1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Vergeet MGS niet _O_
     
  2. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap die hele exclusives discussie niet, ik vind beide line-ups daarvan niet heel speciaal en 99% is tegenwoordig toch multiplatform, dus het maakt toch weinig meer uit.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die vergeet ik steeds want had die net gemist bij de MS conference :+ (was wat later thuis dan gehoopt)

    maar dat is inderdaad precies zo'n 3rd party game die er technisch indrukwekkender uit zag dan alle 1st party games
     
  4. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk dat in de praktijk de extra kracht van de PS3 er nooit echt is uitgekomen. Alleen op de exclusives is het een beetje zichtbaar. Maar verwaarloosbaar. Dit verwacht ik ook bij de nieuwe generatie.

    Over de games op de One en PS4, ik ben niet met de schrijver eens. Als het puur om games gaat, dan heeft de PS4 voor velen een stapje voor, met studio's als Quantic Dreams, Naughty Dog en Santa Monica. Kijk naar de laatste paar jaar, waar was MS met hun exclusives? Sony stoomt door, nu komen er nog twee gruwelijke IP's aan (The Last of Us en Beyond 2 Souls) als toetje. Dat onthoud ik wel als gamer hoor, ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken om exclusives van grote kwaliteit als ik een PS4 aanschaf. Bij MS maak ik me daar persoonlijk meer zorgen om. Zeker aan het eind van de cyclus van de 360 zijn we nou niet bepaald verwend, terwijl Sony er gewoon nog even een schepje bovenop doet.

    Op lange termijn zet ik mijn geld in op Sony als het puur om de exclusives moet gaan.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    keerzijde daarvan is natuurlijk wel dat bijvoorbeeld Naughty Dog's eerste PS4 game nog flink op zich zal laten wachten

    ik kan niet wachten om the Last of Us te gaan spelen maar had ook graag een PS4 game van die studio in het eerste jaar gezien maar vrees dat dat er niet in zit.

    Denk reveal op E3 volgend jaar en dan release het jaar daarna op zn vroegst :mad:

    Niet dat ik nou denk dat MS stiekem nog veel meer exclusives voor de eerste periode achter de hand houd maar toch
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar het gaan om nu en wat ze geshowed hebben op de E3. Dat bedoeld het artikel. :)
    Persoonlijk vond ik de games die wel zagen de MS toffer. Persoonlijke mening idd. Maar het sneeuwt een beetje onder nu door al dat DRM gedoe. Eigen schuld idd maar wel jammer. E3 is toch games. :)
     
  7. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is zo. En dat is wel jammer. Hopelijk overleeft de XO deze shitstorm.

    Zelf verwacht ik niet dat ze de regeld gaan aanpassen en als voormalig Microsoft medewerker snap ik ze heel goed.

    In Nederland zijn er nog geen 20.000 Call Of Duties verkocht op de PC, maar wel honderd duizenden spelers op de PC. En op de Xbox (en ook PS:cool: was het niet zo erg, maar ook wel heel erg. Ik hoef jullie niet te vertellen dat er op alle schoolpleinen lijsten rondgingen met welke Xbox games je wilde aanstrepen en voor een tientje kreeg je er weet ik hoeveel op een disc geperst mee.

    Uiteraard betalen de goeden weer voor de slechten en hebben ze de focus gelegd op 2e hands en zo. Maar waar het om gaat is dat als jij 6 tientjes betaalt voor een game, jij het recht hebt om dat spel te spelen. Als je hem kopieert of 2e hands verkoopt, heeft MS, Sony, developer en de hele industrie maar 1 keer omzet gedraaid voor dat spel, ofwel pak hem beet 1 keer 1 tientje (wat ze zelf overhouden aan 1 game).

    Het verdienmodel van deze business kan daar niet tegenop. Denk niet dat het een vetpot is waar Microsoft of Sony op binnenlopen. Developers gaan doorlopend failliet en ook Sonty en MS draaien geen mega marges. Zeker niet als je de beginverliezen er bij blijft houden.

    Ik persoonlijk ga er geen last van hebben. Koop altijd mijn games, kopieer niks, verkoop niks 2e hands en heb er dus niks mee te maken. Altijd online ben ik soweiso wel.

    Maar goed, heel veel gamers gaan er dus wel last van krijgen. Helaas.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik doel op het stuk waarop hij zegt dat consoles wars gewonnen door games. Wij weten allemaal dat de early adaptors niet gaan zorgen voor het winnen van consoleswars, de groep die in een later stadium een console willen gaan aanschaffen kijken niet naar wat er met de launch aan games in de shops lag toch? Als we het dus over console wars hebben moeten we kijken naar het algehele beeld, en niet alleen naar een launch line-up.

    Puur om de E3 afgaande was MS inderdaad sterker qua games hoor. Zeker weten, ik vond Sony tegenvallen als je puur naar de games kijkt.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  9. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    De mainstream is wel het overgrote deel wat het bestaansrecht van de console gaat verzorgen. En over de restricties van de services is nog niets bekend.

    http://www.flickr.com/photos/97406636@N05/9032897892/lightbox/


    De omzet van de mainstream gaat wel zorgen voor flinke winst, innovatie en draagvlak om op verder te bouwen (de volgende generatie). De hardcore gamers gaan wellicht meer naar de PS4 toe, maar de nieuwe klanten en twijfelaars met bredere eisen zien denk ik meer toegevoegde waarde in de xbone.

