Online via Xbox Live? Ik zat eens ff in de auto te denken waar de uitspraak over een "fee" en het idee om MS points los te laten maar real currency te gebruiken vandaan komen. Zou het niet zo kunnen zijn dat MS van plan is om een online trade platform op te zetten? Stel je voor. Je koopt je Xbox One met Titanfall bij de launch na een tijdje heb je m uitgespeeld en wilt m verkopen. Je gaat in de dash naar je Game Library, selecteert je game en geeft aan dat je het wilt verkopen. Er wordt dan gevraagd wat je ervoor wilt hebben en dus niet in MS Points, dat is te lastig rekenen maar in je eigen valuta €30 hoppa game staat online te koop. James uit Amerika koopt 2 maanden na jou een Xbox One, slingert het ding aan kijkt online naar Titanfall, ziet dat ie nieuw €60 euro is, maar ziet ook dat er 200 mensen zijn die het 2de hands digitaal aanbieden. Hij opent de lijst ziet jou gamertag ertussen en er staat $40 achter (het systeem rekent het gewoon ff om voor je). Ziet dat je veel achievements hebt, hoge gamerscore en eventueel reputatie qua online verkoop vertrouwd het. Pleurt $40 op z'n account geeft seintje dat hij je game wilt kopen. Jij accepteert het krijgt €30 bijgeschreven op je account. James krijgt je license en game verdwijnt uit je library. Voordeel is dus dat je niet 2 miljoen potentiële klanten in alleen Nederland hebt maar miljoenen wereldwijd en verkoop is bijna instant. Voordeel voor MS en gamedevs zijn dat ze daar idd dan eventueel een kleine fee voor kunnen vragen voor het onderhouden van het systeem (ik denk dat dat gewoon uit je xbox live abo moet komen maar dat is een andere discussie) en omdat het geld op je Live account staat ga je voor dat geld sneller een andere 2de hands game, nieuwe game of DLC voor kopen online.
zou idd een mogelijkheid zijn. zal denk wel eerder zijn dat het per land is (regiolocked) en dat MS inkomsten krijgt uit de verkopen. Bijvoorbeeld 10% van de verkoopprijs gaat naar MS. (net zo als bol.com)
Ik denk toch dat ik ga overstappen op de ps4 Als de beelden die geshowed zijn waar zijn: - Ik vind Driveclub er mooier uitzien dan fm4?(zelfs de bestuurder in de auto heeft detail(zonder helm) (wat mij wel opviel is dat beide games geen schade model hebben tenminste uit de trailers... te zien Zeker in FM trailer is het geen geicht als de auto door de lucht vliegt na crash! - ps3 goedkoper Kan ik de 360 er naast houden voor pes en mijn oude games
Je kan een game verkopen netzoals nu op de bazaar. Maar inplaats van de je een cd opstuurt geeft je de licensie aan de koper en wordt de game van jouw account gehaald (vandaar ook de 24 uur check) alleen staat er dat het maar 1 keer kan, maar het is niet duidelijk of dat slaat op de persoon (dat je als persoon de game maar aan 1 persoon kan verkopen en dan is de game weg) of dat het slaat op de game zelf (als de game is verkocht kan hij niet nog maals verkocht worden en dus zit de koper vast aan de game) Ik heb Major Nelson getweet me de vraag of een licentie van persoon naar persoon naar persoon kan. Even afwachten op een antwoord . (wat ik wel niet zal krijgen )
Volhens mij was het zo dat je hem 1 keer kan verkopen. Daarna niet meer. Die moet ook minstens 30 dagen vrienden zijn.
Dat is het probleem, we weten het niet. Er staat 'Each game can only be given once.' Slaat dat letterlijk op het hele leven van een game. Of kan ik een game gewoon maar een keer weg gooien. Stel ik heb 5 games en ik wil er 2 weg doen: COD: Ghost Forza 5 ------------> geef ik 1 keer weg Midtown Madness 4 Battlefield 2143-----> geef ik 1 keer weg Playboy fapgame En die 2 games zijn dan voor goed weg uit mijn lijst, ik kan ze niet meerdere malen weg geven. Maar kan de nieuwe eigenaar hem nog weg geven? geen idee. MS onduidelijkheid
Ik snap nog steeds niet waarom dit allemaal zo'n groot ding moet wezen met die tv... ik koop een console om mee te gamen en niet om mee naar tv te kijken.. en daarnaast lijkt met dit allemaal meer bedoeld voor de VS dan hier..
Ik heb best twee goeie vragen over family sharing - kan ik KI 2013 (F2P full version) uitlenen aan een van mijn familieleden ? Ik denk van niet want het gaat hier alleen over de disc based games. - ik ben al een eigenaar van mijn eigen familiegroep, kan ik ook een lid worden van een andere familie ? Wil je een lid worden van mijn familiegroep, eerst dokken aan mij (20 euro per maand) en heb je je toegang tot mijn library games. Bijvoorbeeld, Call of Duty Ghosts uitlenen en ik had ook DLC maps erbij gekocht maar de dlc content wordt niet beschikbaar in library games.
Killer Instict = Free 2 Play. Dus iedereen met Gold kan deze downloaden en gratis spelen. Uitlenen gaat dus niet op. M.b.t. je tweede punt, de voorwaarden / kenmerken van de Family Sharing zijn nog niet bekend.
Nee, dat klopt. De overige chars moet je erbij kopen. Maar dat valt dus onder DLC. En het lijkt me niet dat je DLC kan delen. Maargoed, ik kan het natuurlijk mis hebben. Tegen de tijd dat MS alle details van de Family Sharing vrijgeeft weten we meer.
Ik snap er geen fuck meer van. Het is zo onduidelijk, en mocht je inderdaad op deze manier games kunnen verkopen en delen, dan begrijp ik er nog minder van. Dat schreeuw je dan toch van de daken? Het lijkt wel alsof ze maar snel wat geroepen hebben na het fiasco van de E3 en nu nog even zelf moeten bedenken hoe ze dat dan willen gaan doen.
E3 was prima, was gewoon puur games, maar de policys op de xbox website van voor de E3 zijn gewoon slecht uitgelegd. Iets wat zowiezo veel voorkomt. Je legt dan iets uit en voor hun ie het logisch en goed te begrijpen omdat ze het zelf hebben verzonnen. Maar voor iemand die het voor het eerst leest is het niet compleet en duidelijk genoeg. [yt]BkmRTjfFZ3w[/yt]