Hoewel ik het issue van used games en 24uur check wel interessant vind, heb ik er totaal geen last van. Maar ik begrijp mensen die er wel last van hebben. Bovendien is de policy, zoals ie nu is, een keuze van MS. Daar mag je wat mij betreft MS op af rekenen. Maar voor mij heeft dit beleid geen gevolgen en dus houdt me dit niet tegen.
Ik voel me ongemakkelijk met het idee van verplicht kinect. Volgens MS kan ie 100% uit, maar los kan ie niet. (hoorde dat het onderdeel van de voeding is ofzo, zou raar zijn, maar goed). Ik hoef en wil kinect niet. Het is uiteraard ook zo dat je GSM mic en kamera heeft, dus misschien stel ik me wel beetje aan.
Dus uiteindelijk gaat het mij met name om de games. En de echte reden dat ik geen XBox 1 zal halen, is omdat forza 5 in mijn ogen essentiële features mist. Greenewalt zit graag te lullen over een sim zonder concessies, maar dynamisch weer en tijden, zitten er niet in. En dat zijn wel concessies.
Ik race echt heel graag met XBworld in heats van 30/40min en wat zou het gaaf zijn als 10min in de race, het ineens begint te regenen. Of dat je in de regen begint en de baan langzaam droog wordt. Tel daarbij op een feature als 24 uur cycle die je in die race versnelt door loopt. Ik heb een PS3 staan die dit met GT5 wel al heeft, al mag ik hopen dat PD deze features in GT6 eindelijk fatsoenlijk implementeert. (vooral het aantal tracks die dit supporten moet omhoog en technisch was dit niet echt goed ingame gezet).
Persoonlijk heb ik qua xbox exclusives niks gezien wat ik wil en dat is al jaren zo, buiten forza franchise. Het is niet zo dat er niks zou kunnen komen, maar ook met de huidige consoles ging mijn voorkeur qua first party content meer uit naar Sony. Ik vind de sony lineup ook beduidend sterker dan die van MS, al komt dat door de 3 grote PS3 exclusives die ons nog te wachten staan. Wat dat betreft komt er hier ook geen PS4 voorlopig.
De beste titels voor de komende consoles waren wat mij betreft multiplatform en dat gaat wel weer heel interessant worden, hoe ze deze generatie onderling zullen verschillen.
Laatst bewerkt: 12 jun 2013