[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet zeggen dat ik van de handling in FM4 nou niet echt onder de indruk was. Je auto was totaal onbestuurbaar als je de camera achter de auto gebruikte. Voor realisme op de Console speel ik GT5 wel. Ik heb het sowieso niet echt op Turn10 na het Horizon debakel waarin bijna elke DLC auto al in de serie zat en je er doodleuk opnieuw voor moest betalen faalhazen..
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Onbestuurbaar? hehe smaken verschillen. :p


    Ik hoop dat ze ook remslijtage gaan verwerken. Tijdens Le Mans races zie je ze soms ook complete remschijven verwisselen. En dat dan samen met fuel en banden op een juiste manier qua slijtage zou nice zijn.
     
  3. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat Forza echt niet zo ver doordacht wordt, kijk maar naar de switch tussen FM3>4, het enige wat echt duidelijk aangepast was, was dat de spoilers nu automatisch uitklapte8)
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat je dan echt naar PC moet. Console racers zullen nooit echt zover gaan waar het op de PC normaal is.
    Eerste wat ze moeten doen is gewoon 25 auto's op het scherm toveren voor online races en mensen laten instellen dat ze gewoon een 1.5 een race kunnen houden met verschillende tactieken. Moet de console gewoon aankunnen.
     
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dan kan jij zeker niet meer deze trailer herinneren, wat een draak van een trailer was dat en dat voor een race sim. 8)

     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    GT5 en realisme in één zin:x Niet dat FM4 zo'n hardcore-simulatie is, maar ik schaal hem zelf wel een tandje hoger dan GT5 qua realisme. Krijg een beetje de kriebels van filmpjes als deze:
    [yt]k6wAr_5xGTE[/yt]

    Ieder z'n ding natuurlijk :b:
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat is echt vreselijk slecht en gewoon nep hoe dat eruit ziet. Ik prefeer FM echt aan alle kanten en vind GT echt gigantisch saai. FM nodigt ook veel meer uit qua kleuren en alles, GT oogt zo......mja..saai.
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Kleur-saturatie moet bij Forza nog beter. Is ook weer goed te zien in de trailer. Het lijkt nog steeds téveel op een videogame. Net iets te fel.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    De Forza serie heeft ook m'n voorkeur boven GT. Vond deel 5 echt veel en veel te klinisch. Dat is echt m'n grootste punt van kritiek. Een serie als Forza gaat ook wat meer met z'n tijd mee.
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    GT ziet er wel vele malen beter uit

    Maar verder Forza >> GT
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Klinisch, dat is het juiste woord wat ik zocht. Forza is ook gewoon echt veel meer fun.

    Vind je dat echt? Ik echt niet hoor. In die video op deze pagina al helemaal niet. En de helft van de auto's van GT5 kwamen toch direct van de PS2 versie met low res textures en al? Zoiets was het in elk geval.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het is met name ook het geluid in Forza dat het racen leuker/spectaculairder maakt. Dat is in GT gewoon bar en bar slecht. Gisteravond weer eens een vergelijk gedaan door eerst in GT5 over de Nordschleife te racen, en daarna in Forza 4 met de BMW Z4 GT3. Man man, dat knalt dan gewoon een stuk lekkerder in Forza.

    Al vind ik de Nordschleife wel weer beter in GT5 dan in Forza 4. :+
     
  13. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Meer dan de helft, 800 van de 1k wagens waren van GT1-GT4 en GT PSP. Super lelijk en gewoon te slecht voor worden. Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat de 200ish mooie wagens, ook wel echt fractie mooier zijn dan in FM4. Maar ik heb liever een volledig wagenpark mooie wagens ala FM4 dan 800 lelijke bakken.
    Bij de meeste tracks in GT5 heb je weer hetzelfde verhaal als bij die 800 standaard wagens, sommige tracks zijn daar ook weer gewoon lelijk.
    Neemt niet weg, dat als forza dalijk weer geen scenes als deze heeft, ik geen xbox one zal kopen voor forza.

    [​IMG]

    [​IMG]
    Want net als dat GT6 geen excuus heeft voor weer die 800 lelijke wagens, heeft FM geen excuus meer voor geen dynamisch weer/tijd. Als ze het dit keer niet erin zetten, zal het ook wel nooit komen.
     
  14. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tja, op de PC / PS1 had je TOCA met schade / weer etc. Dan voelt het al snel of je iets mis als je op een next-gen weer iets dergelijks mist. Bij een arcade racer mis ik het niet zo, maar bij een sim hoort het er voor mij toch wel in te zitten. Dan desnoods minder auto's, wat er voor mij toch vaak veel meer dan nodig zijn.

    Hoop dat ze de game niet gaan afraffelen om snel wat met de launch te hebben, waarbij het enkel een snelle eye-catcher moet worden.
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ja dat zou ik ook graag zien in Forza. Regen en onweer, sneeuw etc, dag/nacht.
     
  16. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik hoor een hoop over sneeuw, Ik zie het nut daar eigenlijk niet van in een "realistische" racegame. Dit is meer wat voor Horizon maar niet voor een FM als je het mij vraagt :+

    Zijn er ooit eigenlijk welleens officiele races geweest op sneeuw? Dan heb ik het niet over de rally klasse's maar meer over WTCC etc.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Past er niet echt bij voor races. In rFactor had je wel een versie in de sneeuw van Nordschleife maar echt races heb ik er nooit op gereden. :)
    Hier een rondje van mij. :D

     
  18. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0


    Qua geluid kan je er niet omheen dat Forza wat beter uitgewerkt is maar ik vind GT5 met stuur en cockpit erg leuk om te spelen.
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik zit nu op zandvoort. Eigenlijk wil ik gewoon heel mn Xbox het raam uit gooien als ik het vergelijkt met het echt. Jezus wat een klappen en geratel. Dat is wat Forza mist. Geratel en kleine geluidjes en trillingen in het beeld. Als ik thuis ben ff mn GoPro filmpje posten. :)
     
  20. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb jij niet Project cars? Heeft die dat een beetje? Afaik was iemand van onze cuprace groep niet erg blij met de handling, bv dat de wagen om een middelpunt draait (zover ik het goed onthouden heb). Hopelijk past men dat nog aan, aangezien het nog maar alpha is..
    Ik hoop dat project cars een erg goede race game wordt, alleen heb ik het idee dat FM/GT type game altijd wat fijner is als console exclusive, omdat het dan kwa hardware eerlijker is voor iedereen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina