Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Hahha nee ik had het verkeerd. Nergens op hun site staat dat. Dit is wat er staat. Dus wellicht heeft Support gelijk:

Er staat eigenlijk niets over. En support lijkt wat meer duidelijkheid te geven. Nice als dit echt zo is.

2. Seh

Seh Guest

8)

Waarom de neuk heeft Microsoft dit niet duidelijk verteld op de persconferentie? Man, dit is een geweldige functie als dit zo werkt. _O_

3. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    JA echt he, dat vat ik dus ook eeeeeecht niet.

Trouwens er zit een dude van MS op de Team Xbox Forum. Ik heb daar ook een thread aangemaakt over family sharing. Als jullie vragen hebben, ik wil ze best stellen aan hem. Ik heb al gezegd dat het alleen een super feature is als er geen addertje onder het gras zit...maar daar gaat ie natuurlijk nooit echt op in. ;)

4. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Je mag wel 10x digitaal games sharen.

Maar een fysieke game mag je maar 1x sharen.

Kortom: Ik kan even met 9 vrienden afspreken dat we allemaal €6 inleggen en dan Watch Dogs gaan kopen.

ipv €600 betalen we dan maar €60 om het spel te spelen.

Denk persoonlijk dat het te mooi voor woorden is.

Maar goed, we zullen het wel zien.

Er is nu nog te veel onduidelijk.

5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar je kan allemaal niet tegelijk het spel spelen. En dat is dan irritant. Maar ze hopen natuurlijk dat je de game dan tof vind en de game gewoon zelf gaat kopen omdat je dan kan spelen wanneer je wilt. :)

Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar je kan niet met z'n 10en tegelijk spelen. Ik denk niet dat 9 vrienden geduld hebben voor elkaar. Je gaat niet in de avond 10 minuten spelen en dan de game doorgeven. Zoals ik zei, het is heel handig als je ff een spel wilt proberen. Maar een game op release date met 10 mensen delen is natuurlijk niet te doen.

edit: Ja snikkels! weer te laat! :+

7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Wat zijn jullie goedgelovig zeg.
    Bij ieder klein bericht slaat de tendens helemaal om. Van de Xbox One kopen we ineens een PS4, bij het volgende nieuwsbericht kopen we ineens weer een Xbox One. Ik word echt krankjorum van die mensen hier. Van dit gedeelte blijf ik vanaf nu lekker weg. We zien in het najaar wel hoe de vlag erbij hangt. 99% van de spellen komen toch op beide platformen.

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    En al is het niet waar wat XboxSupport nu zegt,dat je dus allebei dezelfde game kan spelen, dan nog is de feature bruut. Je hebt over een paar maanden bijvoorbeeld na release al vrij gauw tegen de 10 games en je hebt er echt wel eentje of meerdere van uitgespeeld. Nou dan kan een friend gewoon die shit spelen, want jij bent er toch al klaar mee. Daar lijkt het sowieso op neer te komen als je hun policy leest. Die ze wel ten alle tijden kunnen veranderen, maar dat daargelaten. Hopelijk echte duidelijkheid hierover zeer soon.

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik vind dat zelf wel meevallen. De meesten lijken toch redelijk bij hun standpunt voor/tegen te blijven. Ik ben en blijft tegen veel van de restricties van de One, dat neemt niet weg dat er ook features kunnen zijn, die in het nieuws komen, die ik wel kan waarderen.

10. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Prima toch! :) Speculeren is niet voorboden tho.

Ja precies in dat soort situaties is het interessant! :)

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Dat hele familygedoe kan niet op tegen lekker ouderwets games uitlenen imo.

12. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Dat was natuurlijk maar een voorbeeld.

Je zou het ook met zn tweeën kunnen doen. Bijvoorbeeld ik wil samen met een vriend Watch Dog kopen. Hij betaald €30 ik betaal €30. Scheelt je toch weer de helft.

Dat is eigenlijk bijna hetzelfde als wat ik nu doe op mijn PS3.

Ik deel een "gesharede" account met een vriend. En als we iets leuks zien in de PSN Store, kopen we het samen. Vervolgens downloaden we het betreffende spel van de gedeelte account, en spelen we het spel op onze eigen account.

Legaal is het niet... want ik ken al een aantal mensen die zijn gebanned.

Maar MS doet er een schepje bovenop... en nu kan je met 9 andere mensen games sharen. En guess what... het is ook nog legaal.

Als er geen addertje onder het gras zit, dan is het wel een bazen actie.

Maar goed, eerst zien dan geloven.

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Eigenlijk was dit dus al bekend voordat de E3 begon, dus eigenlijk lag het al die tijd al voor de mensen. Maar aan de andere kant is het megadom van MS om gewoon niets erover te zeggen tijdens hun media briefing. Misschien is het niet de bedoeling dat mensen constant games digitaal lenen om uit te spelen, misschien bedoelt MS het meer in de zin van even uit proberen. Als dat het geval is, dan is het logisch dat ze er niet op die manier mee adverteren. Dus dat het de traditionele manier van lenen vervangt. Blijft allemaal maar slecht.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Tuurlijk, heeft een voordeel en een nadeel.
    Nadeel is dat je connected moet zijn om het te doen. Voordeel is dat het instant is.

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Juist wel... Hoe chill is het dat ik games kan uitlenen aan vrienden die x aantal kilometer van me af wonen? Als Willem een game van me wil lenen, dan kan hij dat direct doen! I.p.v. dat ik het spel opstuur en ooit op een dag weer terug krijg. Het nadeel is dat je hem maar aan 10 verschillende mensen kan uitlenen... Dat is dan weer jammer, maar ik heb toch geen 10 vrienden die een Xbox One gaan halen.

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Wat Nightbringer zegt en sowieso, ik vind het niet fijn om mijn gamediscs uit te lenen en hoe tof je vrienden ook zijn, je weet NOOIT 100% zeker of er echt goed mee wordt omgegaan. Dit vind ik zelf juist veel chiller.

17. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Of nog erger... ik heb Watch Dogs al uitgespeeld. En voor €25 mag je mijn vriend zijn... dan hoef jij natuurlijk geen €60 uit te geven.

Ga denk ik toch een One halen. :thumbs:

18. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Precies.

Nou aan die 10 zit ik zo, en ik ben allergisch voor bedrijven die denken mij te kunnen vertellen hoeveel wel/niet mag. Rot op.

19. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Egh, Je moet eerst vrienden hebben om vrienden te krijgen met een Xbox One :+

Het was natuurlijk tof geweest als het én en was. Maar ja... ik droom wel even verder over een MS die zo pro-gamer is 8)

20. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Hou wel rekening met die max 10 dan. Maar het bied wel die mogelijkheden, dat je vrienden met elkaar bent puur voor het sharen... En nou'ja het is wel een veel makkelijkere manier van het uitlenen van games. Dat je hem zelf niet kunt spelen als een vriend van je hem speelt, tsja dat is dan meer dan logisch.

@Peter,

Heb ik jouw niet in m'n vriendenlijst? :+

Deel Deze Pagina