Spoiler De complete vernietiging van house Stark. Daarom ook The Rains of Castamere: de familie van Castamere was ook compleet vernietigd door Tywin Lannister. Melancholische shit.
Spoiler Logisch toch? Omdat Catelyn de deal heeft gemaakt met Frey, (het huwelijk met Robb en een dochter van Frey) En de rest van de bannermen de Starks dienen dus dan worden de Frey's alsnog aangevallen
Spoiler Ik verwacht dat de vraag waarom de RW heeft plaatsgevonden wel toegelicht wordt in de volgende aflevering, of HBO is zo lullig om mensen een half jaar te laten wachten...
Hoezo een boekspoiler? Het is toch duidelijk dat er een reden achter zat? Of was het allemaal toeval dat het zo liep? Dus niks geen boekspoiler, zeker omdat het boek en de serie niet gelijk lopen en je kunt er geen touw aan vast knopen wanneer een bepaalde gebeurtenis uit het boek in de serie zou komen... Het lijkt hier godverdomme korea wel met die censuur...
Hij is weer erg gaaf, vooral de laatsten over de boek-lezers http://www.happyplace.com/24297/game-of-thrones-facebook-recap-season-3-episode-9
Spoiler Het is toch wel duidelijk dat de Lannisters er achter zitten. Als eerste het spelen van the Rains of Castamere en als tweede de uitspraak van Bolton: "The Lannisters send their regards." En de reden erachter is ook zo te bedenken: De rebellion van het Noorden moest gewoon beëindigd worden en het liefst zonder het verliezen van je eigen manschappen.
Trouwens, Mance Raydar? Had wel verwacht meer van hem te zien. Goede acteur, leek me ook wel een belangrijk personage.
Neem aan van wel, Arya had toch niet voor niets dat muntje van hem gekregen? Zal wel aan de hand van afgelopen gebeurtenis redenen hebben om hem op te zoeken.
Wat ik wel raar vind, die tekst Valar Morgulis, dat is dus gewoon Valyrian. Niets bijzonders. Vraag me af waarom het voor iemand uit Braavos dan zo bijzonder is om te horen... Maar, Jaqen gaat Arya trainen en dan Spoiler verandert ze qua uiterlijk in Robb en komt ze wraak nemen op de Freys.