1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    :lol:
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    next-gen zal het disc swappen wel verdwenen zijn gok ik

    alle games zijn ook digitaal beschikbaar dus ik denk niet dat ze boven de 50GB van een bluray uit gaan komen

    maar het is als keerzijde van het account based licensen van de One wel een voordeeltje dat je idd nooit meer disks hoeft te swappen maar gewoon tegen je xbox kan schreeuwen dat hij een andere game moet starten
     
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb dat gelukkig nog niet meegemaakt (Geen ME3 gespeeld op 360) maar gewoon dat je als je ander spel wilt spelen je eerst disc moet gaan zoeken en naar je console moet lopen terwijl je net zo lekker ligt/zit.

    Het ergste is nog als je net een lange dag gehad hebt, je heel efficient alvast een biertje en wat te bikken meeneemt, je eindelijk op die bank touchdowned en het blijkt dat de verkeerde disc erin zit :9
     
  4. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Dat je de verkeerde game erin duwt ligt aan jezelf, je kan ook de verkeerde game geïnstalleerd hebben :+

    Maar even serieus, switchen etc is uiteraard wel tof en handig. Echter zit ik 2m van mijn console en liggen alle games etc bij mijn console, dan vind ik het niet zo storend. Het swappen bij ME was wel behoorlijk irritant als je de " verkeerde " sidequest koos. Nu is ME ook wellicht het slechtste voorbeeld wat je kan bedenken deze generatie wat betreft swappen van discs.
     
  5. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=jzmVcasl3ZU

    Zal vast al gepost zijn, maar toch... dit soort bijdehante antwoorden vind ik echt te schofterig voor worden. Natuurlijk is Xbox 360 niet de oplossing voor mensen zonder constante internetverbinding. Mensen willen niet alleen een werkende console, ze willen ook nieuwe games... en laat nou net de nieuwe, gave games uitkomen op de next-gen consoles.
     
  6. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Hadden ze moeten zeggen koop maar een PS4?
    Zo werkt dat niet.
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, geniaal... wat een afgang ook! 8) Stick with Xbox 360 indeed + PS4. :cool:
     
  8. dendemen

    dendemen wasted'nwounded

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor de xbox one.
    In mijn ogen is de filosofie achter en het concept van de xbox veel kleurrijker en next-gen dan die van de ps4. Ik vond de presentatie van de ps4 zo "grijs".
    Daarnaast spreken de exclusives van de xbox mij meer aan. Ook verwacht ik tijdens het spelen weinig last te gaan ondervinden van de, vermeende, grotere rekenkracht van de playstation.
    Wel vind ik de restricties van de xbox qua gebruikte spellen en de online checks wat cru overkomen maar niet zodanig dat ik hem daarom niet zou aanschaffen.
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik denk de eerste jaren niet echt. Zeker niet bij third party's.
    Op het einde van de console zullen we wel wat gaan zien zoals we nu zien met de PS3 en 360 en vooral bij First Party games. Maar ja dan haal je ook gewoon een PS4 erbij. Zoals veel mensen ook deden met de PS3. :)
     
  10. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat ze er bij Microsoft gewoon van overtuigd zijn dat dit de toekomst is van gaming en daarom niet willen veranderen van strategie... of het werkelijk zo is, dat is een ander verhaal.
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Haha hoezo is grotere rekenkracht een last? Je verwoording klopt daar niet echt. "He die sterke PS4 valt me hele tijd lastig tijdens het spelen op mn Xbone"

    En ik denk dat we het wel zeker gaan zien, want de systemen liggen nu dichterbij elkaar ipv vage Cell processor vs whatever MS had,
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  12. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18

    hahahahah 8)
     
  13. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Microsoft moet aangeven of het de prijzen van de games ook zou veranderen nu blijkbaar een grotere margin verdiend zou worden. Als ze nou bijvoorbeeld kunnen aangeven dat new games 40 euro worden en wat goede mega sales soms, dan zie ik wel weer een voordeel in het systeem.

    Meer geld richting devs, lagere kosten dus mooie sales kunnen gebracht worden voor mensen die het spel ooit een keer wilde proberen.

    Ook trouwens een ander iets, het feit van dat je niet bij een vriend makkelijk kan spelen is natuurlijk ook onzin. Je gaat erheen haal je live account van cloud (daar staat het standaard op) en je kan starten met spelen. Je kan tijden installatie spelen dus je hoeft niet eerst 20min wat anders te doen.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  14. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    De toekomst van gaming in de ogen van mensen die zoveel mogelijk geld willen verdienen erop ja ;)!

    De toekomst van gaming voor de consument (wij dus) gaat 180 graden de andere kant op en PS4 en zelf de WiiU gaan een heel stuk meer die richting op.

    Of deze tactiek heeft gewerkt merken we pas over een paar jaar, er zijn genoeg mensen die toch blind een nieuwe Xbox kopen want... het is een nieuwe Xbox!!!!11 Zonder de gigantische buttfuckerij eromheen te zien of het allemaal voor hunzelf goedpraten.
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Wat anders is er dan ook maar niemand die enige vertrouwen heeft in de Wii U? :'-(



    8)
     
  16. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Jawel hoor. Donkey Kong, Mario 3D, Mario Kart, Zelda wil ik ineens allemaal spelen:D
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet zeggen het verschil in stemmen tussen PS4 en One is minder dan ik had gedacht eigenlijk.
     
  18. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Bij de 360 kon je rustig een shaggie rollen en een kop koffie zetten wanneer je je profiel moest downloaden (om even een sociaal geaccepteerd voorbeeld te gebruiken). Inmiddels gaat dit al een stukje sneller, maar wat heb ik daar veel tijd aan verspild als we met 4 personen Halo wouden spelen.
     
  19. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.gamespot.com/e3/sony-to-release-multiple-versions-of-ps4-report-6409624/

    kan ook dat dit misschien niet meer up to date is..
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  20. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Als je ervan uit gaat dat de meeste hier Xbox bezitters/liefhebbers zijn dan vind ik het toch nog wel een behoorlijk verschil. Ligt een beetje eraan wat de "zwevende kiezers" uiteindelijk gaan kiezen.
     

Deel Deze Pagina