[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Zit nu ook te denken dat het niet hazy, maar overcast is bij de Ring. Toch zegt dit niks over dynamisch weer in Forza. Misschien dat je opties hebt als mistig, zon, bewolkt.
    Zie trouwens in die clip alleen gameplay van FM 1 - FM4 en van de FM5 trailer, misschien gemist.
     
  2. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
  3. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat is het madcatz 360 stuurtje
     
  4. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Denk het niet, Is geloof ik gewoon een MadCatz Wheel.


    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2013
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Echt een schijtstuur. Ik wil gewoon Fanatec support op Xbox One! :)
     
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Yes indeed, hopelijk geen Madcatz, want dan verslijt je per Forza avond een stuur.

    Tot nu toe waren de items van Madcatz de goedkoopste oosterse rommel. Hopelijk heeft MS voor XB1 dus niet de licentie alleen verkocht aan de hoogst biedende partij, maar tevens laten meewegen wie de beste kwaliteit levert.
     
  7. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    thx, my bad =(
     
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik hoop ontzettend op een sterk verbeterde Nordschleife maar dat zal wel niet. Het is zo grauw en grijs in FM4.
     
  9. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Toffe beelden hoor. Ik heb 1x twee rondjes mee mogen maken op Zandvoort in een race Seat. En inderdaad, je hoort dan ook veel meer geratel en steentjes tegen de onderkant van de auto. En natuurlijk de wind die suist.

    Je beelden tonen actie en gevoel van snelheid. Dit moet ook gewoon in een game vastgelegd kunnen worden. Waar het precies aan ligt, geen idee. Want forza 4 draait toch op 60 fps?
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Motion blur en het verhogen van de field of view zorgen voor meer snelheids gevoel. Maar beide maken de game zwaar. Blur is zwaar, en vergroten van de field of view zorgt dat je meer ziet, en dus meer moet renderen en dat is ook zwaarder.
     
  11. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Reken er maar niet op. Geloof echt niet dat Turn10 die hele track van +- 21 km weer opnieuw gaat scannen.

    die track is al sinds forza 1 exact hetzelfde terwijl er in het echt veel meer hoogteverschil in zit. Als je in het echt zo zou rijden als je hem in Forza doet, kom je er niet levend vandaan vermoed ik.
     
  12. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Zou het zelf niet eens zo hard nodig vinden. Schijnt dat de Ring in GT5 wat nauwkeuriger is, maar voor mijn gevoel is ie stuk smaller en daarom nog minder geschikt om op te race.
    Ik kan me zelfs voorstellen dat als de Ring in het echt wat breder was, zoals in FM, hij een stuk vaker als race track gebruikt zou worden.
     
  13. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Het gaat niet eens zo zeer om de baan zelf, maar de omgeving. Er ligt een weg naast het lange stuk en die zit er in Forza niet in, in GT5 is veel meer gekeken naar de omgeving en voelt het dus ook echter.
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat is het probleem met laserscanning. Het kost veel geld, maar je krijgt een hele accurate model van de track, en vaak ook stukken van het grass, run-off en gravel traps. Maar gebouwen, bomen en guardraills zijn bijna niet goed te scannen. Echt grote gebouwen zoals pit buildings staan soms nog wel deels op een scan, maar ik zie dat kleine gebouwen en guardrails vaak als nog met de hand moeten worden gemodeled en worden geplaatst.
     
  15. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik mis ook de gaashekken langs de baan, dat doet toch af aan de feeling van de Nordschleife hoor.
     
  16. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben wel benieuwd wat ze kwa tracks kunnen toevoegen. GT6 belooft 7 nieuwe omgevingen, waarvan Silverstone er een is (die track mag turn 10 dit keer wle updaten ofc).
    Met spa, monza en monaco (en de juiste chicane van nurberg GP) heeft GT al wat tracks die ik in FM zou willen zien.
    En van forza zou ik Hockenheim en catalunya bij GT willen zien.
    Noemde misschien al eens bathurst voor GT6 als gerucht, ff gegoogled. Had dit nog ergens in mijn hoofd zitten. Dus misschien dat 2/7 bekent zijn wat betreft GT6
    Kan leuk worden als men bij Forza ook iets van 6/7 nieuwe omgevingen aankondigt. Goede mix van fantasy en echte circuits zou tof zijn.
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2013
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Van mij mogen er best wel stadraces bij zoals in Grid 2. Die vibe is wel erg fijn hoor.
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik wil Rio, Tokyo + die hele lange layout van New York van Forza 1 terug hebben. :)
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Please geen New York straight terug.. wat was dat een saaie baan. De gehele lay-out is prima, maar als ze alleen die paar bochten en de 2 straights doen is hij echt boring.
     
  20. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik heb dan juist weer helemaal niks met die fantasy tracks. Maple Valley is de enige die ik leuk vind. Wat mij betreft dus meer real world tracks. Kennen jullie DTM (/TOCA) Race Driver 3 nog? Man, dat was nog eens een tracklist!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina