1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb deze week nog gelachen als een boer met kiespijn. Maar blij was ik niet ;)
     
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Je bent een beste kerel Flavour en ben erg jaloers op hoe je jezelf totaal blind kan maken tot de beerput aan problemen rond de bone maar het begint nu wel een beetje treurig te worden hoe je bepaalde dingen probeert te verdedigen, zeker als je bedenkt dat texture pop in alles te maken heeft met optimalizatie van een game. En daar hebben ze nog dik 4 maanden voor :)

    Textures laden gebeurt ook via het RAM, en daar heeft de PS4 niet alleen meer van, het is ook nog's sneller dus ik zou ook weer niet te hard lachen :+ :)
     
  4. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Beschermen? waar bescherm ik dingen dan? Ik vindt het gewoon leuk om te speculeren over family sharing enzo. Toen zei iemand wat over Killzone en ik zei dat 1080p @ 30 fps hun target is, maar dat ze last hebben nu nog van drops.

    Kijk hier maar zelf:

    http://www.guerrilla-games.com/presentations/Drobot_Lighting_of_Killzone_Shadow_Fall.pdf

    http://www.guerrilla-games.com/presentations/Valient_Killzone_Shadow_Fall_Demo_Postmortem.pdf

    Zijn prachtige documenten voor mij als Artist btw. :)



    1e document:

    Annouced during Playstation 4 reveal
    ‣ Running on target 1080p 30fps

    2e document:

    Demo was optimized quite well
    ‣ 1080p30 with very few dropped frames on CPU and GPU
     
  5. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een jankverhaal van een Xbox fanboy, als het andersom was geweest, had je nou helemaal PS met de grond gelijk gemaakt. Wees dan nu ook eerlijk.
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Hij heeft wel een punt, er is nog geen pc voor zover ik weet dat grafisch geheugen als systeem geheugen gebruikt. Best interessant om te zien hoe dat uitpakt.
     
  7. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Een review op Bol.com:

    13 juni 2013 | Door: gamerfl | 14-19 jaar | Rotterdam
    De ps4 ga ik denk ik dit jaar niet halen. Ik vind hem zo lelijk dat ik liever wacht tot er een slim versie van op de markt komt hopelijk wordt die wel mooi want dit ziet er niet uit. ook moet je nu opeens gaan betalen voor je online en er komen amper vette exclusives uit voor de PS4. Zelfs dead rising is nu naar de xbox gegaan.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat een gejankt sowieso? Ga op z'n minst elkaar console complimenteren en kijk naar de punten naar wat de console verkoopt en niet wat zo kut aan de console is. Dat weten we inmiddels allang, aangezien iedereen dat vrolijk en heel vaak meldt.

    Als gamer gaat het mij toch echt om de games, en het zou belachelijk zijn om 2 consoles tegelijk te kopen. Dan heb ik dag 1 al een gigantische backlog... dat wil ik niet!

    Waarom op voor de Xbox ga? Tsja, games, ben MS fan, heb daarbij ook Xbox Music en een Surface. En kennelijk ben ik 1 van de weinige die de tv features wel ziet zitten, al zal het in eerste instantie waarschijnlijk redelijk uitgekleed zijn. Ik kan dan een tijdje vooruit met 1 ding onder m'n tv en dat is wat ik in eerste instantie wil. Daarbij komt ook dat ik de Xbox controller gewoon beter vind.

    Een jaartje of 2 jaartjes later haal ik de Ps4 waarschijnlijk wel, dan zijn er meer exclusives beschikbaar en kan ik eindelijk los met Infamous :cool:.
     
  9. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Heh dat viel me ook op toe in aantal paginas aan het bij lezen was sommige members blijven maar stug volhouden oh dit weten we nog niet zeker en dat weten we nog niet 100%. Terwijl die dingen allang bevestigd zijn. Ik denk dat sommige mensen het pas gaan geloven als ze de console onder hun tv hebben hangen. Dat is natuurlijk hun goed recht omdat dan pas de werkelijkheid bevestigd is maar heb et idee dat sommige xbox one een roze bril blijven voor houden ongeacht bevestigingen. :+

    Heh nog steeds kut eigenlijk ik vind bijv GM echt zo slecht in het gebied van trade in games en prijs bepaling. Vorige keer was er een deal dat je 20 euro korting kreeg op release van een game tegen inlevering van 3 games mits die 3 games binnen 9 maanden gereleased waren. En volgens mij was freerecordshop net zo kut. Met prijs bepaling tegenover trade ins. Zelf doorverkoop zoals xbazaar ofzo leveren je sowieso meestal wel het dubbele op.

    Als ik naar deze E3 kijk dan heeft voor mij niemand echt gewonnen kwa games voor mij. Microsoft had alleen Dead Rising 3 dat me intreseerde als exclusive. En Sony had the order 1886. De rest zijn het toch alleen maar multiplatform games waar ik naar uit kijk. En dan ga ik dus kijken naar welke console mij de beste opties geeft waar ik om geef.
     
