[XOne] GRID 2

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 8 aug 2012.

1. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Grid is geen sim, gelukkig niet,... voor sim ga lekker forza of granturismo spelen of wacht op driveclub.

Dit is zooooo lekker racen he _O__O_

De banen die dynamisch veranderen vind ik groooooot + punt.
    Je hebt online altijd wel mensen die het spel zoo veel spelen dat ze elke hoek wel kennen,.. nu moeten die zich ook aanpassen, nu gaat het echt om de beste rijder.

2. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Na gisteren het een klein uurtje zowel online als in de single player gespeeld te hebben mijn eerste gevoel:

Graphics: Gaaf!
    Sfeer: Gaaf!! Met name Paris by night!, erg mooi gedaan.
    Arcade: Ja!
    Gevoel van snelheid: Ja!
    Simulatie: Nee !!
    Controler of Stuur: Controler!

Ik merkte dat ik met mijn CSR weinig tot geen gevoel had, voelde niet de motor (Zoals in FM4), voelde niet aan wanneer ik grip zou verliezen waardoor de auto vaak uitbrak. Bij het rijden op asfalt kreeg ik totaal geen feedback (Voelde een beetje aan zoals bij SHift 2). Kan nog een kwestie van instellingen zijn op de CSR en dus hopelijk op zijn tijd iets meer gevoel.

Verder lukte het mij niet om de clutch van mijn CSR Elite pedals werkend te krijgen, de clutch werd wel herkend in het controller menu, maar tijdens de races werkte dat (nog) niet.

Wel leuk als afwisseling en in mijn ogen het meest te vergelijken met Forza Horizon, minus de force feedback in mijn stuur.

Houdbaarheid ? Denk leuk voor een aantal maanden, maar niet zo lang als FM4.

grt A.

Laatst bewerkt: 30 mei 2013
  3. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    dubbelpost sorry>

4. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    gerucht stuurwiel 4 seconden langzamer dan controler.

Ik vond dit op de Codemasters GRID2 forum:

http://community.codemasters.com/t5/GRID-2-General-Discussion/GRID-2-four-seconds-slower-with-a-wheel-than-a-pad/td-p/242714

Re: GRID 2 four seconds slower with a wheel than a pad!!!!
    Options
    GRID 2: four (4!!!!!) seconds slower with a wheel than a pad!!!!
    [ Edited ] .
    Options

....
    ‎27-04-2013 06:08 AM - edited ‎28-04-2013 04:09 PM

WHAT???

Was listening to this video from Allen at ( TeamVVV ) and at around 5:40 in video, he says wheel is 4 seconds slower than playing GRID 2 with a pad!! :confused:mileysurprised: That a big difference online!!!!
    http://www.youtube.com/user/TeamVVV?feature=watch

....
    ‎29-04-2013 12:16 PM

Hey guys,

By: Alan Boiston Sure I can give some additional feedback.

Playing the game at Eurogamer the wheel (G27) felt very sensitive on the American muscle car, playing it with the pad felt like a different game, so much easier, so much more stable.

Later in our visit to Codies and playing on the wheel in our first run of the A1 Ring and though still sensitive the balance of the car made it easier for more consistent times. Moving to the pad and I was immediately quicker, I could take corners at higher speeds and with greater stability. Going back to the wheel with my new found knowledge of what was possible my lap times decreased but the instant cornering of the pad just felt quicker. Though there was a gap of anything up to 4 seconds in times, players were either slower or less consistent with the wheel.

Moving to more recent previews and more practice (now I have a preview build) and it depends on the wheel used and the car used. The triple screen vids with the CSR felt fantastic, I could push and commit to corners. My G25 does not feel like that (PS3 version) and feels very different.

To conclude, it is theoretically possible that the wheel is as quick as the pad though the gap between pad and wheel can differ between car, wheel make etc. On testing I still find the game way easier with a pad though more fun with a wheel. I'll continue testing and support this with lots of video coverage in the coming weeks as we near release.

Codemasters Loore :

Codemasters:
    So I've spoken to one of car handling gurus regarding this and he's assured me that wheels are definitely not 4 seconds slower than a pad.

