1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Daarnaast, hoeveel poeptitels heeft Ubi wel niet uitgebracht op de Wii, DS en de 3DS? Denk aan Laura's manege, Jan z'n paardenstal, etc..ik kan me maar weinig titels herinneren die echt goed op de Wii/3DS/DS waren van Ubi. Ongetwijfeld zal hetzelfde gebeuren met de Wii U.
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Uhm, je zult versteld staan van hoeveel jonge meiden dat soort games leuk vinden.
    Zolang ze ook titels als Rayman, Watchdogs etc komen, is het toch prima?
     
  3. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.oxm.co.uk/54785/features...underestimate-microsofts-core-line-up/?page=1

    Interessant stuk over de games voor Xbox One. Over steeds minder zaken maak ik me zorgen. Ok, het uiterlijk, dat blijft een draak, wat ze er zelf ook van zeggen. Sjesus wat een lompe bak. Maar de rest zit wel snor. Wordt weer een must buy voor MrX op Dag 1.

    In dat stukje las ik bijvoorbeeld ook dat Phil Harrison nu voor MS in Europa werkt. Dat was echt een enorme boost voor mijn moraal. Dat was bij Sony echt een van de half-goden qua games strategie (althans toen ik er nog werkte meer dan 10 jaar geleden). Dat was me ontgaan, maar tjonge, wel een opsteker voor MS.

    http://www.oxm.co.uk/54729/xbox-one...market-for-us-next-generation-says-microsoft/
    Hier nog iets over het belang van Europa voor MS en meer info over Phil
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  4. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22

    :+
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Voor mij word het de PS4, for sure. Ik ben (wegens gebrek aan tijd) geen online gamer meer. Ik speel nu vooral SP games en dan moet je toch echt bij Sony zijn. De exclusives van de Xbox zijn vrij karig, Gears, Forza en Halo, en dan heb je het wel een beetje gehad. Sony heeft zo ontzettend veel IP's dat voor mij de keuze niet moeilijk is. Ik heb ook geen interesse in het verschil in kracht van de twee consoles. De ervaring heeft ons geleerd dat het verschil in power op papier in de praktijk te verwaarlozen is.

    Het gaat mij puur om de games en dan heeft de PS4 een flinke streep voor met haar IP's. Let wel, speelde ik nog veel online, dan was ik voor de One gegaan. MS heeft het met haar Live gewoon prima voor elkaar, ik betaal liever een bedrag om onbezorgd online te kunnen dan gratis op die brakke online dienst van Sony te moeten spelen.

    Al die gadgets op de nieuwe generatie consoles kunnen mij ook gestolen worden, ik wil een gamingconsole om games op te spelen. Maar ik begrijp heel goed dat het voor veel gamers belangrijk is om meer te kunnen op een console dan gamen. Voor mij geld dat echter niet.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik zal gewoon even wachten eigenlijk. Waarom nu al een keuze maken? :)
    E3 zullen ze beide wel nieuwe IP's laten zien naast de bestaande. MS komt met 8 nieuwe Ip's in het eerste jaar misschien komt Sony ook wel met nieuwe. Kan je beter wachten totdat je ziet welke je meer aanspreekt. Waarom niet beslissen in Augustus of September als alles bekend is? :)
     
  7. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het roerend met je eens en respecteer je keuze voor PS4. Vanwege precies dezelfde redenering kies ik voor Xbox. Buiten God of War en Uncharted is er geen enkele franchise die me aanspreekt op PlayStation. All the rest wel geprobeerd, maar gewoon, door mij, niet leuk bevonden. En de launch line up voor Xbox zit in ieder geval 1, maar waarschijnlijk 2 games die ik meteen wil spelen next gen. Terwijl voorlopig Sony er voor mij nul heeft. Over smaak valt niet te twisten.

    Overigens speel ik ook vrijwel alleen nog SP en hoeven al die andere zaken voor mij niet. Ik overweeg serieus, ja ja, MrX speaking, om mijn Live Gold op te zeggen. Waarom zou ik in godsnaam betalen voor een dienst waar ik geen gebruik van maak? Hoe goed die dienst ook is.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Simpel, omdat de IP's van Sony mij altijd al hebben aangesproken en die van MS niet (afgezien van Gears).

    Daarbij weet ik heel goed dat launchgames nooit veel soeps zijn. Die games zijn vooral bedoeld om de grafische kracht te tonen en wat half uitgewerkte gimmicks om te showen wat de console allemaal kan.

    Dus ga ik een console aanschaffen op gevoel, ik kan de PS4 echt niet laten staan en ik heb geen zin meer om alle consoles maar te kopen. Maar goed, je weet nooit wat voor surprises MS allemaal nog in petto heeft en daarvoor sluit ik mijn ogen niet. Maar het moet wel heel gek lopen wil ik voor de One gaan.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik kan nooit zo goed begrijpen hoe het kan dat de titels van een bepaalde console je helemaal niet aanspreken....

    Natuurlijk kan het zo zijn dat Uncharted of Halo niet je ding is. Maar tussen alle andere ip's voor die console zeggen dat geen enkel spel je aanspreekt snap ik gewoon niet.

    Alsof je een Heavenly Sword kan vergelijken met Wipeout en alsof je een Halo kan vergelijken met Forza.

    En verder precies wat Hybrid zegt: ik wacht gewoon lekker af. Wat ik hier post op het forum is mijn persoonlijke barometer tov Sony en MS. Ik zie echter geen enkele reden om een keuze te maken als ik weet dat er voor de release van consoles zelf nog allemaal aanvullende info komt.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het nog steeds een beetje voorbarig. Maar ieder zijn keuze natuurlijk. :)
    Heb zelf niet veel met de exclusives op beide consoles. Maar ben benieuwd met wat ze op te proppen komen deze generatie. E3 en de maanden erna gaan interessant worden. :)

    Persoonlijk vind ik sommige games zeker tof. Maar heb nooit het gevoel gehad. ik moet die console per se kopen omdat die een titel heeft die ik moet spelen.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    In mijn beleving heeft de 360 amper SP games als we het over only on 360 games hebben. Ik kan me vergissen, maar zo heb ik het altijd ervaren. Ik speel graag Ratchet en Clank en Sly Raccoon achtige games. Die heb ik niet gezien op de 360, behalve multi titels als Rayman. Kameo is de enige die ik kan bedenken en die is 7 jaar oud als het niet meer is.

    Ook vind ik games als Heavy Rain en Beyond 2 Souls helemaal geweldig en God of War is een van mijn favo series. Waar zijn dat soort titels op de 360? En dan doel ik op exclusieve titels voor de 360? Waar waren de games alla Uncharted? Nu komt straks The Last of Us op de PS3 uit en Beyond 2 Souls, dat soort games zoek ik. Er valt inderdaad niet te vergelijken omdat er geen vergelijkbare games op de 360 zijn geweest. Wat dat betreft en qua diversiteit blijft de 360 ver achter de PS3.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik wel :+

    voor Halo MOEST ik een xbox, voor Oblivion MOEST ik een 360, voor Demon's souls MOEST ik een ps3, voor Soul calibur MOEST ik een Dreamcast, voor Advance wars MOEST ik een GBA, voor Tekken MOEST ik een Playstation , voor Virtua Fighter MOEST ik een Saturn enfin je snapt me wel :+

    En dan hoeft de game nog niet eens uit te zijn wil ik de console er al voor kopen...

    maar tegelijkertijd snap ik best dat als iemand naar de 360 exclusives van de laatste jaren kijkt (toch vooral Halo, Gears en Forza) er niks voor hem/haar tussen zit

    in de begin jaren had je de Rare en Mistwalker games en was de variatie in de exclusives groter en had je voor ieder wat wils. Maar de laatste jaren is dat niet zo geweest.

    Maar ik verwacht dat dat met de One wel weer zo zal zijn, MS gaat gewoon weer net als met de Xbox en de 360 de hele checklist af en zorgt dat er in alle genres iets bij zit wat interessant is.

    Vind dat Cyrax daar echt wel een punt heeft als je vergelijkt met de PS3, daar is de variatie in de genres van de exclusives gewoon groter gebleven terwijl MS zich vooral op de grote franchises is gaan richten. 4 halo games, 4 GoW games, 4 Forza games maar geen Lost odyssee 2 of nieuwe Banjo
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  13. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar als ik het heb over de games op een console dan heb ik het uiteraard niet over de multiplatform titels. Zo vind ik Call of Duty echt het einde, maar daar baseer ik mijn keuze niet op.

    Ik zou je kunnen uitleggen dat ik twee Killzones heb en allebei kan ik me niet associeren met de hoofdpersonages. Ik voel er niks bij en die andere shooter, ben even de naam kwijt, die deed me echt helemaal niks. Terwijl ik me met Masterchief en Marcus heel goed kon identificeren. WipeOu vond ik echt heel gaaf, maar te moeilijk om onder de knie te krijgen. Quantum Redshift op de eerste Xbox was een rip-off daarvan, maar veel toegankelijker en die heb ik voor 90% volledig uitgespeeld (trouwens een flop van jewelste op Xbox)

    Racen doet me uberhaupt niks dus noch Forza noch GTA kan me boeien. Voetbal en zo ook niet. Tennis weer wel en daar vond ik de Xbox beter in met TopSpin, die ik echt kapot gespeeld heb.

