[TV] Game of Thrones [II]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 31 mrt 2013.

1. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Heb je de aflevering al gezien?

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Nee, vanavond, maar ik maakte ook een opmerking op basis van wat jij zei.

En je moet niet vergeten dat iedereen het weer anders beleefd. Ik zou het in elk geval bekijken zoals ik het in mijn vorige post duidelijk maakte.

3. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    het was ook niet aanvallend bedoeld. Als je hem hebt gezien snap je misschien wat ik bedoel.;)

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Ik keek misschien iets teveel naar de woorden ''geen cliffhanger'', dan het stukje wat je ervoor schreef. Ik zal er eens naar kijken. Net een stukje van de opening gezien, maar durf pas vanavond verder te kijken. Op dit soort moment wil je gewoon dat Jaqen er weer bij is. :'-(

5. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    Vind het ook niet zo raar dat er geen echte cliffhanger is aangezien boek 3 opgedeeld is in 2 boeken, dus seizoen 3 was part 1, en seizoen 4 wordt part 2.

6. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik vond het wel een mooi einde van het seizoen. Ik haat cliffhangers. En ik ben nog aan het bijkomen van ep 9.

7. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Precies en was wel een geinig einde. "mhysaaa" :+

Ik vond het juist een goeie ep

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.766
    Episode gezien. Geeft niet dat er geen cliffhanger was. Opzich een mooi einde en leuk om bij te komen na ep 9. :+

9. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Goede laatste aflevering!

+ Elke scène met de Small Council is leuk en deze stelde zeker niet teleur. Joffrey blijft een heerlijk pestventje.
    + Bran die het verhaal van de Rat Cook vertelt met direct daarna een cut naar Walder Frey, heh!
    + In showcanon is nu eindelijk duidelijk waar Theon is en wat er met Winterfell gebeurd is. Ramsey was weer heerlijk Ramsey en ik had kippenvel bij "My name.. is Reek."
    + Balon en Yara, leuk om ze toch nog even te zien in dit seizoen.
    + Castle Black had ik nog niet terugverwacht in de deze aflevering. Leuk ook om te zien dat ze Maester Aemon en Pyp weer terug hebben weten te krijgen.
    + Davos Seaworth was heerlijk bezig.
    + Arya die even bruut een Frey-soldaat doodt. BAM!

- Ik weet eigenlijk niet waarom ze Jaime nog lieten zien deze episode. Het was maar heel kort en nogal vreemd. Waar is Steelshanks en zijn kleine legertje gebleven bijvoorbeeld?
    - Waar kwam Ygritte opeens vandaan om Jon in zijn been te schieten? Waar zijn de rest van de Wildlings? Dit hadden ze prima in de vorige aflevering kunnen doen toen Jon ontsnapte.
    - Heel jammer dat ze geëindigd zijn met Mhysa. Er is een bepaald toekomstig moment waarvan ik zeker wist dat het de cliffhanger moest zijn, maar toen kwamen opeens de credits al. Deze breng ik even naar de boekthread. Muziek was trouwens wel erg sterk tijdens die scène.

Al met al een goede aflevering al vond ik het einde wat tegenvallen.

10. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ik vond het een heerlijke episode. Prima einde en goede basis voor seizoen 4 lijkt me zo.

11. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vroeg me al af of dat zou komen, in de boeken wordt er alleen naar gerefereerd..

De geheime tunnels die hij in de vorige aflevering noemde.
    En gevonden in volgens mij seizoen 1.

Ik hoopte nog wel een glimp te zien van de in de boeken genoemde
    nieuwe leider van de Brotherhood without banners
    Lady Stoneheart.

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Jeeeezzuuussss jaar wachten.
    Net nu je er weer helemaal inzat...
    Pff. Zijn die boeken te doen in t Engels?

13. Nelioka

Nelioka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees de boeken op mijn telefoon in het Nederlands. In mijn pauze lees ik ze in het Engels op de PC en dit wil prima. Heb er helemaal geen moeite mee. Alleen even wennen aan de namen die soms verschillend zijn. :thumbup:

14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Inderdaad!

15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Goeie aflevering. Het mooie (en tegelijk vervelende) is dat je bij deze serie continu verder wil kijken en wil zien hoe alles zich ontwikkelt. Eindscene trouwens mooi in beeld gebracht. En eindigt niet elk seizoen een beetje zo tot nu toe:

Alle seizoensfinales lieten zien hoe Daenerys weer een aanzienlijke stap zet richting de troon en dat de White Walkers eraan komen (en in ep.9 een overwinning voor de Lannisters). Verder een hoop 'returns' dit keer: Jon Snow weer terug op Castle Black, Jaime weer op King's Landing, Davos weer in het leger van Stannis Baratheon.
    Overigens doen de Lannisters tactisch alles goed , maar ik heb het gevoel dat elk familielid het andere wil uitmoorden. Dat kan nooit lang goed gaan. En dat Noorden gaan ze niet zomaar overwinnen via Sansa lijkt me.

Maar we zien het wel over een jaar dus. :'-(

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.941
    Hoe kom jij aan die shit op je mobo? :+
    Heb boek 1 in het engels hier liggen, vind het wel pittig hoor, pff. Kom er amper doorheen.

17. Nelioka

Nelioka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm.. Internet... :D
    Gewoon lezen via een E-reader app

18. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    [yt]t987p0f9y54[/yt]

_O_

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, die is zo mooi! :eek:

Ik zie dat het album nu ook Spotify e.d. staat. Nog maar net? Jammer dat season 2 dan weer pay-only is.

20. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    aah oke thanks :)

Deel Deze Pagina