Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de PS4 nog volledig offline gebruikt kan worden, hoe willen ze dan hun DRM gaan doen?


    Het zou voor Sony een hele mooie makkelijke overwinning zijn op de E3 door geen DRM aan te kondigen.

    Hetgene wat mij nog een beetje hoop geeft is dat Edge online, al een half jaar geleden ofzo aangaf dat MS dit allemaal ging doen. Blijkbaar hadden ze gelijk. Maar Edge heeft nooit wat over Sony gezegd op dit vlak..
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar dan moeten ze weer aparte afspraken maken met devs... jezus next gen brengt echt teveel gezeik met zich mee
     
  3. Seh

    Seh Guest

    Dat is altijd met verandering.
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Thanks voor die video nu ben ik weer even bij op Xbox One gebied en damn wat een hell is dat apparaat... maar al die makke schapen kopen die shit toch. :+

    Als iedereen nou eens opstaat tegen dit soort onzin en die zooi gewoon niet gaat kopen dat is het enige antwoord. Ik haal geen Xbox meer in ieder geval! Sony is nog even af wachten maar idd zoals die gast zegt dan is het terug naar de pc.
     
  5. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Lekker via Steam spelen zonder DRM, oh wacht... :+
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja mijn koop hangt vooral af of mijn Fanatec stuur werkt. Zo niet hou ik het wel bij PC.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Uhm Steam is nog steeds niet verplicht laat staan een internet connectie van 24 uur op de pc (simcity onzin daar gelaten). ;)
     
  8. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik had er niet voor niets een clown bij gezet! :p
     
  9. Seh

    Seh Guest

    Ik vind het wel makkelijk om mensen die wel nog zin hebben in een console af te doen als makke schapen. Ik ben er ook niet blij mee maar voor mijzelf voorzie ik tot nu toe weinig problemen.
     
  10. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    xbox one verneukt weer alles. Nu microsoft het doet doet sony het ook zeker...
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Tja toch is dat het enige wat we tegen deze rare praktijken kunnen doen als consumenten, daarom hoop ik ook dat de verkoopcijfers van de Xbox-One echt diep triest zullen zijn. Maar als Sony precies dezelfde 'regels' op gaat leggen mogen hun er naast liggen hoor ben geen fanboy van MS of Sony ik haat alleen grote bedrijven die de consument naaien aan alle kanten.
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tot MS over zeg voor de grap 5 jaar besluit dat de One toch niet het succes is dat ze verwachten of onderhoud van de servers te duur is en besluit om de boel offline te halen waarna men dus gewoon een spel niet meer kan spelen. Of er wel een Xbox Two komt en ze iets soortgelijks besluiten. Wat MS nu bekend heeft gemaakt betekent gewoon min of meer dat je voor 60 euro een spel huurt.
    Het always online wordt makkelijk weg gewuifd alszijnde 'ach ik ben toch altijd online', ja dat geld ook voor mij. Echter gaat niet alleen erom dat jij en ik altijd online zijn maar ook de MS servers.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Zoals ik al eerder zei. 95% van de gamers houdt zich hier totaal niet mee bezig en MS weet dat. Het aantal pre-orders van de Xbox is al huge. De overwinning is dus ws alleen te halen op de hardcore-gamers.

    Al is er op deze manier wel een kans dat er via de game-kanalen zich slechte MS pr verspreidt naar het 'gewone' volk.

    en dat MS jouw zo min of meer dwingt gebruik te blijven maken van hun diensten.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Developers hebben hier ook schuld aan btw. We kunnen niet alles op MS en misschien Sony afschuiven. :)
     
  15. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Nee fok dat. MS is eindverantwoordelijk. Durf je niks slechts te zeggen over MS?
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Uitgevers uiten waarschijnlijk redelijk wat druk op Sony & MS. Ze hebben waarschijnlijk het meeste last van de tweedehands markt.

    Als de uitgevers zeggen, fuck jouw Sony en jouw policy... dan gaat daar een gigantisch deel van hun games. (als bv, EA dit doet)

    Dit kunnen beide consoles zich niet veroorloven.

    De tweedehands markt voor de console lijkt wel de hele piratemarkt op de pc.
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Link even kwijt, maar Ubi, Activision en EA schijnen hier veel mee te maken te hebben.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    uit een onderzoek is laatst gebleken dat 80% van het geld uit de 2e hands markt de gamingindustrie weer in vloeit. Iaw dom om te denken dat ze er last van hebben.
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Maar Sony en MS leveren wel de hardware. En als je zag hoeveel inbreng MS bij de 360 had op het gebied van developers dan had de developer bar maar dan ook echt bar weinig in te brengen. Het was meer zo van 'oh wil je niet aan onze regels voldoen, fuck you dan' kan mij nog zelfs iets herineren over het kindje van de Xbox 360 Gears of War (wat een verkoop succes was) over die chainsaw... en dat Epic daar helemaal niet echt mee eens was... waar dat precies over ging moet je maar even op zoeken. Het feit is alleen wel dat in dit geval de developers heel weinig te zeggen hebben, MS/Sony levert de hardware/diensten.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2013
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Om nieuwe games te kopen toch? Ze kletsen ja.. Waarom zijn de devs zo gierig. 2K had een goede oplossing gevonden zonder extra geld te vragen
     

Deel Deze Pagina