[Boeken/TV] A Song of Ice and Fire | A Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door oeloeimanu, 20 apr 2012.

1. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Ik had het ook meer tegen Yellow:p
    maar
    In welk opzicht vond je het tegenvallen dan? Ik vond het prachtig beschreven (in hindsight, op het moment zelf wilde ik het boek ook ritueel verbranden). Hoe de Smalljon aan zijn koning denkt voor zijn eigen leven, de treurigheid van de trouwe zonen en dochter van de grote huizen van het Noorden die sneuvelen.

2. CheesieOnion

CheesieOnion <font color="green"><b>Redacteur</b></font>

Leuk Bevonden:
    0
    Het was erg goed beschreven, maar de verwachte shock/ongeloof bleef uit.

3. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar de grootste schok is natuurlijk dat die karakters doodgaan op een moment dat je het in het boek niet meteen verwacht. Als je weet wat er gaat gebeuren is de verrassing en spanning er sowieso vanaf, de door wie en hoe is toch een stuk minder interessant

4. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies dit.:thumbs:

5. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Nu weet ik dus wat het volgende betekent uit het stuk van de House of the Undying met Dany in het boek: [​IMG]

6. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    Het enige wat wel jammer is van de aflevering is dat Walder geen 'mayhaps' zegt als Cathelyn vraagt om eten en drinken als guest right.

7. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet de aflevering nog kijken, maar hij zegt volgens mij ook niet de hele tijd heh, wat ik ook wel jammer vind.

8. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    Maar het mooie is dat 'mayhaps' voorkomt uit het spel 'Lord of the Crossing', dat de Walders in Winterfell spelen met Bran en Rickon en het komt erop neer dat je mag liegen zolang je mayhaps in je antwoord/eed verwerkt zonder dat de ander het door heeft.

9. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0
    O ja, ik herinnerde dat niet eens meer.

Ik heb de aflevering net gezien en ik vond hem echt beter in het boek, mede omdat de shock al weg was. Geniaal acteerwerk van Robb en Catelyn. Ik had alleen graag gezien dat Walder Frey het volgende zei: "The red will run and we'll put some wrongs aright."

10. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    Over je spoiler in het andere topic trouwens. SoS spoiler.
    Het is wel duidelijk dat Robb een testament heeft waarin hij Jon legitimeert. Dat stuurt hij met Maege Mormont en Galbart Glover naar Howland Reed;)
    Ja, Frey is wel een geniale klootzak. Hoe hij in het boek ze vanaf het begin al cryptisch vertelt wat er gaat gebeuren.

Oh en valt het anderen trouwens op dat Willem vrijwel constant 'theorieen' heeft die precies zijn zoals het gaat8)?

Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  11. CheesieOnion

Leuk Bevonden:
    0

Ik kreeg trouwens al kippenvel toen Cat zei: "Show them how it feels to lose what they love ."

En toch "Gast, boekspoilers..." zeggen als ik het heb over dat testament.

Laatst bewerkt: 4 jun 2013
  12. sikory

sikory Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar dat doen er meerdere.Of ze hebben de boeken gelezen, maar volgens mij lezen zij gewoon alle spoilers. Wat echt zonde is.

13. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Er zijn trouwens wel twee populaire theorieën uit de boeken die in de afgelopen aflevering ontkracht zijn:

1) Er was een theorie dat Jeyne Westerling ergens ondergedoken was en zwanger zou zijn van Robbs kind. Talisa is duidelijk dood nu, dus blijkbaar klopt deze theorie niet óf is het niet van belang voor de rest van het verhaal.

2) Robb heeft nooit de brief verstuurd waarin hij hoogstwaarschijnlijk van Jon een Stark maakt. Blijkbaar is dit ook niet belangrijk voor het vervolg van het verhaal.

14. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het totaal niet eens met je conclusies. GRRM heeft zelf al gezegd dat veranderingen die ze in seizoen 1 zijn begonnen alleen maar groter worden en ze meer zullen afwijken naarmate de serie vordert.
    Jeyne Westerling heeft in de serie nooit bestaan dus het is onmogelijk om haar belang daaruit af te lezen. Waarschijnlijk zal ze niet op de Iron Throne eindigen, maar ik denk en hoop dat ze nog een rol speelt. Door het feit dat ze leeft is ze al redelijk belangrijk.

Robb heeft Maege en Galbart naar Howland Reed gestuurd met zijn testament, Martin doet zulke dingen niet zonder dat die personen terugkomen. Misschien niet met de will, maar met Howland om te vertellen over Jon's ouders ofzo, maar ook zij spelen zeker een rol. Afgezien van de POVs valt er volgens mij niks af te leiden uit de serie. Er zijn teveel minor characters al achterwege gelaten die wel een belangrijke rol spelen in het verhaal. Ik vraag me uberhaupt af of ze DwD spoiler
    Aegon nog gaan/kunnen introduceren

15. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Gehele serie:
    Ik bedoelde ook meer dat die twee punten blijkbaar niet cruciaal zijn voor het verhaal. Kleine dingen kunnen ze veranderen en sommige grote ook, maar mocht Robb een kind hebben die nog een rol gaat spelen, dan kan dat gewoon niet meer in de serie. Zoiets zouden ze gewoon niet kunnen veranderen als het echt belangrijk is.

Aegon moeten ze wel introduceren, dat kan toch bijna niet anders. Het zou me niks verbazen als ze de avonturen van Aegon en Tyrion wat uitbreiden en dat Tyrion zodoende geheel seizoen 5 bij Aegon verblijft.

16. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dat is wel een beetje het geval, wat ik van de boeken begrepen heb. Tyrion maakt een grote reis naar het oosten, dikke kans dat die daar misschien ook wel Dany tegenkomt. Als die Aegon daar dan bij hoort, dan moeten ze wel, net zoals die andere Tyrion bodyguard, naam kwijt, telkens bij hem lieten in o.a. de serie. Tyrion heeft sidekick nodig, anders kan het imo snel een saai en stil karakter worden. Ik kan me ook vergissen. Het lijkt me dus niet dat ze die Aegon er niet in doen. Is dat een familielid van Dany ofzo waar ik niets van weet?

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    @ Yellow: Heb je de boeken nou gelezen of niet? Anders spoil ik met mijn antwoord een hoop voor je namelijk...

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ga gerust je gang, want mij maakt het helemaal niets uit. Ik erger me nooit aan spoilers, of ik iets nu al weet of niet. ;)

19. White Hawk

White Hawk Emotion 98.3

Leuk Bevonden:
    828
    Rhaegar's zoon is omgewisseld met een andere baby, voor dat zijn hersens tegen de muur ingeslagen werden door the mountain. Dus Dany heeft nog een neefje ja.

20. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    Dance with Dragons:
    En die heeft volgens het normale opvolgingsrecht dus een betere claim op de troon dan Dany;)
    @oeloeimanu: Zelfs dat zou nog wel kunnen denk ik. Een zoon van Robb zou in het huidige verhaal toch geen rol meer kunnen spelen, behalve die van erfgenaam en dat kan in de serie net zo goed door Jon/Bran/Rickon worden ingevuld. In het boek zou het dan best kunnen zijn dat Jeyne wel een zoon krijgt en dat die een rol heeft in toekomstige verhalen na ASoIaF:p

Deel Deze Pagina