We'd knock this down to bad setup and perhaps too much steering lock.

Myth busted as they say :confused:mileyhappy:

--------------
    Codemasters Community Manager for GRID, DiRT and RaceNet.

5. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Hmm deze game toch maar een kans geven denk ik... Lekker arcade racen is niets mis mee.

Alhoewel. ... ik zie dat die autos binnen 5 seconden al boven de 200 rijden. Laat maar zitten dan.... veel te overdreven.

6. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Mijne wordt morgen geleverd! jippie!:)

7. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Wat een dramatische ervaring Grid 2 rijden met een stuurtje.
    Force feedback is magertjes. Geen gevoel op het asfalt.
    Zelfs Forza Horizon is veel beter.
    Het originele Grid 1-gevoel heb ik zeker niet bij Grid 2.

De openbare multiplayer lobby's zijn weer ouderwets een ram-festijn.

Edit: na een avondje experimenteren met Fanatec CSR stuur settings eindelijk een redelijke setting kunnen vinden. FFB bleef een zwak punt.
    Maar uiteindelijk toch nog goed vermaakt op de real world tracks.

Ook lastig vind ik dat als je achterste voren bent gespind op een stratencircuit, de wieluitslag zo klein is dat je een paar keer moet steken om weer in de goede richting te komen.

Op sommige circuits is de snelheidspenalty op bepaalde delen naast de baan afwezig waardoor je toch kan afsnijden. En op ander lokaties veel te streng.

8. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    ^^Ik ga vanavond mijn CSR maar ff aan de kant schuiven en kijken of het met het originele MSWheel beter gaat. Hopelijk krijg ik dan wel meer gevoel bij het wegdek en wannneer de auto uit breekt.

Bijna alle instellingen geprobeert zowel ingame als op mijn CSR en er is er eentje waarbij ik m min of meer redelijk op de weg houdt, maar mis nog steeds Force Feedback, het "contact" met de weg om maar niet over de tijden verus controler te spreken :mad:

Laatst bewerkt: 31 mei 2013
  9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Weten jullie misschien of er ooit nog een demo verschijnt? Zonder een demo geprobeerd te hebben durf ik het niet aan om hem te kopen voor hij in de budgetbak ligt.

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Zal wel over een paar weken komen denk ik. Maar niks officieels.

11. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ben helemaal niet echt een megagrote racer fan, maar deze is echt heel erg gaaf tot nu toe. Het snelheidsgevoel zit er echt heerlijk in. Ik 'moet' de game reviewen voor onze site en helaas is het wel de PS3 versie. Helaas omdat ik de 360 gewoon 100% prefereer, maar ja.

Wel irritant zijn die vervelende laadtijden die toch regelmatig voorbij komen. Dat inladen van auto's duurt onnodig lang en ook heeft de game last van tearing zo nu en dan. Of het is puur de PS3 versie, zou ook echt niet de eerste keer zijn met een third-party titel op PS3.

12. Menno88

Menno88 BMW S1000R

Leuk Bevonden:
    32
    Idd eerst even de demo afwachten. Lees toch veel uiteenlopende reviews. Niet iedereen is te spreken voor Grid 2

13. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Het is gewoon geen Sim. Dat is wat veel mensen na de oude Toca & DTM series verwachten, maar dat is het gewoon niet. Maar als je met die gedachte de game start wordt je gewoon teleurgesteld.

Dit is meer casual, meer actie, meer beleving en in de competitie zul je bijvoorbeeld zien dat wat body contact wat meer wordt geaccepteerd.

14. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    GRID 1 vind ik geweldig. Geen sim inderdaad maar gewoon lekker scheuren met vette bakken... Niks mis mee als je het mij vraagt...
    GRID 2 zal ook best heel leuk zijn.... Zodra ik meer tijd heb haal ik deze zeker in huis.

15. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Ja is absoluut geen sim (dus ik denk niks voor Tender), maar wel heel veel sfeer, parijs, vuurwerk etc!.

