1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Komt uiteindelijk wel een beetje op hetzelfde neer. Als ik ipv voor een jaar 35 euro betaal naar de 60 toe ga, wint MS daar 25 euro mee ;)
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Klopt, zoals zoveel Xbox dingen hier niet komt. Xbox reward program, leuk maar ik denk dat de meeste mensen hier niet eens wisten dat US gebruikers Microsoft points als rewards bij van alles krijgen. Hebben we hier ook niet, zoals zoveel dingen van MS.
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat ik bedoel is dat ze al bezig zijn extra inkomsten te verkrijgen door het puntensysteem te schrappen. Winkels maken marge op die punten en niet op psn cards.
     
  4. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Volgens mij heeft het ook voordelen; Je kan nu met Ideal (Denk ik ) betalen als men de punten schappen?

    Nu moet ik eerst punten kopen online dan invoeren op de 360 en dan kan ik pas gaan kopen.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Dat hadden ze ook gewoon kunnen doen met het puntensysteem
     
  6. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Is ook een stom besluit ook al hebben ze geen grote marktpositie het is nog steeds een marktpositite die ze innemen. Je kunt dus nu ook geen xboxone mee nemen naar Azie als je gaat verhuizen. Want dat zou betekenen dat je alles maar dan ook alles moet importeren steeds wat klauwen met geld gaat kosten.

    Denk ook dat ze schade gaan oplopen kwa games die nu in landen als Japan gemaakt worden. Bij hun is/was de grootste doelgroep de mensen in japan, die doelgroep halen ze weg. Dus kan je beter als developer games gaan maken voor de PS4 omdat daar hun doelgroep naar toe zal gaan, omdat ze toch geen keus hebben.
     
  7. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Mee eens. Maar waarom worden nu pas de punten vervangen met echt geld? Zeker om de kosten te kunnen drukken met de tig servers, wat ze willen draaien?
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die vergelijking klopt niet helemaal, dan zou je op je telefoon eerst betalen voor internet aan je provider, vervolgens aan de platformhouder (in mijn geval Apple want ik heb een iPhone) 60 dollar per jaar moeten betalen om de appstore in te mogen en dan vervolgens de App nog moeten kopen

    als ik thuis een ethernet kabel in mn xbox prik heb ik internet. En meer is voor Netflix niet nodig. Dus dat ik daar Gold voor nodig zou hebben is wat krom

    dat ik Gold betaal om online te spelen vind ik niet erg, want daar heeft MS een hele nette infrastructuur voor staan die ook betaald moet worden

    Maar dat er een paywall zit voor 3rd party apps voor abonnementdiensten zoals Netflix die geen gebruik maken van server capaciteit van MS is gewoon een beetje raar
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik denk het, want op Ebay maken mensen geld op die punten. Zoals onze vriend LETHAL_AKA97. En de winkels maken ook een klein beetje geld op die puntenkaarten. Een Sony kaartje kost de winkel ook gewoon 20 of 50. Geen marge op die, dus meer geld voor Sony. Denk hetzelfde straks bij MS
     
  10. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Lijkt me niet als dat had gekunt had dat er nu wel ingezeten. Gezien je niet met iDeal kan betalen om punten/gold membership te kopen via de xbox zelf hence waarom ik altijd naar gamecardwinkels moest gaan om nieuwe shit te kopen omdat ik niemand online mijn credit card details toe vertrouw.


    Daarbij microsoft stapt nu over van punten naar echt geld omdat het voor meer geld opbrengt.

    €20 = 2000 punten koop je voor 15 euro.
    Een kaart van 20 euro gaan ze heus nergens goedkoper aanbieden voor 15 euro. :+
    In het ergste geval moet je zelfs nog toeleggen op de geld kaartjes.

    Zat eergister toevallig de gamecardwinkel te checken voor Sony kaartjes 20 euro kost jouw 21 euro.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Het gaat niet alleen om de marges maar het feit dat je nu uberhaupt geen marge meer kan creeeren door punten bedoeld voor andere markten online te verkopen

    die Ebay verkopers verkopen allemaal regiovrije kaarten uit gebieden waar de punten goedkoper zijn

    4000 punten in azie zijn goedkoper dan hier. Dus koop ze daar in en verkoop ze aan ons = makkelijk marge maken

    als de waarde van het kaartje in echte valuta is kun je dus geen marge meer maken dus kunnen wij niet meer goedkoop aan saldo komen

    ze hadden ook alle punten kunnen regio locken maar dit is natuurlijk minder rompslomp
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Waar haal jij dat kaartje voor 2000 punten voor €15,-? :)
     
  13. Woutjuh88

    Woutjuh88 Check The Eyes...

    Berichten:
    206
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier 2 foto's van de nieuwe Xbox One headset.
    Iemand enig idee of deze er standaard bij zit?

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Inmiddels niet meer, maar tot een jaar geleden nog wel voor rond de 16-17 euro voor 2100msp op ebay. Zelfs vroeger wel voor 14 euro ingeslagen. Helaas laatste 2 jaar alleen maar duurder geworden, nergens meer goedkoper dan 20 euro.
     
  15. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Koop die krengen altijd online waar ze het goedkoopst te vinden zijn. Al tijdje niets meer gekocht dus kan me niet meer herinneren waar ik het de laatste keer had gekocht. Waren iig 4200 kaartjes voor 33 euro ofzo. :+
     
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, staat er nu 1 voor 2 tientjes op eBay. Italiaanse shop.
    Maar, ik vraag me af wanneer de punten er uit gaan.

    @ Juun,

    Ah, nooit op gelet. Net 4200 voor een mooie prijs gevonden, thanks. :cool:
     
  17. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Hebben ze trouwens al precies wat gezegd wat ze met de MS punten gaan doen? Er is namelijk ook een zeer realtische mogelijkheid dat ze de MSP achterlaten op bij 360 en niet weer terug omzetten naar echt geld/krediet :)
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
  19. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Moet zeggen die nieuwe headset die bij de PS4 ziet ook al stuk cheaper uit ziet vind ik em toch stuk praktischer. :+

    Ik zit altijd te worstelen bij de 360 hoe ik dat ding het best in mijn haar kan zetten zonder dat ik het daarna uit model trek als ik em af wil doen.
    Heb daarom toen ook maar uit ellende zon wireless headset gekocht die je aan je oor kan hangen. :+
     
  20. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina