1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    haha _O_ vond het zelf wel een domme vraag :lol:
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    Dat is nou vervelend. Als iedereen nou gewoon de feiten leest. Iedereen zegt telkens dat dingen niet duidelijk zijn, maar veel staat gewoon perfect uitgelegd.

    Kinect kan altijd uit. Als je gamed, als je film kijkt, als je poept, altijd. :)

    Alleen als een game de kinect vereist moet hij aan, dat is het logisch. Dan moet je maar geen dans spel kopen. :p
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dan vind ik het nog schandaliger dat hij gewoon bij de One geleverd wordt :mad:
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Link eens naar je bron dan, want als je nu verwijst naar wat er op de MS site staat dan ben ik het niet met je eens

    wat daar staat is op meerdere manieren te interpreteren

    en zolang de kinect aangesloten moet zijn staat hij altijd alleen maar softwarematig 'uit'

    wat dus gewoon standby is
     
  5. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Effe een vraagje over ps4 psn plus. Krijg je als je lid bent bij psn+ op de PS4 nou ook gratis ps4 games elke maand? zoals bij de ps3 nu ook is.
     
  6. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik ook. Koppelverkoop vind ik dat. Maar nee het is een voeding ofzo. Wat is dat voor vaag gelul

    Ja fijn, als iedereen nou de feiten leest, maar laten die nou ELKE dag veranderen bij MS
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja ze willen de developers de mogelijkheid bieden om Kinect games te bouwen zonder bang te zijn dat een deel van hun doelgroep dat ding niet heeft.

    Voeding heeft niemand gezegd hoor. Weer zo'n verzinsel. Het zou best kunnen, maar ik heb het niet van MS gehoord.
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Had ik al eerder gepost, maar het gaat zo snel hier!

    Geen zin om het terug te zoeken, je moet maar van m'n redactie skills uitgaan :+
     
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Goede post. Ik denk er ongeveer hetzelfde over. Ik neig ook steeds meer naar de One.

    Sowieso heb ik persoonlijk ook mijn twijfels over Sony. Zoals bij elke generatie is het altijd indrukwekkend wat zij aankondigen. Zo denk ik aan de befaamde Killzone (ingame) trailer maar ook aan het tergende installeren van games en updates op de PS3. De Playstation is - naar eigen zeggen - altijd de meest krachtige, maar toch vind ik ze minder gebruiksvriendelijk dan de Xbox. Ook online is allemaal net wat minder goed geregeld. Dus ik heb dan misschien ook liever een minder krachtige One, dan een minder gebruiksvriendelijke PS4...
     
  11. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    iemand?
     
  12. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ja klopt.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Is nog niet bekend, ik denk dat in de beginfase de gratis games wel wat mee gaan vallen. Je krijgt wel Drive Club gratis als je in het begin PS+ lid bent.
     
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    The reality is, if consoles wars are won and lost on games alone (and they often are), then Xbox One won E3.

    Its line-up is stunning, arguably the strongest at the show. It is definitely a games console. And any Microsoft press conference that closes with an exclusive game from the makers of Call of Duty and a new Halo tease, would usually send fans into fits of hysteria.


    Dit is wat me steeds meer opvalt en waar niemand het over heeft. Tussen alle bla bla en negatieve shit, zie ik en dat valt me echt op, dat grafisch en qua line up de Xbox One meer dan een match is voor de PS4. Over de PS4 lees ik dat Killzone grafisch tegenvalt en niet echt een grote stap is tov de PS3.

    Valt het meer mensen op dat het de mensen op de E3 zelf opvalt dat de PS4 en Xbox One niet mijlenver uit elkaar liggen qua graphics? En dan heb ik het ovger exclusieve titels. Multiplatform zal altijd wel zo'n beetje gelijk zijn.

    http://gizmodo.com/why-im-getting-the-xbox-one-not-the-ps4-ugh-512840127

    Ook interessant, hoewel het voor NL niet geldt denk ik en hij zegt als het om puur games gaat hij voor PS4 zou gaan.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  15. Rob X Tiger

    Rob X Tiger Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat dat sommige xbox one games goedkoper worden dan PS4 games ?

    Misschien gaan ze het ook niet de prijs verlagen vanwege de kleine installed fanbase voor Xbox One.

    Xbox One games goedkoper maar we hebben regio vrij en we kunnen PS4 games overal van het internet bestellen voor een lage prijs of via bazzaar tweedehands game kopen zonder problemen of games uitwisselen met een van je vrienden.
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Je begint nu al in de we vorm te spreken :+

    Nog niks is bekend over de prijs van de games, maar als alles digitaal kan gaan scheelt dat ook weer productie kosten, waardoor games ook een stukje goedkoper op de markt kunnen verschijnen. Zie steam...

    Uiteindelijk gaat het mij persoonlijk om de games, daar is waar MS het bij de One ook erg goed doet.

    Momenteel gaan alle discussies over de DRM en niet over de games, beetje zonde, maar alsnog wel een belangrijk punt.

    Daarom vraag ik me af, in hoeverre gaan deze regels nog veranderen en of ze wel gaan veranderen.

    Mijn grootste punt van kritiek is de 24 uurs check, als dit 1x in de week was geweest dan was het al een stuk chiller geweest... Of dat er een check komt bij het verkopen/lenen etc van een game.
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar Microsoft, dus die vlieger gaat waarschijnlijk niet op :+
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Denk ik ook, in de eerste maanden zullen ze niet veel volledige games weg kunnen geven want koopt niemand meer wat :+

    maar dat zal gedurende de levensduur van de console wel steeds meer worden

    je moet nou eenmaal wel een flinke library aan games hebben voordat je ze gratis uit gaan delen en daarnaast nog genoeg verkopen
     
  19. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou dat is dan de enige. Alle grote gamesites zien Sony als de duidelijke winnaar.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    vind dat lastig om te zeggen op basis van een paar streams , vooraf had ik wel verwacht dat de multiplats elkaar niet veel gaan ontlopen (heb er zelfs een kratje bier om verwed met Kevf)

    maar we gaan het pas zeker weten als de eerste multiplats ook echt in handen zijn van gamers/reviewers/Digital Foundry

    vooralsnog heb ik op beide platforms games gezien die ik erg mooi vond en games waar ik niet van onder de indruk was..

    ik vond bij de PS bijvoorbeeld Knack niet echt bijzonder ogen maar bij de Xbox was ik dan weer niet onder de indruk van Ryse

    Eigenlijk waren de exclusives wat mij betreft sowieso niet echt de in het oog springende games qua spectaculaire graphics

    3rd party games als the Division en the Witcher III maakten wat dat betreft meer indruk

    ik kijk vooral uit naar een Digital Foundry side by side van BF4

    niet alleen qua consoles onderling maar ook qua vergelijking met huidige game PC's
     

Deel Deze Pagina