloud rekenkracht op zich neemt, dat zou toch wel heel erg baas zijn. :cool:

Local splitscreen en dan met 4 man op een groot beeldscherm GTA spelen, dat kan ontzettend tof zijn. :+

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Waarom damage talk control? Ze zeiden dit al gelijk tijdens de reveal en het panel erna.

9. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    groot stuk over het hele cloud gebeuren

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-can-xbox-one-cloud-transform-gaming

Vooral het stuk over bandwith is interessant.

Dit stuk snap ik niet helemaal. Het voordeel is dan toch minimaal?

en aan het einde

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Wat ik heb begrepen op een andere forum, waar ook developers rondhangen waaronder eentje van Sony is dat zij zeer veel interesse tonen in MS' plannen voor cloud. Ook Nintendo schijnt er nu naar te kijken. Ik ben er zelf ook erg benieuwd naar en wacht het rustig af.

12. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, vergeet niet dat Sony Gaikai heeft; misschien kunnen ze samen eenzelfde soort systeem maken zodat ook de PS4 extra ervan kan profiteren.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja denk ik ook. Zoals ik gister zei. Die PS3 games streamen is natuurlijk maar voor een tijdje.
    Daarna zullen ze ook wel wat dingen toepassen.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat zijn toch 2 heel verschillende dingen,.. technisch totaal niet vergelijkbaar

Ook wat betreft dat wishful thinking mbt splitscreen GTA V omdat 'de cloud' dan een deel van de rekenkracht voor zich neemt

dat werkt niet met een game die gewoon lokaal draait. Dan zou je een MMO achtige oplossing moeten hebben waarbij de Xbox One dus 4 instances van een client draait en de game zelf op de servers van MS draait

Je kan anders dat soort processen voor een lokale game nooit 'uitbesteden' aan de cloud want dat is veel te latency dependent

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het streamen van games is heel wat anders. Dat is weinig meer dan het streamen van een video met interacties. Het uitbesteden van berekeningen aan een server vraagt heel wat meer.

edit: oeps Delphiki was mij voor.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik wat dat het anders is maar het kan goed ze hun focus ook op cloud gaat leggen na het PS3 streamen, en instant demo's. Want alleen voor dat zijn ze denk ik niet gekocht. Zeker als de kans groot is dat de next next gen helemaal cloud gaat worden.

Laatst bewerkt: 28 mei 2013
  17. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Interessant:

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Denk dat ze vooral ook aangeschaft zijn vanwege de uitstekende (de)compressie voor video die ze volgens mij zelf ontwikkeld hebben?

Iedereen die meer wil lezen over de mogelijkheden en onmogelijkheden van cloud computing icm de hardware zoals we die nu kennen moet echt dit even lezen

EDIT:// En 3 posts boven me staat hetzelfde artikel :+

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-in-theory-can-xbox-one-cloud-transform-gaming

Ik weet niet of het al eerder gepost is maar het geeft duidelijk weer wat we redelijkerwijs wel kunnen verwachten en wat niet

Ik denk dat MS nu nog vooral die cloud gaat inzetten voor client - server type games (kutvoorbeeld is dan natuurlijk de nieuwe Simcity maar er zijn ook genoeg vette voorbeelden zoals Planetside 2 en noem alle MMO's maar op)

deze gen kan ook al 'helemaal' cloud worden, er is in principe niks wat dat tegen houd. Een minimale client of afspeelapparaat zal er altijd zijn. Of het nou in de vorm van een klein appje op je ps4 of xbox one is of in je tv is ingebouwd of wat dan ook

het is puur een kwestie van taakverdeling

Laatst bewerkt: 28 mei 2013
  19. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Daarnaast ontwikkeld de technologie zich in een rap tempo, dus in de toekomst zullen er waarschijnlijk wel meer mogelijkheden met de cloud zijn.

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Imo is het ook een investment voor de toekomst.

Edit: Wat Nightbringer zegt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina