De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Oki, waar heb je hem besteld, als ik vragen mag? Toestel van mij is momenteel spoorloos bij Vodafone. En daarvoor moet ik boeten.. :mad:

2. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Ja balen man. =( Besteld bij Coolblue gister en vanmorgen al binnen! :)

3. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Idd, ben benieuwd hoe snel ik het toestel krijg en wat er met de retour toestel is gebeurt.

Nice, coolblue goeie online winkel.
    Hoesje daar gisteren besteld en vandaag binnen gekregen.:D

4. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Doosje alleen al is prachtig. _O_

5. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Iemand hier die van een iPhone naar een Xperia Z is over gestapt? Hoe is de overstap bevallen? :)

Zit er de laatste tijd steeds meer over na te denken om over te gaan op Android. Heb zin in wat nieuws en ben met name iTunes voor Windows zat. Qua Android telefoons is er genoeg keus, zoveel dat ik momenteel nog geen keus kan maken. Over de Xperia Z lees ik gemixte recensies/ervaringen met betrekking tot de accu en de kijk hoeken van het scherm en de S4 vind ik, hoe nice het scherm er ook uit ziet, voor 600 iets te plastic. De verwisselbare accu is dan wel weer een pluspunt.

Gisteren met beide toestellen in de hand gestaan bij Saturn, maar dat heeft ook niet geholpen om een definitieve keuze te maken :+

6. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Precies wat jij heb is ook een beetje bij mij het geval. Heb afgelopen maand m'n abbo verlengt, maar toch met de zekere voor het onzekere de iPhone 5 genomen. Heerlijke telefoon hoor, maar na een week merk je niet echt meer dat je een nieuwe telefoon hebt en je weet er alles al van :mad: Nu IOS7 er bijna aanzit te komen, wacht ik nog wel even met een beslissing, maar alle concepten/nieuws wat er naar buiten is gekomen, ben ik niet echt blij. Het platte design trekt me niet echt, nou weet ik natuurlijk nog niet zeker hoe het eruit gaat zien, maar hoe de concepten eruit zien, wil ik dat niet.

Voordat ik hem verlengde, was mijn twijfel ook tussen de xperia z en galaxy s4. Xperia z vaak in m'n handen gehad, en moet zeggen dat ik persoonlijk de inkijkhoek nog wel mee vind vallen. Na alle klachten/opmerkingen had ik het veeel erger verwacht.

7. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Precies wat ik nu heb met m'n 4S. Prima apparaat, alles werkt smooth maar ik zie collega's om me heen met strakke Android telefoons :+ Die berichten over iOS 7 heb ik ook gelezen. Geen idee wat ze gaan doen. Met de installed base die ze hebben kunnen ze aan de ene kant niet te veel veranderen maar als ze te weinig veranderen zijn er ook mensen die over zullen stappen. Lastig...bij een iPhone 5S met minimale veranderingen qua design en OS ben ik 100% weg.

Maar goed, kiezen lukt niet op het moment. Heb recensies, fora en vergelijkingsvideo's gecheckt mbt meningen tussen de Xperia Z, GS4 en de HTC One maar het wordt er niet makkelijker op. Heb ook in de winkel met de toestellen gestaan en moet zeggen dat voornamelijk het scherm van de GS4 er echt uit sprong en 't meeste indruk maakte. Moeilijk! Eigenlijk moet je ze allemaal een week kunnen testen :+

Lethal (GS4) en Fiasco (Xperia Z), kunnen jullie al uitgebreid verslag doen van jullie nieuwe telefoons? :)

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is me meer dan bevallen. Wat mij betreft staat Apple al een tijdje stil, naar mijn mening en elke iPhone die ik heb gehad, heb ik ook gejailbreakt om zo mijn eigen touch eraan te geven.

De afwerking van Apple is second-to-none, dat pak je apple niet af, maar het gebruiksgemak en vooral de openheid tot het volledig zelf customizen van jouw telefoon waar je grof voor betaald, heeft mij laten overstappen en ik ga voorlopig echt niet terug....

Heb zelf de switch gemaakt van iPhone naar Xperia S om vervolgens voor de Xperia Z te gaan. Puur vanwege specs, look en omdat ik vroeger altijd gecharmeerd was van de UI van Sony. Degelijk, zakelijk, minimalistisch en toch inventief, vloeiend en up-to-date.

Je moet zelf kijken wat je het zwaarst vind wegen. Design? Functionaliteit? Camera? sd kaart ingang? batterij duur?

Qua gebruik zit ik met de Xperia Z (full hd scherm) op gemiddeld 23 uur op een volle lading. 3g, wifi en bluetooth aan, maar mailsync niet. Hierin is apple wel sterker, accuduur. Zelfs als je alle syncs aan hebt staan houdt de iPhone het lang vol op een accu. Echter heeft de iPhone geen fullhd scherm, geen openheid, geen sdkaart toevoeging en ga zo maar door.

