Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Belangrijk punt.

2. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    wat een gedoe allemaal zeg.

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Wat ik me dan wel weer afvraag. Zo te horen kunnen die mensen dan zonder dat jij het op dat moment weet een game van jou downloaden en spelen. Maar wat gebeurd er dan wanneer ik thuiskom en ik wil die game spelen en de persoon heeft niet laten weten dat hij die ook aan het spelen is? Ook geen duidelijkheid over nog?

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als dit echt zo werkt ga ik plekjes op mijn 'family list' te huur aanbieden op Ebay :+

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zal je wel gewoon "admin powers" hebben als de game van jou is. Dus kan je hem laten stoppen ofzo. :)

6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409

Je kan wel blijven zeuren, maar dit is juist geniaal en 10 keer makkelijker dan traditioneel uitlenen man! :)

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Moet je even een berichtje naar die gast sturen :+

8. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    De eigenaar ruled, want degene die de game leent moet elk uur online zijn. Dat is niet voor niks dan

9. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nou, ik wacht het wel even af allemaal. Ik ben erg benieuwd hoe dit in de praktijk gaat werken, want het klinkt best tof. Maar het is belangrijk dat we gaan horen hoe het dan precies in zijn werk gaat.

10. StrikwerdaAjax

StrikwerdaAjax Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    Kun je dus spellen 'tactisch' gaan inkopen. Betaal je dus in principe 60 euro voor 10 games. Klinkt te mooi voor woorden.
    Zal vast een addertje onder het gras liggen.

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Maar als het zo kan, komt er wel een Xbox :cool:

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    :+ Ja, bij mij zou dat ook zomaar kunnen. Ik krijg al een zooi whatsappjes van vrienden die willen dat ik ook een ONe ga kopen. Ik weet wel waarom, ik koop namelijk nogal veel games, kunnen zij mooi op mijn kosten alle nieuwste games gaan spelen. Bitches... Ik ga niet zwichten voor deze nonsens.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Precies

want zo makkelijk als we nu denken kan het nooit zijn toch

want stel nu even als voorbeeldje

Dulle en ik voegen elkaar toe als family. We hebben allebei over de loop van de 360 generatie 200+ games gekocht.

Dus ervan uitgaande dat we gamen net zo leuk blijven vinden en er net zoveel leuks uitkomt zouden we in de komende generatie niet allebei 200+ games hoeven kopen maar misschien maar 125 ofzo (smaken verschillen nu eenmaal , er is genoeg wat ik speel wat hij niet speelt en andersom, maar er is daarnaast ook een grote overlap)

dat is dus 2x75 = 150 minder gekochte games over de console lifecycle

dan voegen we ook nog Fiasco , Hybrid en Modder-eter toe. Dan hoeven we per persoon misschien nog maar 100 of 80 games te kopen over de hele generatie en loopt het aantal mis gelopen sales steeds verder op..

als je dat idee doortrekt naar 10 man die misschien over de komende 8 jaar in totaal samen nog maar een game of 400 aan hoeven schaffen (in plaats van de misschien wel 1000 a 1500 die we normaliter met diezelfde 10 man zouden kopen) dan kan dit systeem toch nooit en te nimmer zo gaan werken?

dan snijden ze zichzelf en de uitgevers toch gigantisch in de vingers?

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat denk ik dus ook. Als het te mooi klinkt om waar te zijn...dan is dat vaak ook zo. Dan zou ik dus met mijn gabbers de kosten kunnen delen van onze games. Dat zou wel heel vreemd zijn en als dit zo zou zijn, dan had ik dat als MS zijnde van de daken geschreeuwd. Dan had niemand het nog gehad over altijd online moeten zijn en geen games kunnen verkopen. Ik heb MS daar niet duidelijk over gehoord, dus ik geloof er niet zo veel van nu ik er meer over nadenk. Binnen in huis geloof ik het allemaal wel, maar dat Familyshare, dat klinkt verdacht.

Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  15. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja precies, dus daarom is het allemaal nog wel even afwachten. Het klinkt geweldig, eigenlijk te geweldig...en meestal als dat het geval is, is het niet helemaal waar. :D

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk dat het inmiddels al lang geen geheim is hoe ik over de One denk. Maar dit is een leuke feature. Het enige wat ik wel denk is dat het zoveel vetter was geweest als dit gewoon mogelijk was bovenop normaal uit kunnen lenen. Alleen dan denk ik wel erg utopisch.
    Dit is echter wel een leuke feature. Nu DRM er nog uit, echte duidelijkheid over die regiolocked gebeuren en misschien dat MS weer een beetje in mijn achting stijgt ;)

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Dit.
    Ik wil gewoon een console, stekker in stopcontact, stekker in tv, disc erin, BAM, klaar, gamen.

18. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    klinkt idd erg tof. misschien dat microsoft ook gewoon inzet op multiplayer. dan moeten mensen hem wel dubbel kopen als ze samen willen spelen. ben in ieder geval erg benieuwd wanneer dit helder wordt

19. StrikwerdaAjax

StrikwerdaAjax Active Member

Leuk Bevonden:
    23
    precies! allemaal vaag inderdaad. Het zou veel logischer en typisch Microsoft zijn om je gekochte game digitaal te verkopen aan je vrienden. Betalen ze wel een prijs en het geld gaat naar Microsoft. Alleen je vriend hoeft dan geen 'disc' te kopen.

Want dit komt gewoon het zelfde neer als online spellen uitlenen.

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, ik wil niet gratis games van mijn vrienden uitspelen.

Deel Deze Pagina