Dat is niet perse waar natuurlijk , dat kan en mag per game verschillen
Je door Sony uitgegeven games zullen het in ieder geval gewoon doen
Het belangrijkste verschil in DRM mogelijkheden is volgens mij vooral dat:
- Microsoft account based game licensing doet
- Sony disc based games licensing doet
die account based licensing van Microsoft maakt de online auth checks een noodzaak.
En het geeft uitgevers meer opties qua DRM dan de ouderwetse disc based licensing dat doet.
Dat wil niet zegggen dat bijvoorbeeld EA op de PS4 ook niet iets kan gaan verzinnen waardoor je je games lastig kan doorverkopen of waardoor je alsnog regelmatig online moet
Maar de systeembrede invoering van account based licensing van MS heeft gewoon veel meer haken en ogen (en onduidelijkheden) dan het platform van Sony op dit moment.
Zat me gister ook te bedenken, wat als iemand in een grappige bui besluit om de auth servers van MS te ddos'en?
dan zijn we ineens allemaal fucked
De BF3 matchmaking servers zijn in de afgelopen maanden een paar keer flink slachtoffer geworden van ddos aanvallen , als dat bij BF4 gebeurt en ook gericht is op de auth servers zou dat dus kunnen betekenen dat de One spelers op dat moment niet eens de SP kunnen spelen
Oftewel , teveel haken en ogen. Los nog van de hele discussie wat er over 8 jaar met je games gebeurt en of zo'n pure licentie waarbij de disc waardeloos is wel hetzelfde prijskaartje zou moeten hebben als een doorverkoopbare game die je tot het einde der tijden offline zou kunnen spelen
Klik om te vergroten...