1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Dat zou gewoon perfect zijn 8)
     
  2. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Rob heeft nu wel zijn huiswerk gedaan.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Is de PS4 backwards compatible trouwens?

    Ik vind het maar lastig. Heb het idee dat de XB1 de multimedia kant opgaat wat ik onzin vind. Dat ding staat er om te gamen. En ik hoor allerlei rare regelingen over 2ehandsgames en Kinect etc...

    Ik ben zelf een casual gamer, en wil vooral voor sfeer gaan. Nu heb ik nooit een PS3 gehad maar ik krijg steeds meer het idee dat daar veel sfeervollere games op uitkomen? Met goed verhaal etc, daar val ik wel voor.

    Nadeel is dat ik dan geen Forza 5 en andere exclusives speel, maar ik ben sowieso geen Gears of War en Halo fan dus dat is ook minimaal.

    En dat ik natuurlijk geen achievements meer kan halen, maar misschien is dat wel een zegen.



    Anyway, als ik het nu bekijk lijkt de PS4 een betere keuze voor mij. Vooral omdat al mijn vrienden PS gamers zijn is dat nog toffer ook met PES, NBA en CoD :D. Maarja heb me er verder nog 0,0 in verdiept :p.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Nee, maar via Gaikai kan het misschien in 2014 wel, tenminste, dat waren hun plannen.

    Kinect is verplicht.
    Je kan je games niet zo maar tweedehands verkopen, je kan maar 1x de licentie overdragen en daarna nooit meer.
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Die arrogantie komt omdat ze "bovenaan" staan. Door het succes van de 360. Die kwa verkoop de ps3 overtroffen heeft of iedergeval gelijk is.

    Zie hoe arrogant Sony was toen ze de ps3 uitbrachten toen de PS2 king was en Sony onovertroffen. Bedrijven menen dat ze dan alles kunnen maken. Maar ze vergeten dat hun klanten het succes maken en niet andersom. Zonder klanten zijn ze nergens en dat vergeten ze wanneer het heel goed met een bedrijf gaat.

    Dit keer is het MS. Het is nu tijd voor hun om te vallen, zodat ze van die hoge stoel komen en weer inzien dat ze niks zijn zonder hun klanten.
     
  6. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    PS4 is niet backwards compatible maar wel Gakai (soort OnLive).
    Honderden PS3 games streamen naar je PS4 voor een bedrag per maand / per jaar.

    Let op, het is nog niet definitief met Gakai gebeuren, we weten in 2014 nog meer over Gakai.
    Het zit nog steeds in de kinderschoenen.

    Nadeel is dat ik dan geen Forza 5 en andere exclusives speel, maar ik ben sowieso geen Gears of War en Halo fan dus dat is ook minimaal.

    Andere racegames op PS4
    - Drive Club
    - GT6
    - Need for Speed Rivals
    - The Wreck

    Halo ?
    - Destiny komt ook uit op PS4, de oude makers van Halo werken aan Destiny.

    En dat ik natuurlijk geen achievements meer kan halen, maar misschien is dat wel een zegen.

    Daar heb je Trophies voor, lijkt verdacht veel op Achievements.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    De PS4 is niet backwards compatible.

    De PS2 heeft de concurrentie in die tijd verpletterd, de 360 deed het heel goed, maar heeft nou niet alles en iedereen verpletterd. Dat is toch wel een verschil
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wel met een jaar voorsprong he
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    En MS is in 1 generatie van een console gegaan die wat 15 miljoen verkocht, naar een console gegaan met 70 miljoen verkochte consoles, gelijk of zelfs iets meer dan Sony. Die altijd de grootste was.
     
  10. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Hoe bedoel je verplicht? Moet ik hem perse aan sluiten? kan ik alleen gamen als Kinect aan staat?
     
  11. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja, of met een privacy optie. Maar onduidelijk nog of hij in een standby mode kan terwijl je gamed
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    wel even bij vermelden dat niets daarvan definitief is en we er eigenlijk nog niks van weten

    het is vooral hopen dat het zo gaat werken

    maar als dat zo is zal dat niet binnen nu en een jaar zijn
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij moet aangesloten zijn aan de Xbox om de Xbox te laten werken. Zie het als een soort "voeding"
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hij kan uit hoor ;) geen zin om de link te posten, heb het al eerder gepost.
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ja, maar dat maakt het resultaat niet anders. MS heeft nu overwicht. Als de 360 bv maar de helft van de sales van de ps3 had gehad. Waren ze nooit met deze anti consumer features gekomen. Omdat ze er niet mee weg gekomen waren en ze dat zelf ook wel hadden in gezien. Maar omdat de 360 het zo goed heeft gedaan denken ze dat ze met alles weg kunnen komen.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    uit maar niet ontkoppeld en stiekem altijd luisterend naar het 'xbox on' commando

    maar boeien, als je dat ding echt zo kut vind gooi je hem aangesloten en al achter je tv kast :+
     
  17. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
  18. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Is aangepast, thanks.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Is nog niet bekend, waren ook geruchten dat het nodig was om in te loggen voor je profiel? Of was dat gewoon voor gemakzucht?

    Ha! Voor je ninja edit :cool:
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Nee , voor zover we nu weten mag hij bij wijze van spreken in een kast staan.

    Als hij maar aangesloten is aan de One

    en daarnaast is er dus een standby/privacy mode
     

Deel Deze Pagina