Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ok, dit is wat ik bedoel;

    Hoewel het nog niet precies bekend is hoe de regiolock werkt, kan Microsoft ervoor zorgen dat een Xbox One-game alleen op een console uit dezelfde regio afgespeeld kan worden. Dit omdat alle Xbox One games via internet geactiveerd moeten worden. "Xbox One-games kunnen enkel geactiveerd en gedistribueerd worden in gespecificeerde geografische regio's", zo valt er op de website te lezen.

    Dit is zeg maar hardcoded. De regio kan in dit geval EU zijn. Echter als je geen Live ondersteuning heb zoals Luxemburg dan werkt het spel nog niet omdat de DRM functie in dit geval min of meer als softlock werkt.
    Maar aangezien ze een check doen kan MS ook besluiten om regio per land in te stellen en dat zou dan betekenen dat een spel uit de UK potentieel niet werkt. Of alleen maar werkt zolang MS het toestaat.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat bedoel ik idd. Idd kut voor Luxemburg maar betekend niet dat we geen games meer kunnen halen uit UK bijvoorbeeld. Want veel mensen denken gelijk dat je nu alleen games in Nederland kan kopen. En ik probeer dat even de kop in te drukken voordat weer een olifant word. :)
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Die mogelijkheid is er wel degelijk. Het ligt er helemaal aan wat voor code MS mee gaat geven aan de spellen. En door de DRM functie is het altijd later aan te passen. Als de UK spellen ondanks dat ze in de Europa regio zitten een bepaalde unieke code reeks mee krijgen dan kan MS door de DRM functie later alsnog besluiten om die spellen buiten de regio te zetten. Dit kan potentieel (let op ik zeg wel kan) betekenen dat ineens spellen niet meer werken omdat ze uit de UK komen.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Oke dat kan idd. Maar denk dat de regio's gewoon hetzelfde blijven zoals het nu is. :)
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nee, heb je het artikel gelezen? Er staat dat regio's nu zelfs per land kunnen worden ingesteld.

    Er staat dan alleen in de 21 launch landen de One werkt. Daar buiten kan je de games niet activeren omdat de Xbox aan de hand van het ip adres weet waar de Xbox staat. Woon je niet in 1 van die 21 landen en importeer je een One dan zal die NIET werken.

    En dat grapje kunnen ze ook voor games herhalen. Dus games uit de UK etc die niet werken op je NL'se One, omdat elk land andere activeringscodes kan krijgen. Maar dat hangt even af van waar MS zin in heeft.
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zie de discussie boven je.
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nou ja, als je al ziet dus dat binnen een regio (tenminste ik ga er even vanuit dat MS op dit moment nog Europa als hele regio ziet) er al landen zijn die niet ondersteund worden bij de launch met Live. Tja... samen met de rest van het DRM verhaal begin ik het echt een grote gok te vinden voor veel geld.
     
  8. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Microsoft what are you doing to yourself :'-(.
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    En ik denk dat je teveel vertrouwen in MS hebt ;)

    Wat ze met de consoles doen en alle landen buiten die 21 launch landen zegt al veel. Waarom zou je alle andere landen uitsluiten? Het onmogelijk maken voor mensen games te activeren buiten die 21 landen. Een verkochte console is een verkochte console. Maar MS wil totale controle en heeft daar nu alle middelen voor om van alle kanten hun wil uit te voeren.

    Het feit alleen al dat het weer MS is die met zulke shit komt.

    Ik hoop dat ze het nooit zullen toepassen, maar als ze willen kunnen ze het op elk willekeurig moment doen, zelfs per game, per land.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    They're f*cking themselves for the sake of the greater good (eind-doel van Microsoft)
     
  11. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Egh.. was de Witcher een launch game? Wel tof, ben je ontwikkelaar bij Project Red kan je niet eens je eigen spel spelen................ :+
     
  12. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Bekijk gewoon alles objectief. Laatste weken worden er heel snel conclusies gemaakt op emotie en vind dat niet echt goed. Want de eerste reactie van iemand in een ander topic was gelijk kan me games niet meer uit naar Duitsland halen. :)

    Dit zegt mij dat het gewoon nog PAL etc blijft. :)

    2014 pas.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Objectief: MS kan op elk moment ervoor zorgen dat je games uit je eigen land moeten komen en dat je geen games uit andere landen kan activeren.

    Dit is een FEIT.

    Je bent afhankelijk van de goedheid van MS dat ze dit niet/nooit gaan toepassen.

    Ik importeer 90% van m'n games en moet dus maar vertrouwen dat ik dat kan blijven doen. Zo niet dan ben ik verplicht al m'n games nu in NL te halen.

    Dat zijn feiten.
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Objectief is lastig met zoiets als dit. Het probleem is dat als je MS het voordeel van de twijfel geeft het je waarschijnlijk veel geld kost wanneer MS ineens niet zo loyaal blijkt te zijn. Met alle regeltjes die MS nu aan het doorvoeren is er één ding mij duidelijk, controle. Als MS besluit dat goedkope import (waarom zou je het veelal anders doen) te veel kost dan hebben ze met dit systeem dus de controle om dat te stoppen. En ik voel er heel weinig voor om bij een systeem die al een beperkte houdbaarheidsdatum heeft ook nog een keer rekening ermee te houden dat de spellen die ik uit de UK (of ergens anders) haal mogelijk niet meer werken na een tijdje.

    2014, ah dan heeft MS in ieder geval even de tijd om Live te regelen in Polen. Belachelijk dat het niet bij lauch is.
     
  17. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Alleen omdat de console always online is en bepaalde landen buitengesloten worden in het begin word die aanname gedaan. Ik vind dat te ver gaan.
    Want het staat nergens dat ze via internet gaan controleren.

    http://www.xbox.com/en-US/xbox-one/pre-order-xbox-one/disclaimer
     
  19. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Xbot kan dat ding beter heten, begint meer en meer te lijken op een robot ipv een gameconsole..
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.958
    Wtf Microsoft 8) Stop maar met graven hoor, dat graf is wel diep genoeg lijkt me zo...
     

Deel Deze Pagina