[XOne] [Algemeen] Xbox One [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 29 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Bij wie ligt dan de verantwoordelijkheid? Bij MS bij Steam of toch de consument?

2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja neem het lekker ff op voor de bedrijven en niet voor de consument. Pik lekker blind kritiekloos alles van ze

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Kalm aan he 8)

4. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja echt bizar hoe mensen oppgaan in geruchten! 8) kijk, als Mocrosoft bevestigd dat alles kut is en niemand mag gamen en iedereen opgelicht zal worden mag iedereen boos zijn, maar boos worden omdat we niet eens weten hoe shit werkt, come on, we weten het snel genoeg! :)

5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Mocrosoft :lol:

6. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Kan jij mn redenering niet begrijpen. Wil je het niet begrijpen. Of denk je dat MS god is

Feit en bevestigd: 1 account per game
    Feit en bevestigd: Used game fee
    Feit en bevestigd: Used game sale mogelijk
    Feit en bevestigd: Wil je bij vrienden spelen moet je daar op jouw acc inloggen.
    Niet bevestigd: Hoe?

99% zeker zal de game van dat ene account moeten worden verwijderd zodat de disc weer vrij is van registratie. Gebeurt dat niet, dan is het schijfje een leuke onderzetter. Het systeem is nog niet bekend gemaakt en ik vraag me af of de consument er zelf in kan om hun game te "deactiveren"

Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  7. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Drama queens. :)

8. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409

Lijkt me dat als jij de disc hebt, dat hij gewoon geactiveerd wordt met die fee en dat je gewoon gelijk kan spelen. Hoe ze het op lossen met deactiveren weten we niet, maar ik denk niet dat je moet wachten totdat hij aan de andere kant gedeactiveerd is.

Microsoft is tegen illegale zooi en oplichterij, ze gaan het echt wel werkend krijgen, anders hebben ze zichzelf ermee. Maar het zijn juist die kleine details zoals 'hoe het systeem precies werkt' die missen waardoor er niet goed over gepraat kan worden. Mening prima, maar een definitief oordeel geef ik persoonlijk pas als ik alle details weet. :)

Hehe :+

9. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat zou helemaal mooi zijn. Dan kan ik mn game naar GM brengen en thuis door blijven spelen tot iemand hem ooit daadwerkelijk heeft gekocht :D

10. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Als iemand anders de disc heeft over gekocht en dan activeert via die fee gaat die automatisch eraf bij de vorige eigenaar. Daarom die 24 uur online zijn update. Dat die in die 24 uur gedeactiveerd word bij de vorige eigenaar. Denk dat het zo gaat werken.

Hoeft niet per se. Kan ook zo zijn dat gamewinkels een systeem krijgen waar ze gegevens kunnen invoeren van de ingekochte games die ook de game deactiveert. Waren ook geruchten over volgens mij. :)

11. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou dan als ik een game in de winkel tweede hands zal kopen ga ik elke x double checken of de game registratie vrij is dan. Omslachtig kut systeem. Dan slingeren er dus 2 soorten 2e hands games rond. Geregistreerd en ongeregistreerd. Krijg je nog meer gelul. Dit hele systeem zit vol flaws

12. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    Ik ben blij dat je al weet dat het hele systeem vol flaws gaat zitten. Wil je me precies vertellen hoe het systeem werkt? Je schijnt alle ins en outs allang te kennen.

Dat used games en eens per 24 uur online klinken beiden erg kut, maar ik snap niet dat mensen die console nu al afschrijven. Kijk nou eerst maar wat voor games er aangekondigd worden en wacht meer uitleg af voordat je overhaaste beslissingen maakt.

13. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Knap dat je weet dat ik een beslissing heb gemaakt. Die hele visie van MS slaat nergens op. Als je afwacht zoals jij is het straks te laat. Mensen moeten zich nu laten horen het er niet eens mee te zijn. Wisdom of the crowd

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het feit dat er uberhaupt een systeem komt is natuurlijk al een risico. Online-verplichtingen, koppelen aan accounts, een unlock-ms-systeem en ga maar door zullen altijd zorgen voor meer problemen en fouten tov de huidige situatie.

Daarnaast is er onderhand al zo vaak gebleken dat dergelijke DRM maatregelen vaak voor problemen zorgen; Simcity en Diablo zijn hier goede voorbeelden van.

15. Remy669

Remy669 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom maak je je zo druk? Als je het niet eens bent de beslissingen van Microsoft koop je toch een playstation? Of wil je perse iedereen die de Xbox wilt kopen bekeren?

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    De denkwijze "dan koop je het toch niet" is als je het mij vraagt de reden waarom MS al die domme beslissingen ongestoord kan voortzetten. En dat jij geen argument hebt klaar staan om al hun beslissingen te verdedigen als consument zijnde. En wie zegt dat PS het niet gaat doen trouwens? Straks zien ze dat bij MS veel mensen een used game fee niet erg vinden, dan gooien ze het ook in de Ps4. Wie weet zijn zij daarom zo stil. Ze wachten MS misschien af..

17. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Dat klopt ook en zal ze waarschijnlijk toch wel duur komen te staan, ik denk sowieso dat er een rechtzaak gaat komen over die Kinect manier hier in de EU! :p

18. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Waarom zien sommige dat niet? Ik heb hier van een paar members echt goede doordachte posts gelezen waarvan ik dacht van "kijk die kijken verder dan hun neus lang is". Maar dat geldt echt niet voor iedereen hier. Ik zoek een hele goede post die ik had gelezen, volgens nij van Gakkie die uitlegde dat op den duur je straks met 100 onderzetters zit

19. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Weet je, ze hadden beter idd meteen de disc af kunnen schaffen (en de games cheaper maken, net als PC), dat is beter dan dit midden-model, waarmee je hoe dan ook genaait gaat worden.

Misschien moet je het eens proberen te zien vanuit het oogpunt van gamers die na het uitspelen een game willen verkopen, om een andere game te kunnen kopen...om zo hun hobby betaalbaar te houden.
    Of van gamers die eerder een spel proberen, omdat het als het niks is, nog doorverkocht kan worden voor een redelijke prijs...

En verkoop van veel games zal er onder lijden.
    Kijk, een CoD, Fifa, Halo etc zal zich niet druk hoeven maken.
    Maar een nieuwe IP als Remember Me, Mirror's Edge, of minder 'zekere seller' IPs als Deus Ex zullen nog minder snel opgepikt worden...

Je spreekt jezelf een (klein) beetje tegen.

Maar als alles getest is etc....waarom is er dan niet meer duidelijkheid gegeven?

Tja, sommigen hebben nu eenmaal een passie voor gamen.
    En nogmaals; dit soort reacties krijg je als er geen duidelijkheid is.

Doe effe normaal man.

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja probeer jij maar met een iphone te typen. Die 'o' zit bijna in de 'i' zo klein is dat toetsenboord! :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina