Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Behalve als de pub dat wel wil, belangrijk detail... Dit zou voor verwarring kunnen zorgen.
     
  2. Seh

    Seh Guest

    Kap daar eens mee man. 8) Zo kun je wel bezig blijven als iemand iets positiefs zegt over een console.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat vind ik nu niet bepaald in hun voordeel spelen. Hoezo de consumenten verwarren? De ene game kan je wel zo doorverkopen, de andere weer niet... .

    Je zal afhankelijk worden van lijstjes die je het op internet vindt, want betwijfel dat publishers het op hun doosje of manual gaan zetten (niet dat er nog een papieren manual gaat bij zitten), of op z'n minst toch lekker cryptisch. Tenzij MS er een logo voor uit vindt dat mee vanachter op het doosje moet... .
     
  4. EL RIFLE

    EL RIFLE paf!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Enfin,
    Het gaat dus altijd alleen maar om de centjes dat geldt voor M maar even goed voor S.
    Die gaan echt niet in hun eigen vingers snijden.

    Oh ja,en Op in Rook...........Rook verdwijnt vanzelf.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Het doorverkopen kan met ELKE game. Ze kunnen bij de Xbone doorverkoop limiteren. Bij PS4 alleen een pass toevoegen. Zo begrijp ik het
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Zoiets wil je eigenlijk niet op je hoesje zetten. Tsja, zoals ik al hierboven zei, het kan weleens erg verwarrend worden.

    We weten niet wat het hele DRM gebeuren inhoudt natuurlijk, want als die ''pass'' gewoon de cd-key (a'la steam) is, tsja dan gaat het alweer een stuk lastiger worden.
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    EA doet het niet meer omdat het blijkbaar niet genoeg geld opbracht/hielp.

    Lijkt mij sterk dat ze het niet doen vanwege MS. Ik denk dat beide Sony en MS wisten wat de ander zijn standpunt was met betrekking hierop.

    MS dacht gewoon dat hun fanbase het zou slikken en verder gingen met gamen. Gelukkig is het anders gegaan.

    Ik heb de PS4 gepre-ordered, ik ga Halo écht missen....maar ik hoop dat MS veranderd en de camera en online check etc weglaat. Dan koop ik een One. Eerder niet.
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Oh, topic groeit sneller dan ik kan typen :+.

    Nee inderdaad, tenzij MS het verplicht natuurlijk. Wellicht dat het wel in de disclaimer moet wegens juridische redenen, dat je eigenaar bent van het product of dat het slechts een licentie is etc. Maar wie leest dat nou?
     
  9. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Precies.:thumbs:
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Maar bij PS4 kan je offline gamen. Dus dan zou het niet kunnen dat je voor de gehele game een pass moet activeren toch? Want dan had de PS4 net als de Xbone always online (of eens in de 24u) moeten zijn
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar is die online check niet voor alleen games die DRM hebben? Als een game dat niet doet hoeft dat ook niet of zit ik dan fout?
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Tsja niemand, wie leest de iTunes voorwaarden? Een paar advocaten volgens mij.

    Ik ben erg benieuwd naar hoe dit allemaal in z'n werk zal gaan.


    Als een pub het zou opleggen dan zou het wel moeten? Ik heb geen idee, volgens mij weet de pub dat zelf ook nog niet en Sony weet het ook nog niet.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    En geldt dan voor elke game dat je deze enkel maar in geselecteerde retailers mag omruilen?
     
  14. Seh

    Seh Guest

    Ja, dat is ietwat overdreven. Ik kwam ook een gerucht tegen dat MS de prijzen van games naar beneden ging drukken, maar waar dat vandaan kwam is een raadsel.

    Met als verschil dus dat MS bij de X1 schijnbaar een systeem heeft waar ontwikkelaars aan deel kunnen nemen, of is dit verplicht bij elke games? In beide gevallen is er wel duidelijkheid bij MS wat je krijgt.

    In theorie kan het dus bij de PS4 per game verschillen? Dat je bij de nieuwe game van Ubisoft een online pass in moet voeren, terwijl Activision weer iets anders bedenkt. Of mis ik iets?
     
  15. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Het lijkt me dat een publisher gewoon kan kiezen of je online moet zijn om de game te kunnen spelen of niet op de ps4. Op die manier behoud je de voordelen van de xbone's always online (cloud computing, hoe realistisch dat ook moge zijn) en behoud je je positieve imago.
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij bied MS een vast DRM proces voor de pubs mits ze dat willen. Bij Sony zou het kunnen beteken dat je iets met uPlay moet doen of Origens. Maar dit zijn allemaal maar vage ideeën, ik zou het bij god niet weten.
     
  17. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik denk dat we PS4 games op de bazaar kunnen verkopen. Maar Xbone games niet.

    Ja, maar omdat de PS4 offline gespeeld kan worden, zal het wel hetzelfde zijn als deze generation. Online MP pass.
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Bij PS4 veranderd er eigenlijk niets denk ik... het blijft zoals het nu is. Maw, publisher kunnen inderdaad kiezen wat ze doen (nu gingen de meeste voor een online pass).

    Dat is duidelijk :+. Ik vraag me echter af of de pub de retailers kiest of MS. Als het de pub is wordt het alsnog verwarrend :+.
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    [

    Je zit fout ja. Lees de regeltjes van MS maar even na mbt dit.

    Bij MS wel, bij Sony kun je hem aan iedereen verkopen; zal de bazar hier wel duidelijker maken; alles is PS4!

    Oh, en natuurlijk Wii U.:+
     

Deel Deze Pagina