Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zeg 24 uurs checks maar ik bedoel eigenlijk account based licensing. Dat je disc bij sony nog steeds gelijk staat aan je license is het grote pluspunt (voor mij).

    Ik ben altijd online dus die auth check an sich zal me worst zijn

    En natuurlijk heeft dat volledig digitaal en dus account based van MS ook voordelen (huis afgefikt met al je games erin, maakt niet uit.. nieuwe One kopen, account recoveren en je hebt alles weer)

    maar het gewoon uit kunnen lenen van een disc vind ik persoonlijk nog erg belangrijk, dat is echt een factor die meespeelt als ik morgen 65 euro neertel voor the Last of Us.

    Die speel ik niet alleen zelf een keer maar voor datzelfde geld leen ik hem ook nog 2 keer uit. Ik zit nog te vast aan de manier van game ownership zoals we dat nu hebben om volmondig ja te zeggen tegen die account based digitale licenses. Ook omdat het niet met Steam te vergelijken is omdat het om een gesloten platform gaat en de prijzen dus niet zoals die op Steam zullen zijn.

    Als de games van de One plosteling de helft van de PS4 versies gaan kosten is het natuurlijk een ander verhaal maar daar geloof ik niet in :+
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah oke. Ja daar heb je wel gelijk in. Al moet ik zeggen dat ik wel meer wil weten over het "family" gebeuren en het sharen. :)
     
  3. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Microsoft heeft aangegeven in de toekomst fysieke games in de gaming industrie te zien verdwijnen. Dit is alleen wettelijk mogelijk door andere online aanbieders de kans te geven in de markt, en om heel eerlijk te zijn microsoft verdiend meer wanneer ze dat doen want mensen kopen sneller een game ergens een paar euro goedkoper lijkt en ze dus denken een koopje te hebben.

    Verder was het op de xbox 360 en PS3 niet mogelijk om externe digitale aanbieders toe te laten, simpel door het feit dat je dan de veiligheid van het aanschaffen van Fysieke games kwijtraakt. Dus piraterij een hele makkelijke toegang bied tot de consoles, waarmee nu dus die barriere weg gehaald is door verband met het licenseren op account en het online checken ervan.

    Dan zouden ze zelfs share-opties kunnen maken via bepaalde accounts, door een limiet er op te plaatsen en een periode. Kijk naar E-books vaak kan je ze bijvoorbeeld een tijdje uitlenen en dan er even zelf geen gebruik van maken (hangt ook weer af of de publisher dat toe laat). Of dat je dus friendspack kan kopen dus je een game weg kan geven of gezamelijk dus de game goedkoper kan kopen.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Daar moeten ze echt heel hard iets over duidelijk maken inderdaad

    als ik echt 10 vrienden toegang kan geven tot mijn library met als enige beperking dat ze niet tegelijkertijd dezelfde game kunnen spelen valt een groot deel van mijn bezwaren al weg

    Maar het klinkt een beetje als te goed om waar te zijn..

    die volg ik niet helemaal,..

    als MS had gewild hadden ze prima via Amazon of noem maar op keys voor GoD games kunnen aanbieden

    Maar ik zie niet in waarom ze dat zouden willen , het is hun gesloten systeem.. Zij bepalen de prijzen

    en volgens mij is er wettelijk geen enkele verplichting aan een platformhouder om zijn games ook elders te laten verkopen

    deed Sony dat met de PSP Go? Of hoe die digital only versie van de PSP ook alweer heette?
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  5. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Playstation 4 wellicht Oculus support ergens in de toekomst?

    Des te meer ik hoor over de Playstation 4, des te liever wil ik hem hebben.

    Hoe meer ik over de Xbox hoor, hoe minder graag ik hem wil. De nieuwe Xbox zal ongetwijfeld goed verkopen, maar wat een slap in the face van de 'normale' gamer zeg...
     
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Thanks, en idd true....Ik doe het eigenlijk meer zodat diegene die het allemaal niet meegekregen hebben het hele verhaal te horen krijgen, en niet alleen die van de roze brillen dragers.

    Maar ik wordt er idd wel een beetje moe van, en heb er ook geen zin meer in. Ik laat dit topic voortaan met rust, en houd me verder actief in de normale topics.
     
  7. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Fysieke games dragen een licentie (veiligheid voor kopie) op zich wanneer jij dat aan iemand anders geeft je het zelf al niet meer heb. Wanneer online aanbieders toegelaten werd om digitale games te verkopen zou je die veiligheid kwijt zijn en het makkelijker maken om piraterij van games toe te laten. Natuurlijk was het nog steeds mogelijk maar een stuk minder gedaan door toch een bepaalde de barriere, bij pc makkelijker en minder gevaarlijk. Maar zelfs bij pc's zie je dat je geadviseerd word om het spel niet online te laten gaan.

    Nu met de nodige check online op je account is het simpel kopieren van digitale content veel moeilijker geworden aangezien je maximaal dus 24u een spel illegaal op je account zou kunnen spelen, want dan zou het weer gecontroleerd worden en dus blijken dat je geen licentie op je account heb.

    Zonder die check zou ook digitale content sharen onmogelijk zijn door het gemak van piraterij en kan het wettelijk dus niet toegestaan worden. Nu kan je dus licenties delen/verkopen aan andere personen.

    Edit: Sorry ook druk op werk dus maar half bezig, en het switchen van engels en nederlands zorgt voor mogelijk raar woord/zin gebruik
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Of je verhuist naar een ander land en al je spellen doen het daar niet meer. Wellicht de One ook niet eens.

    Nou MS, hier is een schep. Ga alvast maar graven................|:-

    edit; goed, dit schept dus alleen maar nog meer onzekerheid over de houdbaarheid van je spellen. Dit, samen met de gevolgen van DRM (durf te stellen dat het echt een kwestie van tijd is tot MS stopt met ondersteunen) is het voor nu echt vrij zeker dat er geen One in mijn huis komt.
    Door die wat duidelijkere policy betreffende de privacy (i.e. uit mogelijkheid) van de Kinect had ik een klein sprankje hoop. Had....
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar er staat toch regio? Niet country. :)
    Dus gewoon zoals het nu is.
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Zitten Griekenland en Luxemburg tegenwoordig niet meer in Europa dan, aangezien die niet ondersteund wordt (in het lijstje voorkomen) ;)
    Dus dat doet mij denken, aangezien ze het er over hebben dat 'Live in de volgende landen werkt' dat regio locked in dit geval toch echt per land is.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat ging toch over Live?
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ja.. en heb je dat niet nodig ivm met de 24 uurs regel?
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar dat heeft toch niks met regio lock van games te maken? Zoals we nu ook zien met de 360.
     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.686
    Leuk Bevonden:
    17.894
    Jezus die One is echt een grap :lol:
    MS, waar de fuck ben je toch mee bezig :emo:
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Als je geen live heb in een bepaald land dan is het spel dus niet werkend. i.e. op die manier regio gelocked.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar regio lock werkt toch met disc code en console codes? Heeft toch niks met internet te maken?
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Door DRM dus wel. En dat is buiten eventuele 'hardcoded' locks om nog. Die komen er nog bij.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm dat kan ik er niet echt uit opmaken eigenlijk. Er staat veel "lijkt"
    Maar dan alsnog. Hoeft het voor ons niet veel uit te maken als het Region blijft. Dan kunnen we nog steeds games uit UK halen lijkt me.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013

Deel Deze Pagina