[XOne] Forza Motorsport 5

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Als Bathurs & Spa erin zitten kan ik nog een Pre-order plaatsen..
     
  2. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Tot nu toe is alleen praag bekent, maar dan zei dat er meer nieuwe zijn. Turn 10 kennende zou ik 3/4 nieuwe enviroments verwachten, dus dan komen ze nog met 2/3, maar goed weten doe ik dat niet. Zou alleen verrast zijn met 5/6.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ze moeten gewoon normale echte tracks erin doen en ophouden met fictieve tracks te maken om de graphics te showen. :)
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Dan zei dat ze vooral georiënteerd zijn rond Motorsport en daar ook vooral op focussen met tracks.

    Zoals ik eerder zei, en dat werd geconfirmed daarnet door Dan, is dat ze nu elke track gaan laserscannen. Dat zorgt voor zeer nauwkeurige tracks. Maar dat betekend dat ze nu niks meer hebben aan hun oude tracks. Als ze nu toch de tracks opnieuw moeten bouwen en op locatie moeten gaan scannen op elke track in de game, verwacht ik dat ze gewoon naar nieuwe vista's gaan. Ze kunnen de oude tracks nu niet meer recyclen zoals ze dat de voorgaande delen deden. Uiteraard komen er tracks terug, maar ik verwacht wel een aantal nieuwe relevante tracks.
     
  5. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Zelfs al ben ik helemaal voor echte race tracks, in lagere classes lijken me die banen meestal totaal ongeschikt. Daar heb je juist meer aan een fictieve baan, soms. Sowieso moet je gewoon een toffe mix van beide kunnen vinden.
    Bovendien is het licensen van echte race tracks soms best lastig, omdat de rechten soms wat gecompliceerd liggen. Aangezien Spa, monza o.a. in Project cars en GT5/6 zit, zou je verwachten dat dit wel binnen de mogelijkheden van turn 10 ligt. Volgens mij heeft project cars ook bathurst en zijn er geruchten dat bathurst voor GT6 opgemeten is, maar dat is nog niet bevestigt.
    TBH weet ik van GT6 alleen dat er 7 nieuwe omgevingen komen waarvan 3 bekent zijn (silverstone, Willow springs en matterhorn). De laatste lijkt me fictional.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Project Cars bestaat uit heel veel coole banen die Forza niet heeft. En Project Cars heeft nu maar een budget van 'slechts' 3,817,150 €. Forza Motorsport heeft veel meer natuurlijk dankzij die miljard van MS.

    Project Cars heeft Monza, Bathurst, Monaco, Brands Hatch, Zolder, Spa, Oschersleben, Donington Park, Watkins Glen om er maar een paar te noemen.
     
  7. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Klopt monaco, volgens mij heet ie daar, net als in GT5, Cote d'azur, ofniet? Maar een directe banen vergelijking met project cars is ook niet geheel eerlijk, omdat die een focus heeft die veel minder bij de autos ligt dan Forza, en dat kost ook ressources.
    Ik weet wel dat ik bij FM4 teleurgesteld was in het aanbod nieuwe banen en dat er na launch geen meer bij kwam. Misschien doen ze het dit keer beter met 5 a 6, misschien wel 7 of meer. Denk alleen niet dat het invloed heeft op mijn keuze om geen XB1 voor forza te kopen.
    Trouwens, al mist de game features die ik nu echt wil, hoop ik dat de game het goed doet, zodat ze weer een goede volgende game kunnen maken met dan misschien wel dynamisch weer ;). Bovendien is het lekker als een goede forza de concurrentie scherp houdt.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
  8. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Er is geen reet aan die fictieve tracks. Zeg nou zelf, wie rijdt er nog vaak op die Bernese Alps? Vervelende saaie track dat het is.
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat ik wel belangrijk vind in racers zijn mooie omgevingen. Dus puur een simpel circuit met niks boeiends in de achtergrond hoef ik echt niet. Geef mij juist maar die achtergrond met bergen en mooie natuur. Lekker sfeervol.
     
  10. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ga maar lekker GTA V spelen dan! :+
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Daaaaamnzzz..dus jij wil alleeen maar kale en saaie circuits? :D
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja echte race circuits zijn vaak nou eenmaal kaal en vaak saai. Uiteraard mag het wel mooier hoor de omgevingen maar aan het einde van de dag als ik in een dikke GT3 race auto rij in een 24 man XBWRacing competitie let ik niet op mooie bergen en watervallen, maar op de baan met de apex van de volgende bocht voor mij en de coureurs om mij heen! :)


    Fuck yeaaah bitcheeees! 2e plaatje van links, bovenste regel. Dat is Spa Francorchamps! :D


    [​IMG]

    echte foto:

    [​IMG]
     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
  14. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Oh lieve heer! Onze gebeden zijn gehoord! Doen ze toch nog iets goeds bij Turn10 ;)
    En dat derde plaatje met die palmbomen? Wat is dat dan?
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hmm. Long Beach? Die zit in ALMS en Indycars, beide Forza partners, dus dat zou wel logisch zijn. Maarja ik ga gewoon competitie opzetten met de Formule 1 auto's 12 weken elke week op Spa! :cool: :+
     
  16. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
  17. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Had Forza 1 niet een braziliaans achtige locatie? Zou ook kunnen toch
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja Rio inderdaad. Oeh die was episch. :)
     
  19. Pimbech

    Pimbech Halo 1 FTW

    Berichten:
    463
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel vet dat je nu ook de reflectie in je voorraam ziet, bijvoorbeeld van je dashboard en van je handen.
     
  20. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    I am in :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina