1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Of je zet hem wat lager neer. Door die nieuwe FOV zal je nu wel meer opties hebben.

    Nogmaals dus. Het is nooit goed. :+
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik als pro Microsoft man moet toch eerlijk zeggen dat de Xbox-One zoals het er nu uitziet het eerste product gaat worden van MS die mijn huis niet in gaat komen. En dat terwijl de Xbox altijd een brand was waar ik lovend over was.
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    Je kan hem ook met de controller aan zetten. :)
     
  4. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Privacy opties, uitdoen, controller aan doen. Kinect niet nodig. Blabla. Breng aub een pakket dan zonder dat ding.
     
  5. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het design van de PS4. De ps3 zag er ook goed uit. Ik bedoel je moet er wel 8 jaar naar kijken.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Behalve als je een Slim versie koopt een paar jaar later :+
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Idd, als.:+

    Ik heb nog steeds mijn dikke PS3, met daarin zelf een 320GB gepropt, en die doet het perfect.
     
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nog steeds een "oude" 360 lol.
    Ging uiteindelijk kapot aan een RROD pas in 2009 geloof ik. Maandag opgestuurd Vrijdag alweer terug en die staat hier nog steeds lekker te brommen. :+
     
  9. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb nog nooit een red ring of death gehad nooit! had de xbox360 ook op release gekocht. Maar kocht later slim omdat die geen geluid maakte en hdmi aansluiting had.
     
  10. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.anandtech.com/show/6972/xbox-one-hardware-compared-to-playstation-4

    Ik weet niet of deze al gepost is, maar ik vond dit wel een interessant artikel over de strategie van Microsoft.

    (Uiteraard heb ik er weer het volste vertrouwen in dat Microsoft weet waar ze mee bezig is)

    Bij de start van Xbox360 en PS3 ging iedereen er ook van uit dat Microsoft toast was tov Sony. Het zou mij niet verbazen dat deze nieuwe generatie identiek gaat zijn qua marktverhoudingen als de afgelopen generatie-oorlog. Hét verschil gaat denk ik Nintendo zijn, die met de Wii oppermachtig was. De WiiU zie ik dat een, twee, drie niet meer worden.

    En als ik naar mijn kids kijk, betwijfel ik of die überhaupt onder de indruk zijn van welke van deze drie ook. Toen ik er werkte riep ik al een tijd lang dat niet Sony en Nintendo dé concurrent is, maar Apple. Bij mij thuis (buiten mij uiteraard) wordt nog enkel games gespeeld op Apple spullen. Hoe zeer mij dat ook spijt.
     
  11. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Denk dat dat je tegen gaat vallen, de grootste domper die PS3 heeft gehad bij start was de prijs, ik denk dat het nog wel eens heel goed zou kunnen dat de PS4 goedkoper gaat worden dan de Xbox One.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Lijkt me niet waarschijnlijk. De hardware van Sony is duurder en de financiele reserves zijn een stuk minder.

    Als er op prijs geconcurreerd gaat worden wint Microsoft dat fluitend
     
  13. Seh

    Seh Guest

    Dit.

    De PS3 is voor Sony een enorme (financiële) tegenvaller geweest. Microsoft heeft ook pas 3 kwartalen winst gemaakt op het hele Xbox project (dus vanaf de eerste Xbox :+), maar daar was bij Microsoft wel op gerekend.

    Ik verwacht weer een goedkopere Xbox dan de PS4.
     
  14. NaiZuro

    NaiZuro War, war never changes...

    Berichten:
    400
    Leuk Bevonden:
    74
    Sony is financieel inderdaad minder gezond dan Microsoft en kan zich daarom echt niet weer zo'n slechte start veroorloven, ik denk dat we verbaasd zullen zijn.
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat ze gelijk zullen zijn. Mede door de standaard Kinect.
     
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    PS4 heeft ook de Eye he, daar zal ook wel geld inzitten.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar we weten nog niet of die er standaard bijzit en wat ik zo lees komt die qua techniek niet in de buurt van de Kinect. :)
     
  18. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Sony kan zich financieel heel erg weinig permitteren en heeft heel duidelijk gekozen voor dure componenten. Microsoft is precies omgekeerd, kan zich veel permitteren en heeft goedkopere componenten.

    Natte vinger in de lucht: Ik gok dat ze bij Microsoft aan het vechten zijn intern om hem in Europa op €399 te krijgen, maar dat ze dat gaan verliezen. €499 of zelfs €550, denk ik. Sony is aan het vechten voor €599 en gaat dat wellicht wel winnen.

    In het aller bizarste geval zie ik One vs PS4 uitkomen op €399 vs €699, waarbij ze uiteraard elkaar gaan aankijken om te zien wat de ander doet. Als MS hem echt op €399 gaat zetten dan doet Sony waarschijnlijk water in de wijn in Europa. Vergeet niet dat Europa voor Microsoft #2 territorium is en voor Sony #3. Ms gaat harder willen vechten voor Europa dan Sony en minder hard in Japan dan Sony.

    In het gunstigste geval voor Sony wordt het One op €550 en €599 voor Sony. Ik reken op zeker €50,- prijsverschil, maar €100,- of zelfs €150,- is mogelijk. Vergeet bij US verwachte launchprijzen niet, dat die altijd EXCLUSIEF BTW zijn. Bij ons komt daar dus nog eens 21% BTW bovenop. Bovendien werken retailers in de US met nul procent marge prijzen, daar waar in NL er toch zeker op 10-15% wordt gerekend. Een US launch van $499, betekent in NL nog steeds een €550,- en een US launch van $499 is $100,- goedkoper dan de PS3 launchprice.

    Het is allemaal koffiedik kijkerij uiteraard, maar PS4 onder Xbox One lijkt me uitgesloten. Je ziet gewoon aan alles dat MS prijs meeneemt als belangrijk component en Sony, zoals gewoonlijk, brute power.
     
  19. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
  20. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Hmm zie dat er dus weinig vertrouwen in het cloud gebeuren is...dat was nog een beetje mijn laatste hoop voor de One.

    Ook toevallig vandaag m'n TV abonnement opgezegd dus nog een reden waarom die zwarte bak totaal niet boeiend is.


    Baal er dus wel best van, draai Windows 8 op 3 apparaten en heb een Windows Phone, had het graag compleet gemaakt met een nieuwe Xbox. :emo:


    ** Hoopt op knallende E3 **
     

Deel Deze Pagina