[XOne] GRID 2

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 8 aug 2012.

1. RemcoM

RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

Leuk Bevonden:
    2.043
    Zijn er al mensen die met een stuurtje gespeeld hebben, en is het een beetje te doen?
    Ik ben m nu aan het installeren maar ik probeer het eerst met een controller.

2. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ligt eraan welk stuur je gebruikt. Standaart Wireless MS stuur lijkt erg goed te werken, maar de dure Fanatec sturen werken niet optimaal.

3. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Hmm okay, morgen maar ff proberen dan.
    Heb een heel oud stuur, een Microsoft Force Feedback Wheel (PC).

4. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    Denk dat je deze Grid ook gewoon ff moet leren waarderen. Ik moest echt zwaar aan de handling wennen want die is zeker anders dan deel 1. Hier hebben ze het wel over geen hulpmiddelen, maar ik heb t idee dat ik toch echt een soort traction control aan de gang voel, vooral bij die American Muscle Cars.

De rest van de auto's rijdt prima. Vooral die Subaru BRZ is een lekker smijtkarretje.

Qua tracks heeft het meer weg van een combinatie van NFS + PGR. Iets wat ik zelf wel kan waarderen. Snelheidsgevoel is op de pc @ 60FPS wel erg indrukwekkend.

Gisteren ook nog tijdje online gespeeld. als je de chaos van de eerste bocht weet te overleven heb je toch wel een uitdagende racer.

5. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Kan er nu eenmaal niet tegen als ik een game in mijn lijst heb staan met maar enkele puntjes. Altijd zover als mogelijk tot 1000 werken is mijn motto, dan pas nieuwe game kopen/spelen! (gelukkig is GRID 2 appeltje-eitje qua achievements)

Maar even een opsomming van punten waardoor ik zo negatief over het spel ben. Van Grid 1 heb ik overigens echt genoten, en word zelfs zo af en toe nu nog gespeeld puur voor de kick die dat spelletje geeft.

Hoopte dat GRID 2 dit zelfde niveau minimaal weer zou halen, maar:
    - Waar zijn al die toffe race-circuits van GRID 1 gebleven?
    - Waar zijn de objecten langs de circuits zoals de banden-stapels die voor heel veel actie en fun zorgden.
    - AI voelt zeer voorgeprogrammeerd aan, ongeacht het niveau, het raceverloop is altijd hetzelfde. Gebeurd echt totaal niks spannends meer.
    - CPU wagens zijn 10-tonners? Liggen zo vast op de weg, te bizar en met geen mogelijkheid uit hun spoor te krijgen. Raken ze jou echter even aan vlieg je regelrecht het publiek in.
    - Totaal inhoudsloze careermode zonder enige vorm van uitdaging. Geen geld, geen teamgenoten (tactisch rijden om ook je teammaten op het podium te krijgen zit er dus niet meer in) en geen wagen upgrades offline mogelijk.
    - Veel te veel point-to-point races over berg-passes. Leuk voor de visuals, minder voor de gameplay.
    - Online is één grote chaos, hoofdzakelijk te danken aan de slecht ontworpen tracks!
    - Controls zijn niet instelbaar, en soms te gevoelig, zeker bij de snelste wagens.
    - En nu ik toch bezig ben, als liefhebber mis ik ook de cockpitview!

Paar dingen die ik als positief ervaren heb zijn:
    + Racecircuits ogen heel levendig en natuurlijk.
    + Alleen over de circuits racen geeft wel nog een kick, dat snelheidsgevoel is wel nice gedaan. En het feit dat je de wagens super makkelijk door de bochten gooit geeft wel een machtig gevoel, alsof je écht heel goed bent! (niet bepaald dus, maar gaat even om het idee)
    + Geluid is af en toe erg bruut!

Nu nog tot donderdagavond wachten tot mijn Global Weekly achievement unlocked, en dat gaat de game in de verkoop. _0/

Welcome back GRID 1!! _O_

Laatst bewerkt: 1 jun 2013
  6. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Even een first impression (eerste 3 'races' voltooid:

- Graphics zijn fantastisch (High-Ultra op PC, FHD monitor, 3 jaar oude mid-range GPU, 6 jaar oude high-end CPU, meestal 30-50 fps, screens post ik morgen).
    - Menu's zijn prima, maar ik had een stuk beter verwacht van Codemasters.
    - Difficulty is niet aanpasbaar genoeg (mening gebaseerd op een race), High is te lastig en Normal te makkelijk.
    - De auto's zijn te makkelijk om te besturen, in GRiD was het met sommige auto's, vooral de prototype's, nog echt worstelen maar dit is me te makkelijk.
    - Cockpitview mis ik echt.

Op basis van wat ik net heb gespeeld is het cijfer wat ik deze game voorlopig geef een 7,5, terwijl GRiD 1 toch een goede 9 was.

Laatst bewerkt: 1 jun 2013
  7. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
    Vandaag en gisteravond Grid 2 wezen spelen, maar wat een bazen game. :D
    Al de heledag de Multiplayer aan het spelen. 8)

Ik ga weer verder...

8. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
    Klote cutting corners :+

9. VapoChill

VapoChill Active Member

Leuk Bevonden:
    188
    Dat systeem werkt ook niet altijd en als je over de curbstone rijd in een buitenbocht, krijg je dat ook. 8)

10. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Had je nog niet met de Honda gereden?...

11. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Nope, zoals ik al zei nog maar 3 races gedaan :).
    Maar ik ga nu dus weer verder, ben benieuwd.

12. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Hoe kan je nou na 3 races al oordelen dan? :+

13. RemcoM

Leuk Bevonden:
    2.043
    Nee dat doe ik ook niet, was alleen op basis van die 3 races :p.

14. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
  15. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    GRID 2 met friends rijden is BAAS!
    Een soort party-game maar dan op anabolen!:thumbs:
    Wel erg moeten wennen aan de physics, maar na wat gewenning rijdt het top en is het spektakel.
    Ik rij met een Fanatec CSR stuur. Nadeel is dat de Grid 2 physics mijn skills voor Forza4 totaal hebben vernietigd.
    Grid 2 is spektakel. Ik ben helemaal verslaafd.

Laatst bewerkt: 2 jun 2013
  16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ze mogen alleen die DSQ's wel eens fixen... Dan doe je Touge, wordt je VOL in je zij gebeukt en dan ben jij degene die klaar is met racen en krijgt de ander de winst, heel irritant.

17. bavaria

bavaria Scuderia Ferrari F1

Leuk Bevonden:
    0

Online Gameplay.

18. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Wtf 8)

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Weet nog dat de multiplayer van GRID helemaal kapot ging door mensen die achteruit gingen rijden, echt elke match. 8)

20. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Dat voorspelt niet veel goeds dan voor de MP van Grid2 als ik het filmpje zo zie.
    En zie ik het nou goed dat de auto's niet over de voorwielen draaien/sturen, maar over de middenas van de auto?

Deel Deze Pagina