Wat een bazen game zeg. Een van de tofste games die ik deze generatie heb gespeeld. De review staat ook online trouwens.
Hoe goed het ook is, een game vind ik het niet. Het is een interactieve film, want je hebt geen enkele hersencel nodig om dit uit te spelen.
Sja, wat is dan wel een game? In Call of Duty wordt je ook een kant op gestuurd, zelfde als in GTA of iets dergelijks.
Dan heb je natuurlijk nog wel vaardigheden nodig om het uit te spelen. Ik faal in de spellen die jij noemt, maar bij The Walking Dead kan je niet falen. Het is zo makkelijk dat je oma het ook kan spelen. Het spel draait puur om het verhaal, gameplay is er nauwelijks.
En toch is het een van de meest verrassende en toffe games van deze generatie en een game die je altijd wel zal herinneren als een uniek iets.
Je kunt bij Viva Pinata ook niet falen. Volgens jouw definitie is dat ook geen game? Je kunt bij ganzenbord ook niet falen, is dat ook geen spel?
Bij The Walking Dead ook, je kunt namelijk gewoon dood gaan. Maar goed, voor mij is het een van de tofste ervaringen geweest van deze game generatie. En dat is best knap voor zo'n relatief klein spel. Spoiler En ik heb normaal een schijt hekel aan zombie's.
De gemiddelde point and click adventure is juist diehard moeilijk, vanwege de puzzels waar je ontzettend creatief moet zijn om het op te lossen. Het is juist mijn favoriete genre, ik heb zo'n beetje alle games zoals Monkey Island, Runaway, Siberia, Broken Sword, Deponia etcetera, etcetera. Af en toe zit er wel een klein puzzelelementje in The Walking Dead, maar dat is allemaal zo obvious dat je niet hoeft na te denken voor de oplossing. Met Back to the Future (eerdere titel van Telltale) moest je nog wel een beetje nadenken. Het doet niks af aan de ervaring hoor, ik heb er van genoten. Maar ik blijf het zien als een interactieve film zoals Heavy Rain waar je zelf wat keuzes maakt. En die keuzes bepalen een beetje waar het verhaal heen loopt.
Nog een vid btw. Lijken me nieuwe hoofdpersonages naast Clementine denk ik. https://vine.co/v/b3twh3FAVFP
Oeps... Herfst 2013 zou seizoen 2 uit moeten komen toch? Trouwens, episode 1 van seizoen 1 is weer gratis te downloaden op Xbox Live. :thumbup:
@ Hybrid: even een spoiler toevoegen? Verder koop ik S02 sowieso. TWWD is 1 van mijn favorieten spellen van deze generatie.
Duidelijk dus dat seizoen 2 nog wel even duurt en dat de meeste focus op Wolf Among Us ligt op het moment.