Ik heb op Gametrailers naar een interessante discussie gekeken tussen Andy Mcnamara van Game Informer, Jason Rubin van Sony en Jeff Gerstmann van Giant Bomb. Ze gaven hun meningen over alle media briefings en Nintendo. Vooral over Microsoft was interessant.
Het hele DRM gebeuren is niet eens zo'n ramp zei Jason Rubin, want Steam doet dit ook. Het probleem is alleen dat MS niet goed communiceert met hun gamers, hun mensen, publiek. Toen Steam kwam..was het meer van...ok mensen dit is onze service en dit geven wij jullie en dit zouden de regels zijn. Dat is al heel anders dan hoe Microsoft het bracht. Volgens Rubin had (kan natuurlijk nog) Microsoft moeten zeggen.....mensen er is het een en ander veranderd. Maar daar krijg je wel dit en dat voor terug. Kortom..dezelfde soort sales als Steam vaak heeft. En damn wat heeft Steam er gestoorde sales bij soms zeg. Of ondanks dat de console 499 is en dus ook die DRM, dat er een jaar of twee Live tegenoverstaat als presentje.
Ben het daar wel mee eens. Sony heeft absoluut een harde klap uitgedeeld en het is afwachten hoe erg het uiteindelijk echt zal zijn, als MS echt niets veranderd aan de prijs en DRM plannen. Het kan maar zo dat MS inderdaad dit alles gewoon doorzet en dat als we over een jaar verder kijken, ze hardstikke goed boeren met de X1. Maar goed..die Rubin had gelijk. De veranderingen hoeven allemaal niet zo mega shit te zijn, als je er iets moois tegenover zet, maar dat doen ze niet echt toch? De gratis games die je bij gold krijgt per maand, zijn toch ook allemaal oudjes of worden dat wel steeds wat recentere?
Laatst bewerkt: 11 jun 2013