Kan er nu eenmaal niet tegen als ik een game in mijn lijst heb staan met maar enkele puntjes. Altijd zover als mogelijk tot 1000 werken is mijn motto, dan pas nieuwe game kopen/spelen! (gelukkig is GRID 2 appeltje-eitje qua achievements)
Maar even een opsomming van punten waardoor ik zo negatief over het spel ben. Van Grid 1 heb ik overigens echt genoten, en word zelfs zo af en toe nu nog gespeeld puur voor de kick die dat spelletje geeft.
Hoopte dat GRID 2 dit zelfde niveau minimaal weer zou halen, maar:
- Waar zijn al die toffe race-circuits van GRID 1 gebleven?
- Waar zijn de objecten langs de circuits zoals de banden-stapels die voor heel veel actie en fun zorgden.
- AI voelt zeer voorgeprogrammeerd aan, ongeacht het niveau, het raceverloop is altijd hetzelfde. Gebeurd echt totaal niks spannends meer.
- CPU wagens zijn 10-tonners? Liggen zo vast op de weg, te bizar en met geen mogelijkheid uit hun spoor te krijgen. Raken ze jou echter even aan vlieg je regelrecht het publiek in.
- Totaal inhoudsloze careermode zonder enige vorm van uitdaging. Geen geld, geen teamgenoten (tactisch rijden om ook je teammaten op het podium te krijgen zit er dus niet meer in) en geen wagen upgrades offline mogelijk.
- Veel te veel point-to-point races over berg-passes. Leuk voor de visuals, minder voor de gameplay.
- Online is één grote chaos, hoofdzakelijk te danken aan de slecht ontworpen tracks!
- Controls zijn niet instelbaar, en soms te gevoelig, zeker bij de snelste wagens.
- En nu ik toch bezig ben, als liefhebber mis ik ook de cockpitview!
Paar dingen die ik als positief ervaren heb zijn:
+ Racecircuits ogen heel levendig en natuurlijk.
+ Alleen over de circuits racen geeft wel nog een kick, dat snelheidsgevoel is wel nice gedaan. En het feit dat je de wagens super makkelijk door de bochten gooit geeft wel een machtig gevoel, alsof je écht heel goed bent! (niet bepaald dus, maar gaat even om het idee)
+ Geluid is af en toe erg bruut!
Nu nog tot donderdagavond wachten tot mijn Global Weekly achievement unlocked, en dat gaat de game in de verkoop. _0/
Welcome back GRID 1!!
Laatst bewerkt: 1 jun 2013