Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dan houdt het voor mij ook op. Ik heb voor 31,- laatst een jasr gekocht. Zullen zien wat ze doen
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb altijd al iets gehad tegen het betalen van Xbox Live. De multiplayer feature zit in de game die je zojuist al hebt aangeschaft voor 60 euro en Microsoft vind dat je ook nog even 60 euro per jaar mag gaan betalen om gebruik te maken voor een online mode van een game die je al betaald hebt.
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Games worden gewoon ook nog als disc verkocht (Hebben ze zelf gezegd) dus ik verwacht dat gold ook gewoon los te koop zal zijn.
     
  4. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat hebben ze zelf gezegd maar niks over XBL. Het zou mij niks verbazen als ze daar ook een systeem voor opzetten zodat de consument niet voordeliger uit gaat zijn want denk maar niet dat MS blij is dat jij "maar" 40 euro per jaar betaald voor hun service die natuurlijk in hun ogen zeker die 60 euro of uiteraard liever meer waard is.

    Nee als we dan toch naar een digitale revolutie gaan dan zullen ze echt wel zorgen dat je zulke simpele dingen als online codes alleen bij hun kan bestellen voor de volle pond uiteraard.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Betalen voor xbl gold is het ook alleen maar ward omdat psn zo kut, langzaam een gebruikersonvriendelijk is
     
  6. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Dus? Koop je elke game voor 60 piek? Servers worden goed onderhouden. Bijna elk jaar krijg je een herfst update, waarbij veel gaat veranderen dashboard, waar Sony nog wat van kan leren.

    Partychat heeft Sony ook niet en ja daarvoor moet je nou eenmaal voor betalen. Online bijna nooit lagg en werkt super goed. Tevens kan je xbox live vor 32 euro krijgen voor een jaar.
     
  7. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik zie Marketplace gewoon als een dienst die MS ons aanbied en die MS erg veel geld opbrengt. Het minste wat ze daarvoor kunnen doen is ruil goede servers voor downloads en interface aanbieden. Gold is echt niet nodig voor deze marketplace, die betaald zichzelf wel.
    Ik zou het namelijk ook erg raar vinden als andere online platforms als Steam, Itunes(appstore), Origin, googleplay (en vast nog andere) geld zouden vragen zodat we in hun store iets mogen kopen met goede download speeds. Dat is gewoon onderdeel van de dienst die ze leveren en waarvoor wij met onze aankopen betalen.
    Daarom zie ik XBL Gold als iets wat totaal los staat van de Marketplace.
    Levert Sony een slechte dienst af met hun trage DL speeds en slechte interface in hun PS store? Zeker weten. Voor die aankopen die wij daar doen hoor je goede service te krijgen.

    Gold betaal je voor de online play (vooral peer to peer, nu dan), party chat, apps (als youtube en internet explorer).
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2013
  8. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Allemaal leuk en aardig, maar feit is dat Microsoft er een adviesprijs aan hangt van 60 euro. En 32 euro of niet, blijf vinden dat je in eerste instantie er niet eens voor hoeft te betalen. Een eenmalig bedrag zou ik dan misschien nog tot daar aan toe vinden, maar jaarlijks? Nee.

    Gaat mij om het principe dat je moet betalen voor iets waar je al voor betaald hebt. Zeker aangezien de Xbox het enige apparaat is waar je voor online gaming moet betalen (betaalde games zoals WoW etc niet meegerekend).
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Als ze dat gewoon onder Plus laten vallen, heb ik er vrede mee.
    Plus is een superdienst, met al die games die je daar gratis krijgt, en alle acties.:thumbs:


    Als ze dat bij MS nou ook eens zouden doen, dan hoor je mij niet klagen....maar dat soort acties heeft Live niet. Je betaalt puur en alleen om online te mogen gamen.
    Maar goed, ik ga toch geen One halen, en voor de 360 laat ik Gold aflopen. Heb nog wel een paar trail-codes voor als ik online wil knallen in Halo (wat toch zo dood als een pier is dus echt veel gaat ik het nog niet missen ook).
     
  10. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Oke, je komt een computer en je wilt online, dan moet je er toch ook voor betalen? Snap je argument niet echt.. :+
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik hoef alleen mn internet te betalen hoor als ik met mn computer online wil?

    Betalen voor XBL kan ik ook inzien, aangezien PSN gratis zo flut is. Dus dat probleem heb ik ook niet
     
  12. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Ja? De computer heb je gratis gekregen? :+;)
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Waar heb je het over? De Xbox toch ook niet? Je vergelijkingen zijn krom
     
  14. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Inderdaad.. :confused: Vergeet het.. =)
    De vergelijking was met @ Alonso.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2013
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
  16. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18


    Ik heb 2 maanden ofzo een ps3 ultra gekocht, darna weer verkocht door de ongelooflijke kalote lag en de meest irritante controller.

    Bij MS is meestal what you pay is what you get.

    Hopelijk word het internet voor de ps4 beter en de controller ook. Want een xbox one ga ik denk ik niet kopen.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2013
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Toch apart, ik heb al jaren een ps3 nu staan en in het begin waren er meer problemen met lag e.d. Maar de laatste tijd heb ik daar nauwelijks tot geen last van. Nou speel ik wat minder op de ps3 dan op de xbox, dus het kan ook daardoor komen dat het minder opvalt. Maar voor mij op dit moment in ieder geval is de kwaliteit hetzelfde.
     
  18. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    8) Heb je ooit borderlands 2 gespeeld op de ps3 online? Was gewoon onspeelbaar zoveel lag.
     
  19. s4nd3r

    s4nd3r Active Member

    Berichten:
    932
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb alleen met FIFA af en toe lag gehad op de PS3, maar daar had ik destijds op de 360 ook last van. Voor de rest nooit.
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nee die heb ik op de xbox. Daarom zei ik ook dat het misschien minder opvalt omdat ik gewoon wat vaker game op de xbox. Maar als ik online ben met de ps3 (b.v DC Universe) dan heb ik eigenlijk geen last.
     

Deel Deze Pagina