@Bigabuto, review je met controler en/of steering wheel, want voor mij is het grootste probleem dat er niet mee te rijden is met een CSR, totaal geen gevoel van grip, tegendruk in bochten of gevoel met de ondergrond. M.a.w. geen ffb (en ik heb alle ingame controler settings en die van mijn stuur reeds geprobeerd). De rumble doet het overigens wel. Zowel in Dirt 3 als F1 2012 werkt de CSR oveirgens perfect, daarom vind ik dit wel vreemd van Codemasters.

Met controler heb je waarschijnlijk een hele andere ervaring en is er wel goed mee te rijden, denk dus dat het erg gave game ismits je met controler kan racen.
    Voor mij tot nu toe heel erg teleurstellend, ik kan niet met controler rijden en ben erg gehecht aan mijn stuurtje. Als er een demo was geweest en ik had die gespeeld had ik m zeker niet gekocht.

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Controller hiero. Ik heb geen stuur voor deze consoles. Wel gehad voor PlayStation 2 toen, maar ik begin niet meer aan sturen. Ik gebruik het amper. Wat betekent CSR precies?

17. asjemenou75

Leuk Bevonden:
    772
    Controller, ja dan rijdt ie zover ik heb gelezen erg lekker, want inderdaad gisteren nog ff met wat luitjes gereden en diegene die met controler reden waren een x aantel secondes per ronde sneller omdat ik zo liep te kloten om de auto uberhaupt op de weg te houden (zowel in de Alfa als de DLC Mercedes, om maar niet van de muscle cars te spreken)

CSR is een stuurje van Fanatec.

18. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Het lijkt in niks op GRID 1.
    Zonder te willen zeuren nog een opmerking voor de stuurwiel-gamers.

Hou er rekening mee dat als je in een online lobby zit elk klein tikje van een andere gamer bijna altijd in een spin leidt. Op de smalle stratencircuits krijg je daarna je auto haast niet meer gekeerd of je moet de Y optie gebruiken.

Deze game had eigenlijk als controller-only moeten worden gepromoot.

Kan iemand uit de XBW-club of uit mijn friendslist in de Global events met een controler op Yas Marina mijn (CSR) tijd verbeteren met een controller.
    Dan heb ik enig idee of ik nu mijn stuurwiel-settings enigszins voor elkaar heb.

Edit laat maar de Global challenge van deze week is voorbij en start overnieuw. Wel een Global Domination achievement verdient:D

Voor de beeldvorming: het is zeker 2 jaar geleden dat ik zo gevloekt heb op een game:+
    Toch geef ik de game nog een kans door nog een weekje te spelen.
    Het had zo mooi kunnen zijn met Dirt 3 of F1 physics.

19. Stefandaman

Stefandaman Maximaal Hard Gaan

Leuk Bevonden:
    10
    Ik loop vaak tegen het volgende probleem aan, heeft iemand de oplossing?

Ik heb 2 auto's in de Tier1, Focus en de golf.
    Nu wil ik graag racen met de Golf, maar ik kan de golf helemaal niet selecteren.
    Hij selecteert automatisch de Focus!

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Multiplayer of singleplayer? Let wel op dat je in multiplayer en singleplayer los je auto's moet kopen. Als je in de Singleplayer een auto koopt is die in de multiplayer dus nog op slot.

Hebben de stuur gebruikers al met de Saturation geklooid? Die staat op 100%, maar een lagere setting zou dingen blijkbaar verbeteren. Dat is bij mij een groot probleem. Ik schiet heel snel alle kanten op + ik mis het gevoel wanneer de auto uitbreekt. Die combi is erg vervelend. Met de controller is het gewoon erg tof.

En ik zag een ander filmpje met iemand die een CSR gebruikt en hij kwam goed uit de voeten. Zijn wheel settings waren interessant: (900 graden uitslag, 100% ff en de rest alles op 0, ook de SHO!) Dat in combi met een andere saturation setting zou het beter moeten maken!

Wheel weight op 0 is ook optie blijkt. Vanavond ga ik alles maar ff proberen.

Deel Deze Pagina