    Klant: ik zoek een leuke, all-round console met meerdere functies, waar ik en de familie een tijdje mee vooruit kunnen..
    Verkoper: ik heb hier een console met uitgebreide social media functies, prima samenwerking met uw PC netwerk en een bijbehorende geavanceerde camera voor skype en leuke familie games, en een console die minder uitgebreid is, maar voor de echte game diehards in sommige gevallen net iets mooiere games geeft, u moet voor de camera wel apart bij betalen...

    Tja, waar zouden Henk en Ingrid voor kiezen.. :+
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah oke. Got ya. :)
    Vond Sony ook tegenvallen idd mbt games. Vond het veel teveel CGI en trailers.

    Als ik puur naar games kijk is dit wel me top 4 qua shows.

    MS
    EA
    Sony
    Ubisoft
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Voor een Wii :+

    Mainstream koopt geen console van € 500,00. Echt niet. Al helemaal niet in deze tijd. Mainstream snapt ook de ballen van al die mogelijkheden op de Xbox One. De Wii verkocht enorm, dat was een simpel apparaat voor vermaak, de PS3 en Xbox 360 zijn genakt door het ding. Je kon er niet eens met goed fatsoen online op gamen, maar hij kostte geen drol en het was allemaal niet zo ingewikkeld. Die gaan echt geen Xbox One aanschaffen omdat je er zoveel (buiten gamen om) mee zou kunnen.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  12. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Heb je die nieuwe gameplay demo van inFamous wel gezien ? 8)

    En Killzone ziet er naar mijn mening gewoon schitterend uit. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk

    Microsoft heeft al zijn exclusives al aangekondigd, Sony heeft pas 5 exclusives aangekondigd.

    Dat wil dus zeggen dat er binnen een jaar nog 15 PS4 exclusives zullen worden aangekondigd/uitgebracht

    Nu is de vraag natuurlijk wat voor titels Sony gaat aankondigen

    Het kunnen PSN games zijn als Flower... maar voor hetzelfde geldt is Naughty Dogs nu bezig met Jak 4 of Uncharted 4.

    We zullen het wel zien. Ik heb er in ieder geval al vertrouwen in.

    Sony heeft studios als, Guerrilla Games (die trouwens ook met een nieuwe IP bezig zijn), Naughty Dogs, Santa Monica, Sucker Punch, Media Molecule.

    Microsoft heeft bijna geen first party studios... Die strooien alleen maar met geld om alles op te kopen.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je moet ook niet overdrijven. ;)
     
  14. gnudde

    gnudde MGMT

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    4
    En daar komt het grote marketingbudget van Microsoft om de hoek kijken, hoe zet je je product neer en welke behoefte creeer je.

    Sales regel:

    "Je moet de goede eigenschappen van je stopverf niet verkopen, maar het pijnlijke gat in de muur" :+
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Als ik mijn games kan sharen met maten zou dat geniaal zijn. Effe bij elkaars X1 op de foto zodat hij je als familie ziet en sharen die hap. :+

    Maar zo zal het wel niet gaan werken.

    Wel een iPad of high-end telefoon, ik denk dat dat nog wel eens mee zou kunnen vallen.
     
  16. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik denk serieus dat Sony heeft gedacht, om deze show te winnen, hoeven we het niet eens met games te doen.

    IK denk ook dat Sony wel wat achter de hand had, en puur op de show van Xbox reageerde (wat erg slim is)
    Sony komt nog wel met een aantal grote aankondigingen, maar om gelijk al je kaarten te laten zien bij een E3 is niet slim.
     
  17. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat zou ook nog kunnen. Dan win je niet de E3 alleen, maar als je dan een korte tijd voor de release van de One nog ff komt met wat grote aankondigingen qua games, dan zaai je helemaal verwarring. Zou echt meesterlijk slim zijn.,
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    MS heeft ook nog niet alles laten zien. :)

    Microsoft Studios – Los Angeles – Next generation core cinematic title
    Platform Next Studios – Next generation core title
    Lionhead studios met hun nieuwe MMO
    Rare (KI is dus niet van RARE wat ik zo las)
    Microsoft Studios Victoria – Untitled Project
    En ze hebben ook nog die Japanse studio.
     
  19. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Misschien dat sony nog wat meer heeft maar dan met name voor 2de helft 2014 en dat ze daarvoor TGS willen gebruiken, want die aziatische markt is voor hun veel meer van belang dan voor XB, die daar ook stuk later launchen.
    Neemt niet weg dat het qua aantal games van PS4 kant mager is. Al blijft het smaak, want bij Xbox 1 zie ik ook nog niks wat me erg interessant leek. Het meest interessante waren voor mij PS3 exclusives en multiplatform titels.
    Gezien de multiplatform titels komen er mooie game tijden op ons af \o/

    Volgens mij was ik diegene die noemde dat misschien de kinect de voeding was van de xbox 1, maar ik zei zelf al dat ik dat niet echt kon geloven en het zal ook wel niet zo zijn. Alleen is die voeding wel extern en zijn mensen beetje gaan speculeren, omdat die voeding nog niet is laten zien.
    Misschien was de console die wired van binnen liet zien niet compleet, maar toch zie ik daar niet echt hoe je er nog een voeding bij moet proppen.. Aan de andere kant is sony dit met een compacter design wel gelukt, dus misschien is het iets waar ze nog aan werken.
     
  20. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Naughty Dogs heeft trouwens 2 teams. Het team van Uncharted 3 heeft The Last of Us niet eens gemaakt. Team Uncharted kan toch niet stil hebben gezeten ? Die zijn nu met Uncharted 4 bezig... kan niet anders.
     

Deel Deze Pagina