Voor mij was de overstap nodig, want ik werd geirriteerd door het hele Apple gebeuren. Iedere lancering gaat gepaard met...... Its 15 % lighter and we made more than 200 cosmetic fixes to the iPhone. its our best phone yet. And,...... we have now PANORAMA_MODE. (Panorama mode, laat me niet lachen man, mijn telefoon van 6 jaar geleden heeft dat zelfs :lol:

Dus, speel veel met de toestellen en maak een keuze. Persoonlijk vind ik de HTC One qua design gruwelijk, maar ik hou niet van de HTC sausje om Android heen en ik hou graag van een sd kaartje uitbreiding. Samsung heb ik nooit mooi gevonden, te kiddy interface voor mij, maar wel waar voor je geld. De Xperia Z is de toestel voor mij, kijkhoek boeit me geen fuck, vind het zelfs een toevoeging.... een soort privacy hoek, zodat mensen neit zien wat er op je scherm gebeurd in de metro of de trein. Na een paar firmware updates vloeit de Xperia Z als een malle. Heerlijk geluid uit mijn bluetooth headset, een superstrakke walkman app en expandable memory (32 gb).

Mijn volgende telefoon wordt weer een Sony. Zoals ik vroeger ook altijd Sony toestellen nam en enkele jaren de overstap naar iPhone maakte, ben ik weer terug bij mijn oude liefde en ze timmeren als een gek. Sony is back. Heb ook het gevoel dat Apple ten onder gaat aan hun eigen starheid. Wtf, de hele wereld loopt met grotere telefoons en een open OS, en wat doet Apple? Ze maken een telefoon die net zo dun is als de iPhone 4, maar rekken hem gewoon uit. Nee, toen ik de iPhone 5 zag, met zijn achterhaalde interface, was voor mij de keuze klaar. Als ik een verdomd mooi scherm heb, dan wil ik dat ook zien met de wallpaper die ik zelf kies, ik hoef geen grid te zien met lelijke vierkante icons..... bah.

Laatst bewerkt: 2 jun 2013
  9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.957
  10. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Het probleem alleen bij mij is, dat ik net m'n abbo heb verlengd een maand geleden. Dus voordat ik een nieuwe (android) telefoon mag nemen is over een jaar :mad: Ik zit wel te twijfelen om een androidje prepaid te kopen, maar zoooo duur. Gewoon 5 a 600 euro voor zo 'n telefoon :mad:

Als ik nu moest kiezen welke telefoon zou ik denk toch voor de galaxy s4 gaan. HTC one vind ik niet echt super, geen goede camera en eigenlijk alleen het "eigen" OS (sense 5) vind ik mooi, maar dat is een kwestie van een thema of een rommetje en je hebt het op een andere telefoon ook.

Dan zou het nog gaan tussen galaxy s4 of Xperia z, xperia z is waterdicht. Leuk voor onder de douche en onderwater filmen. Maar galaxy s4 heeft zooo een bruut scherm + camera is beter dan die van de xperia z. Vandaar dat mijn keuze dan op de GS4 valt, ook door de camera.

11. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    GS4 vond ik sowieso niks aan, nooit van geweest van Samsung dus viel al snel mee. Zelf van een Desire HD naar Xperia Z gegaan en mijn keuze is vooral geweest omdat ik eerst een Desire had.

Vond de vooruitgang van Desire HD naar One veel te klein, daarnaast ben ik ook een beetje klaar met HTC. Destijds leuke verhalen vertellen over de HD om vervolgens met negenduizend nieuwe versies te komen. iPhone 5 een korte tijd gehad maar deed me helemaal niks. Qua design niet en qua interface ook helemaal niet. Hou dan ook van simpel en classy en dat is de iPhone imo totaal niet. Al ben ik dan ook puur nooit een fan geweest van Apple.

Heb de Z maar twee dagen, maar ben er behoorlijk tevreden mee. Stap van Desire HD naar Z is erg groot, maar niet gruwelijk groot dat ik niet weet wat ik doe. Snap ondertussen alles al en is gewoon een classy phone. Behoorlijk zitten twijfelen destijds, vooral omdat hij toch best lang is. Uiteindelijk valt het erg mee, vind hem goed genoeg, past makkelijk in mijn zak en is héérlijk dun. Daarnaast is het beeld echt bijzonder scherp en kleurrijk, vooral voor mij is dat qua overstap een gigantische vooruitgang. Kijkhoeken boeien me niet, altijd telefoon recht voor mij in mijn hand of recht voor mij op tafel. Water op mijn telefoon gooien blijft iets wat ik automatisch niet zou doen, ondanks dat het 'mogelijk' is ga ik dus echt niet douchen of zwemmen met mijn Z. :+

Keuze kan best moeilijk zijn, zeker als je van iPhone overstapt en je dus drie grote en mooie keuzes hebt. Ik had het geluk dat Samsung mijn ding sowieso niet is en ik gewoon nog weinig interesse had in HTC. Want de One is ook behoorlijk mooi, maar mijn classy Z is toch wel een stuk netter.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.957
    Wel heel chill om je mobo gewoon vast te kunnen houden in de stromende regen hoor.

13. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de One besteld. Van Desire HD af.
    meeste hardware is het zelfde, quad core, zoveel ram, zoveel gig opslag.
    Het enige wat nog telt is het uiterlijk. en het beetje tech dat uniek is.
    Waterdicht, Aluminium uiterlijk, scherm zelf.
    Software.. Pff. Rooten en roms.
    En dan hoe gevoelig je bent voor marketing.
    Het water dichte is tof, maar ik ben zelf nooit in de buurt van water, en sta sowieso niet in de stromende regen. Ik schuil of bel handsfree (auto/fiets).
    S4 is van plastic en lijkt sprekend op de s3. Als een bedrijf niet eens met iets nieuws wil komen hoeft het van mij al niet meer. Daarnaast heeft Samsung al practisch een monopoly op android. Ik was erg tevreden met mijn Desire HD. Mijn G1 was ook htc. 3 maal is scheeps recht.

14. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Voor diegene die twijfelen probeer eens OPPO je kunt nu online bestellen zonder invoerrechten en 2 jaar garantie! Www.oppostyle.com

Ook goede ondersteuning en volgens mij ook zonder verzendkosten

Sent from my X909 using Tapatalk 2

Laatst bewerkt: 3 jun 2013
  15. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Als jij hem betaalt wil ik hem wel eens uit proberen hoor :+.

16. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Appie wil gewoon maximaal rendement op zijn aandelen Oppo. :+

17. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Nou ik heb verder niks met oppo

Maar het is gewoon echt een fijn toestel, 2 jaar garantie!
    En ik lees hier van die twijfellaars.
    Hou je van updaten en heel makkelijk rooten! Dan is dit echt iets voor jullie

Het is ook goed voor menen die van apple overstappen! Camera werkt het zelfde!:+
    Ik las die berichten dus ik dacht ik geef mijn advies even.

En echt ik vind niet gauw een product goed maar Oppo heeft mij idd erg verrast!
    En tel daar de prijs nog eens bij op! En je hebt een top toestel met op dit moment het mooiste scherm en Echt iets unieks..

Ff kijken of de aandelen stijgen! :+

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.103
    2 jaar garantie is standaard he :+

19. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    En ik ben dan weer heel blij met de Galaxy S4, geweldig toestel. En ook al is het plastic (was m'n Xperia S trouwens ook), de S4 heeft wel een premium look en feel vind ik zelf wat bij de S2 of S3 totaal niet het geval was. De S4 is ook de enige Galaxy smartfoon die ik mooi vind.

Het was dus de bedoeling om voor de Xperia Z te gaan, maar er waren op een gegeven moment teveel negatieve punten waardoor deze voor mij afviel. Vooral het vaak niet waterdicht blijken, spontaan scheuren van de behuizing en slechte camera deden het. Al schijnt de camera met de laatste update wel beter te zijn en is Sony op de hoogte van het spontaan scheuren en repareert dit kostenloos. Alleen zal je toestel nooit meer waterdicht zijn na reparatie. Verder heb ik dus een kapotte Xperia Z van dichtbij gezien en schrok over hoe dun het glas rondom is... Dat is hooguit 1mm. Ook vond ik het display wat tegenvallen en ook al zijn kijkhoeken niet heel boeiend, ze zijn beter op m'n Xperia S.

Maar goed, nu de Galaxy S4! Ik heb al aardig wat smartphones gehad en ik kan toch wel zeggen dat dit de beste tot nu toe is. Op een gegeven moment had ik het even gehad met Samsung, maar ze hebben het weer goedgemaakt. Ik ben nog steeds geen van fan van Kies, maar dat gebruik ik toch amper.
    Het toestel zelf is gewoon een beest en dat begint al met het display... Echt prachtig gewoon! En eindelijk is Samsung is daarmee ook wakker geworden en als je niet van die overdreven kleuren houdt, dan stel je 'm gewoon in op jouw voorkeur met natuurlijke kleuren wat er gewoon uitziet als LCD. Verder geen blauwe waas meer, wit is gewoon puur wit nu en het vlekkenprobleem is ook verleden tijd. De camera is ook top met natuurlijke scherpe foto's en belachelijk veel functies. Je kan zelfs objecten uit de foto poetsen waarvan je niks merkt, mocht er net een dombo op de foto voorbij lopen. Samsung heeft uiteraard weer een hoop features ingebouwd die je niet altijd zal gebruiken, maar het werkt wel. Zo kan je dus je foon besturen zonder 'm aan te raken met gebaren of je ogen. Het is leuk om mee te spelen en het werkt, maar daarmee is het ook mee gezegd. Features die wel handig kunnen zijn is de ingebouwde universal remote met IR waarmee je alle TV's kan besturen incl. Setup boxen, een thermometer en luchtvochtigheidmeter. Uiteraard is er weer genoeg bloatware aanwezig waar ik me zelf niet zo aan stoor, maar er komt een officiële "kale" versie waarmee je dan een compleet schone Galaxy S4 hebt met toch alle krachtige hardware.
    Al met al ben ik zeer, zeer tevreden en kan 'm meer dan aanbevelen. De meeste die ermee gespeeld hebben willen 'm ook gaan halen en dat vind ik niet zo gek!

20. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Na jou verhaal wil ik hem ook gaan halen :) alleen heb ik er geen 700€ contant voor over :mad:

Deel Deze Pagina