Dat ie goed is of niet is nooit objectief vast te stellen. Dus oordeel zelf, zou ik zeggen. Ik vind 'm fantastisch. Denk aan Uncharted, maar dan een stuk trager, minder focus op actie en snelheid en meer op puur overleven en je doel bereiken. Maar wel een even geweldige sfeer en speelwereld. Ik kijk m'n ogen uit. Ik vind 'm fantastisch en ik denk dat dit geen 'hype' is.
Hij is goed maar zoals bij elke game zijn er dingen die echt wel beter kunnen al die 10en moet je een beetje kunnen relativeren zo is bijvoorbeeld de AI niet altijd geweldig (dan heb ik t vooral over companion AI) en ben ik al een gedwongen stealth stukje tegen gekomen waar volgens mij maar 1 'juiste' route doorheen was. Dus zonder vrijheid en dat vond ik niet zo denderend maar voor de rest is het echt genieten, personages en de manier waarop het verhaal verteld word is echt AAA geen hud tenzij je je wapen trekt vind ik ook echt tof, je zit er echt direct helemaal in Het is niet mindblowing maar het is gewoon heel erg goed gedaan allemaal en ze vertellen dan misschien een beetje een cliche verhaal maar wel op een hele goede en volwassen manier. De actie voelt ook lekker rauw en hard Ik kijk er echt naar uit om vanavond verder te spelen om te kijken hoe Joel en Ellie zich verder gaan ontwikkelen en waar het allemaal heen gaat.
In tegenstelling tot Bioshock:Infinite zit ik vanaf minuut 1 al in het spel, wat een sfeer en wat een verhaalvertelling. Daarnaast Spoiler De eerste ontmoeting met de clickers en een aantal runners in 1 kamer, mijn hart ging tekeer zeg, zelden zulke spanning gehad tijdens het gamen.
Wat ik zo tof vind aan deze game is dat het menselijk oogt. Alle animaties zijn echt strak uitgewerkt. Verder vind ik het gameplay-wise wel sterk, maar ben er niet ondersteboven van. Het is niet echt vernieuwend of iets dergelijks. Ik heb nog niet zoveel gespeeld, maar ik heb wel het gevoel van: Probeer van A naar B te komen in een bepaalde ruimte en probeer iedereen onderweg te pakken zonder gezien te worden. Maar de look & feel van deze game is wel adembenemend. Het verhaal, de sfeer, animaties, de gesprekken etc.
Mailtje gehad dat hij verstuurd is. Hopelijk vandaag, anders morgen binnen. Anders wordt het pas dinsdag want wij krijgen hier op maandag nooit post ...
Ik denk dat dat beter word naarmate je minder aan t handje gehouden word en de levels wat opener worden. De eerste encounters zijn nog vrij beperkt e worden gebruikt om alle systemen en opties uit te leggen Ik ga er van uit dat het steeds groter en interessanter word qua encounters sfeer en gesprekken zijn wel echt geweldig idd , het voelt zo natuurlijk allemaal. Nog meer dan in Uncharted daardoor valt het wel des te meer op als de companion AI even wat doms doet.
Pfff, ik wil deze game heel graag spelen maar heb mezelf beloofd eerst een deel van mijn backlog uit te spelen. Heb sowieso nog 5 spellen waar ik op 3/4de zit die ik moét uitspelen voordat ik weer aan nieuwe shit begin. Dat ie er gaat komen staat buiten kijf though