    En zo kan ik een heel rijtje aan. exclusives opnoemen.

    Vergis je niet, als freak heb ik behoorlijk veel PS2 en 3 games gekocht (de exclusives bedoel ik) en zoals gezegd, op GoW en Uncharted na, vond ik het niet de moeite om ze uit te spelen.

    Dat is nou eenmaal smaak. Wel wil ik kwijt dat ik persoonlijk GoW het beste spel vind in de huidige generatie, dus een PS spel en niet een Xbox. Qua beleving kan daar niks tegen op. Althans, voor mij.

    Hey, nog zo'n ouwe l*l. Anyways, dat had ik dus ook met vrijwel al jouw titels (behalve demon souls en advance wars is de lijst identiek)
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Kut afkortingen ook GoW is Gears of War of God of War 8)
     
  15. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, goeie. Ik bedoelde dus God of War, waar denk ik die andere, Gears of War, bij mij op #2 staat. Dus om je helemaal te verwarren: GoW op 1 en GoW op 2.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts, Alan Wake, Blue Dragon, Fable series, Ninja Gaiden 2. Is zo een lijstje die snel bij me opkomt die jij ook wel tof zou vinden.

    Je hebt wel gelijk dat het de laatste 2 jaar wat karig is. Is opvallend idd maar ik denk dat MS veel studios op de next gen heeft gezet en dat is ten koste gegaan van opvallende nieuwe 360 titels. Of dat een goede keuze is geweest? We zullen zien. To be fair het is altijd wel beter om een nieuwe Ip te launchen op een nieuwe console als je de keus hebt. :)
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Same here, Gow op 1 en Gow op 2
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ja maar NG2: Sigma is ook gewoon op de PS3 toch?

    En Blue dragon en Banjo zijn al zo oud als de wereld..

    Alan Wake vond ik wel echt geweldig en die kan wat mij betreft qua exclusives concurreren met de beste SP games van de PS3

    maar ja, dat is maar 1 game..en hoe oud is die inmiddels?

    Maar voor de eerste jaren van de One ben ik daar niet bang voor, je kan zeggen van MS wat je wilt maar de launch windows van consoles zijn altijd goed gevuld met voor ieder wat wils

    En ergens vind ik het ook niet zo heel heel erg. Voor de PS3 krijgen we nu bijvoorbeeld nog the Last of Us en die gaat echt geweldig worden. Denk echt dat dat een game word a la SC: Chaos Theory waarbij mensen zich echt afvragen hoe het in godsnaam allemaal nog uit die oude hardware geperst word.. Maar dat houd wel in dat Naughty Dog dus nog niet voluit bezig is met PS4 games.. Dus die zullen we in het eerste jaar misschien niet hoeven verwachten.

    Dan heb ik misschien liever de laatste periode van een console wat minder zodat de eerste periode van de nieuwe console beter gevuld is.
     
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet ik maar de het ging over diversiteit niet wanneer ze uitkwamen. :) Wat ik ook toegaf dat het de laatste 2/3 jaar best karig is. Wat ik persoonlijk niet een heel groot probleem vind. Zoals ik zei heb niet extreem veel met exclusives. Ben veel meer een third party gamer.
     
  20. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Daarin ligt misschien ook wel een voordeel tegenover de eerste 12 maanden van de PS4. Aangezien Sony nu nog met 3 AAA exclusive titels (2 originele IPs) voor de PS3 komt. Die 3 (Last of us, GT6, Beyond two souls) wil ik waarschijnlijk nog spelen ook, dus ik heb nog ruim de tijd om te bedenken of ik beide consoles wil dadelijk of niet. Maar het gemis van die 3 grote 1st party devs in de launch lineup is wel jammer. Forza 5 zal puur kwa looks GT6 echt wegblazen. Misschien dat naughty dog nog wel een game ver in de ontwikkeling heeft voor een release in het eerste jaar.
    MS zal met sterke lineup komen, voor mijn gevoel ook omdat aantal first party devs wat vroeger voor de nieuwe console gingen ontwikkelen vgl met sony. Het brengt ze een grotere lineup, maar of ze het jaren volhouden, zullen we achterkomen :)
     

Deel Deze Pagina