1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Denk dat je de disc in de console moet hebben om het spel te spelen.
     
  2. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Precies voor gaming vind ik het helemaal niet erg dat Gold er is. MS heeft idd een hele goeie online dienst, alleen Gold voor apps als Youtube en IE is wel absurd vind ik. Niet dat ik ze zou gebruiken hoor ook al kon ik ze gratis gebruiken momenteel als Silver member maar het gaat gewoon om het idee, ze hebben alles afgeschermd op de Xbox. Gelukkig kan je nog demo's spelen zonder Gold lid te zijn maar ik voorzie dat dat ook wel eens alleen voor Gold leden zou kunnen gaan worden als MS echt doorslaat.

    Op mijn telefoon kan geen berichten verzenden via het XBL gedeelte maar de rest kan ik (gelukkig) nog gewoon gebruiken zelfs online-multiplayer games op Windows Phone 8 kan ik zonder Gold spelen. Ik zou het bizar slecht vinden als ze het principe wat ze op de Xbox doen ook door zouden zetten op WP.
     
  3. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Sorry maar dat vind ik dan wel een hard voordeel voor de One. Ik heb mijn games altijd netjes opgeborgen en kan ze snel vinden, maar het is gewoon altijd een gekloot om discs te verwisselen.
     
  4. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Elke game die je op disc koopt, moet je met disc afspelen. Net als nu het geval is op PS3 en 360, het werkt net als op PS3.
    Ik hoop trouwens dat games niet allemaal verplicht geïnstalleerd hoeven worden op de PS4, 500GB HDD heb je dan redelijk snel vol als games 20gb en groter worden. Nu voor PS3 heb je al titels richting 40gb en hoger. Raakt je HDD snel vol op die manier.
     
  5. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ja man. Wat een moeite
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dat is waar maar Sony heeft al bevestigd dat je zelf weer de hdd kan vervangen

    dus ik druk er direct 2 of 3 tb in, dan gaat hij tenminste echt een paar jaartjes mee :+
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Kan je zelf de HDD vervangen? Nice! Niet zoals bij de 360 zwaar overpricede HDD's kopen :+
     
  8. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ja inderdaad, ik snap precies wat je bedoelt.

    Ik was s'avonds dood moe van dat gekloot met die disc's, kon soms dagen niet werken.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nou om eerlijk te zijn,... ik vond dat disc swappen bij Mass Effect 3 toch echt wel irritant. Ben op een gegeven moment ook gestopt met spelen daardoor
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Je bedoelt op de Xbox ? ;)
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Kom op, wel een beetje normaal reageren, ik snap hem wel, het is gewoon een feit dat het makkelijker is, het is een kleine moeite misschien maar het is wel moeite.
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ja op de 360, ik wou even een sidequestje doen en meteen 2 keer disc swappen en wou even fast travellen en meteen weer disc swap..

    het is niet dat het teveel moeite is maar je zit niet lekker te gamen als je op die manier steeds onderbroken word
     
  13. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Is ook een normale reactie, en uiteraard is het een feit dat het makkelijker is, maar kom op hoeveel discs verwissel je nu op een dag?

    Als je iedere dag 10 verschillende games speel dan snap ik dat wel, dan moet je ook voor de Xbox gaan.
    Ik heb het zelf nooit als een last ervaren in ieder geval, snap wel dat gamers steeds luier worden.
     
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Idd als je nog steeds discs moet wisselen op de PS4 zou dat echt lame zijn, dat is toch wel iets waar ik echt een hekel aan heb met de huidige generatie. Het ziet er wel naar uit helaasch :mad:
     
  15. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Lag voor groot deel ook aan het feit dat de 360 dvd's gebruikt en ps3 blu-ray. Uiteraard worden de games ook deze generatie groter maar verwacht niet echt veel disc-swappen, zal voorlopig hooguit 2 blu-ray discs worden en meeste games gewoon 1 lijkt me. Maar eerlijk is eerlijk, das wel een positief puntje van de Xbox 1. Weegt echter niet op tegen de rest helaas.
     
  16. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Als dat echt zo is, dan blijf ik echt 100% bij pc hoor. Kom op man dat switchen is zo ouderwets.

    Wat iemand hier boven zegt. Bij Mass Effect 3 was dat echt irritant. Op de PC is dat echt heerlijk. Je kan gewoon door blijven gaan zonder iets te switchen.
     
  17. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Dat is behoorlijk klote inderdaad, dan snap ik dat je er een hekel aan krijgt.
     
  18. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    de xbox komt met 500 GB standaard. Hoeveel GB zou het kosten om 1 spel te installeren dan?
     
  19. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    dat je dan eindelijk op de bank zit om te gamen en je ziet dat de verkeerde game erin zit, dat vind ik gewoon kut.
    Het is dan ook veel makkelijker om met anderen te gamen, je zet de ene game op pauze en switched naar de game waar je vrienden je voor hebben uitgenodigd
     
  20. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Dat vind ik bij de PS4 wel weer beter. Je kan een andere HDD erin zetten. Hup gewoon een 1 TB schijf erin pleuren.
     

Deel Deze Pagina