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Dit blijft toch wel het meest treurige imo.

    Als je enthousiast bent over de One wordt je direct als fanboy bestempeld, ben je enthousiast over de PS4 dan is het allemaal prima. :+
     
  11. StrikwerdaAjax

    StrikwerdaAjax Active Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    23
    Hypocriet! Nederlanders! :+
     
  12. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Het leven is zo oneerlijk.
     
  13. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22

    Mwah je bent niet de enigste hoor! Ik ga persoonlijk ook voor de Xbox One. Vind het zelf gewoon heel vet wat de Kinect allemaal kan gaan doen voor je, daarnaast zijn de graphics die ik gezien heb voor mij meer dan prima en ik kan gewoon niet aan de Playstation controller wennen, heb ook een PS3 thuis maar speel er echt nooit games op vanwege die pauper controller. En persoonlijk kan het me ook niet echt boeien betreft het 24 online check en de DRM shit. Hoe egocentrisch he:emo:_0/
     
  14. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Dead Rising naar de xbox gegaan? :+
    Die was een xbox exclusive die multiplatform werd met deel 2 hoewel volgens mij timed exclusive was voor een paar maandjes met deel 2.
     
  15. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Tegelijk gebruiken meeste GPUs GDDR5 en zijn er pas GPUs met DDR3 als je in een vrij laag prijs segment gaat kijken. Kan wel zo zijn dat DDR3 wat beter is voor een CPU, maar de CPUs in komende consoles zijn erg zwak vgl met de GPUs.
    Als MS in het begin had geweten dat 8gb GDDR5 een reële optie was, hadden ze er vast gebruik van gemaakt. Maar goed, dat denk ik.
     
  16. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik dacht eerst ook dat de GPU in de xbox zelf wel GDDR5 had, maar die snoept ook lekker mee vaan de DDR3.

    MS heeft gewoon verkeerd gegokt. Want de PS4 kon in eerste instantie alleen 4 GB GDDR5 krijgen. En dan zit je met 8GB DDR3 wel beter. Maar toen was 8 GB GDDR5 beschikbaar en was het voor MS te laat.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wel grappig, dacht dat de consolewars wel over waren maar volgens mij gaan we weer beginnen :cool:
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Neutraal en leukste... Dan ben je eigen smaak er al aan het bij betrekken en ben je dus niet meer neutraal. Daarom dat voor mij Sony heeft gewonnen. MS heeft misschien meer games getoond, maar ik vond dat Sony meer leuke games toonde. De pure inhoud van een conference valt onmogelijk

    Objectief gezien denk ik dat je kan zeggen dat MS verloren heeft. Ze waren ons een uitleg te goed maar hebben die niet gegeven. In de loop van de E3 hebben ze het enkel erger gemaakt. Nu na de E3 zijn ze de brokken terug aan het lijmen en is nog wel wat werk voor het überhaupt duidelijk is wat ze juist in elkaar aan het lijmen zijn.
     
  19. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Absoluut, keihard ook! :thumbs:
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat gaat beide kanten op natuurlijk. Positief over de PS4, dan ben je ook snel een psfanboy. Het ligt er maar net aan wie je tegen over je heb.

    Iedereen moet zijn eigen keuze maken, het enige wat ik jammer vind is het soms schijnbaar blindelings vertrouwen in een bedrijf wat maar 1 doel voor ogen heb en dat is het zoveel mogelijk winst maken door geld uit jouw portemonnee te troggelen. En dit geld voor beide.
    Ik ben momenteel postiever over de PS4 dan over de One. Maar dat wil niet zeggen dat ik dan ook alles wat uit Sony's marketing afdeling komt voor lief neem. Dat is ook een reden waarom ik zeker nog niet pre-order, dat en omdat er in de tussentijd nog veel kan veranderen.

    Het grootste struikelblok voor mij bij de One is die drm en wat het kan betekenen voor de toekomst en nu ook regiolocked. Dat, gekoppeld met de onduidelijke berichtgeving van MS komt het 'vertrouwen' ook niet echt ten goede. Kijk alleen maar hoe lang het eigenlijk heeft geduurd voordat het duidelijk was hoe het zit met de privacy en kinect (en laten we eerlijk zijn, daar zijn nog steeds vragen over).

    Wat men gewoon niet moet vergeten, ongeacht de keuze, is dat deze bedrijven geen console op de markt zetten omdat ze ons zo aardig vinden. Ze doen het alleen maar om geld te verdienen. En in dat opzicht moet je ook al die restricties en features zien.

    Consolewars zijn nooit over. Net als ios<>android, apple<>samsung, nike<>adidas. Mensen die het 1 hebben lijken altijd wel de drang te hebben om de concurrent/ander af te proberen te kraken. Soort van voor zichzelf moeten bevestigen dat ze de beste keuze hebben gemaakt.
     

Deel Deze Pagina