Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Sony heeft momenteel eigenlijk alleen gezegd dat het niet HOEFT en dat ze geen VAST programma hebben voor DRM. Ze geven alleen wel toe dat publishers zelf wel mogen bepalen hoe ze hun DRM toepassen. Dit zal wel het maximaal haalbare voor ze zijn geweest: de gemiddelde pub is niet vies van een DRM op zijn tijd. Vergelijk het met een mmo: je moet altijd online zijn op de servers om gebruik te maken van de game. Logisch, want het is een MMO. Dit zou misschien ook gaan kunnen gebeuren op de ps4 bij sommige dev's. Sony heeft hier niets mee te maken, maar gaan het ook niet tegen. Zo begreep ik het.
     
  2. Seh

    Seh Guest

    Als Ubisoft dat in een game toevoegt kun je er weinig aan doen ben ik bang, dat zie je ook op de PC. Sommige games kun je daar nog zonder internet spelen, andere niet.
     
  3. Seh

    Seh Guest

    /
    Dan kun je je toch afvragen of een duidelijk en gestructureerd systeem van MS niet beter is dan Sony die zegt ''publishers kijk maar wat je doet'' terwijl 9/10 het waarschijnlijk toch wel gaan toepassen. Dan krijg je dus verschillende vormen van drm.

    Een klote ontwikkeling wel. :'-(
     
  4. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Nu is het toch ook gewoon duidelijk dat alles van EA een online pass heeft, activision niets heeft en Ubisoft dit heeft laten vallen? Dit word altijd ruim van tevoren bekend gemaakt. Liever verwarring, iets wat je overigens makkelijk kan voorkomen door je even te verdiepen in wat je koopt, dan een vast systeem dat bij iedere game gewoon klote is.
     
  5. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    De DRM die publishers kunnen opleggen bij PS4 zijn alsnog beperkt. De console hoeft nooit aangesloten te worden aan het internet dus een singleplayer game blijft gewoon speelbaar er zijn geen checks die je game ervaring kunnen stil leggen. DRM van Xbone is totaal anders daar moet je online zijn elke 24h om de game te kunnen blijven spelen. Dit beslaat zowel singleplayer als multiplayer.

    Bij Sony kun je de games traden, welke nut is een online pass als je de game toch offline singleplayer speelt. De online passen hebben we nu toch al bij sommige games in dat front veranderd er dus niet veel iig niet ten nadele van de PS4.

    Er veranderd dus niets van de DRM voor PS4. Alleen de DRM voor de Xbone veranderd in een negatieve zin. Omdat ze met hun console zelf al enorm veel beperkingen erop leggen dan kunnen ze wel dood leuk zeggen bij first party games zit er geen DRM op. Blijft er nog steeds wel de beperking opzitten dat een game maar 1 keer per profiel kan worden verwisseld en dat je online moet ter controle.
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha dan zou de hell losbarsten. Moet je steeds het internet op om te kijken wat voor DRM je game heeft. Ik denk dat het bij online passes blijft. Laten we het hopen. Al denk ik dat het offline spelen van de PS4 de devs beperkt in hun DRM hoor. PC is gewoon ander verhaal, losstaand ding.

    Waar heb je het over? EA heeft passes laten vallen. Maar volgens jou niet om hun imago te repareren
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2013
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee, dat is niet beter.
    Bij MS ben je altijd de lul, bij Sony kun je offline gamen, geen 24 hour check, ruilen/verkopen aan wie je wilt....en niet elke publ. doet het, dus dat scheelt ook al.... groot verschil.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar is wel vrij verwarrend voor de gemiddelde consument.
     
  9. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Misschien zet EA zelf wel een 24h block op hun game. Een vergelijkbare klok zoals op de Xbox One, maar dan binnen de game. PS is nog niet helemaal safe.
     
  10. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Een duidelijk en gestructureerd systeem om je uit te kleden, inderdaad ja.

    Voorlopig heeft Playstation MS een knal gegeven met niet 24h online en used games.
     
  11. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Jij snapt het.:thumbs:
     
  12. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Dus de xBazaar blijft leven ? :D

    Eerlijk is eerlijk. Heb iets van 100 games gespeeld en de meeste heb ik gehad door hier games te ruilen. Gelukkig blijft het zo.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja dat wordt echt vervelend. Ook voor winkeliers, krijgen steeds klanten terug die komen klagen dat de game niet werkt omdat ze niet op internet zitten. (heb ik nu al wekelijks met pc games)

    Moet je wel voor PS4 gaan, maar dat zit wel goed denk ik :p?
     
  14. Seh

    Seh Guest

    Want Ubisoft kan niet zeggen, oké ik ga elke 24 uur checken of die game van AC wel van jou is? Dat is toch iets wat gewoon kan?
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    De toekomst gaat sowieso meer en meer van dit soort systemen introduceren. Ik zelf heb er geen probleem mee, het grootste probleem voor mij is dan wel de 24 uur check. Al hoeven pubs geen DRM te forceren bij de One... Hoe zit het dan met die 24 uur check? Dat begrijp ik dan even niet.

    Dit is dus het grootste probleem, en probeer het maar eens duidelijk uit te leggen aan die consumenten... Wij (iedereen op XBW) heeft zich wel verdiept op dit gebied, maar m'n ouders en de zeer casual gamer zal hier geen fuck van snappen.
     
  16. Seh

    Seh Guest

    Als alles duidelijk is zal daar iets voor bedacht worden, zijn we achter de schermen al een beetje mee bezig. :+

    Mag ik dat zeggen? Vast wel. Zo niet dan toch. :cool:
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Natuurlijk niet. Wat is er verwarrend aan? Niks meer verwarrend dan nu....want voor PS4 veranderd er niks mbt dit in vergelijking tot hoe het nu gaat...
     
  18. EL RIFLE

    EL RIFLE paf!

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    0
    Met andere woorden:

    Als Microsoft met DRM gaat werken dan gaat Sony dat ook doen.
    Als Sony met DRM gaat werken dan gaat Microsoft dat ook doen.

    Conclusie;
    Zij bepalen veel,maar niet alles.
    De publishers staan ook héél sterk hierin.(money,centen,euri,dollars)
     
  19. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Kijk en daarom is mijn eerste keus nu een PS4.

    Het merendeel van mijn games heb ik ook 2ehands gekocht. Daarom ben ik blij dat de PS4 dat blijft ondersteunen.
     
  20. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Haha zeker weten

    Nice :thumbs:
     

Deel Deze Pagina