Ja
Niet een hele goede en eerlijke vergelijking. Want Sony is laatste jaren bezig geweest met volop games pompen voor de huidige gen. Waarvan er sws nog 2 parels aankomen. MS daarentegen al jaren weinig nieuwe goede exclusives.
Plus ik zou niet blind staren op games, die komen wel. Sony heeft meer games aangekondigd voor het eerste jaar. Bij mjj is het totaal plaatje belangrijk. Daarom heb ik ook een Wii U, de games komen sowieso, weliswaar wat laat (#@/^). Bovendien heb ik een 3ds, een Vita een PS3, Wii en een 360. Allemaal om de games, maar zonder gekkigheid. De Xbone vind ik teveel gekkigheid, dat je dat pikt moet je zelf weten, voor mij als gamer is het een stap te ver en zelfs ik als de grootste Gears of War fanboy laat ik de Xbone zelfs liggen totdat MS wat dingen veranderen.
Positief aan de Xbone imo alleen de controller, servers en ik wil meer duidelijkheid over die 10family members feature. Maar deze aspecten wegen minder zwaar dan alle negatieve dingen van dat apparaat als je t mij, en vele anderen vraagt.
Stel, echt puur hypothetisch, MS vraagt geld per uur dat je gamed ipv per maand. Of een fee voor als je met meer dan 2 voor de tv zit. Hoe ver moeten ze gaan voordat je niet meer zegt "het gaat om de games". Die grens is bij mij bereikt.
Voor de rest ga ik niet meer hierover discussiëren. Ik zeg alleen verkijk je niet alleen op de games die ze nu hebben gewezen.
Laatst bewerkt: 12 jun 2013