1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Er zijn weinig console echt accs proof geweest, de enigste die ik me kan herinneren is de Gamecube > Wii
     
  2. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Was toch gezegd dat door een andere architectuur de accessoires niet werken op de Xbone. Althans, dat werd in een ander topic gepost.
     
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Probeer je te pre-orderen, kan je en bij Bol.com en bij nedgame geen acceptgiro meer gebruiken...
     
  4. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Wii > WiiU. Hoewel dit eigenlijk niet meer als logisch is.

    Van de nes naar de snes ging ook niet en zo is het in het verleden vaak gegaan. Maar dat kwam eigenlijk vrijwel altijd doordat de controllers mee ontwikkelde met de console. Dus meer knoppen hadden e.d.
    Echter wat is nou het verschil tussen de One controller en die van de 360? rumble triggers en als we MS moeten geloven knoppen die iets sneller reageren. Dat is imo geen reden om geen 360 acc's te kunnen gebruiken op de One. De knoppen van de razer controller reageerde ook sneller dan die van de standaard 360 controller. Dus zoiets kan gewoon niet de reden zijn. En waarom kan het dan bij de PS4 wel?
    Nah, de echte reden is gewoon geld... Nu moet je weer een 2e controller kopen, weer een stuurtje, weer een fightstick, weer dingen waar de marketing, investeerders en management van MS met natte plekken in broeken van rondlopen omdat het weer extra geld oplevert
     
  5. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Jij wou de ps4 pre orderen zeker? Wat ouderwets man, gebruik gewoon iDeal ;)

    Om je account gebanned te krijgen moet je wel wat flikken hoor. Daar hoeft een normaal persoon niet bang voor te zijn
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik ga niet nu al 400,- betalen voor iets in december :p
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Je bedoeld zoals die Lesbienne die gebanned was omdat er in haar profile stond dat ze lesbisch was? Geen waarschuwing, geen melding, nee gewoon meteen gebanned.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    MM Arena heeft trouwens bij je preorder van de console, de eerste game 25% korting. De tweede 50%, of de derde game gratis.
     
  9. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Nog steeds maakt dat ene bericht me niet echt bang hoor, zoals LDawg ook al zegt. Laat iets van een trend zien in het zomaar bannen van mensen en je hebt me overtuigd.
     
  10. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Volgens mij moet je bij bol.com eerst een vertrouwens profiel hebben opgebouwd. Als in je moet een aantal "grote" aankopen hebben gedaan zodat ze weten dat je te vertrouwen bent. Ik heb ooit es mijn huidge pc daar gekocht en die kon ik ook niet betalen met acceptgiro. Maar toen ik mijn xbox 360 elite daar kocht kon het ineens wel.

    Wait what? Dit wist ik niet. Dat moet ik onthouden nooit te doen dan. wtf. :F:


    Edit: Ik ga trouwens nog geen PS4 pre-orderen. Ook al weet ik zeker dat ik deze console ga halen zoals gewoonlijk wacht ik ff tot ik zeker weet dat ik een paar games bij kan kopen die ik daadwerkelijk wil spelen. Daarnaast hoef ik een console niet op launch te hebben. Ik kan wel een paar weekjes wachten mochten ze overal uitverkocht zijn.
     
  11. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Het is al gelukt! Bij de Gamemania :)
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409

    Fanatec sturen hebben ook USB aansluiting en ze werken perfect op pc's aangezien de Xbox One een pc structuur en OS gebaseerd op Windows krijgt kan dit misschien wel. Ze zeggen met Microsoft te kijken. :)

    + dat stuur met pedalen en shifter set kost zo'n beetje net zoveel als die hele console, dus geen stuur = geen console.
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Had ook geen optie om via acceptgiro te doen dus dan maar via de creditcard. Dan betaal je ook pas bij verzending
     
  14. MentalJ

    MentalJ Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij heeft het helemaal niks met console architectuur te maken of dat iets werkt op een windows PC, want wired xbox 360 controllers werken nu ook op 360 en PC, en dadelijk niet meer op een XB one. Verwacht eerder dat fanatec een dongle moet gaan maken om die compabiliteit met XB one te houden, als MS dat toestaat.
    Of een controller/stuur op een MS console werkt is gewoon afhankelijk of MS je de licentie geeft. Dat is de reden dat logitech g25/27 sturen niet op 360 werken, zover ik weet. MS blijft wat dat betreft een gesloten systeem wat niet alle input ondersteund. (en dus onwaarschijnlijk dat straks op XBone wel die logitech sturen werken)

    EDIT Ik denk trouwens dat die geniale Don mattrick nog wel een oplossing heeft "If you want to use your Fanatec steering wheels on xbox, we have a system for that. Its called 360!" :)
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2013
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja dan kan hij een 360 door zn neus krijgen. Heb nog een hele mooie RROD variant in de kast liggen! :)
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    LDawg zei het volgende, waar ik dan ook op reageerde;
    Een lesbienne is normaal vind ik, maar schijnbaar mocht het niet van MS om dat in je profile te hebben. En vervolgens werd ze dus zonder waarschuwing gebanned. Dat sexuele voorkeur aangeven niet mag is één ding, staat in ieder geval nu ook in hun voorwaarden. Dat iemand dan vervolgens zonder enige vorm van waarschuwing gebanned wordt waarna ze moet vechten om dat weg te krijgen is een heel ander verhaal. En dit gaat dus over een normaal persoon. Dat het geen trend is wil dus niet zeggen dat het niet kan gebeuren en dat is waar ik op reageerde.


    Je geeft het zelf al goed aan 'als MS dat toestaat' en dat is de hele reden van het niet werken van de 360 controllers. Want nu moeten bedrijfen als Fanatec wel een licentie kopen, nu moeten alle 3rd party wel opnieuw gaan onderhandelen over licenties, nu moeten alle klanten wel nieuwe controllers kopen.. geld, geld, geld. Niks architecture...
     
  17. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit gebeurt overal hoor, Sony doet dit ook en waarschijnlijk zal ook wel zoiets op Xboxworld zijn gebeurd met een post die volgens een moderator niet door de bocht kon maar later wel ... bedrijven maken fouten , of ben jij zelf zo perfect in je leven dat je nooit fouten maakt? :+
     
  18. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    @Peter:

    Dat hele gay gebeuren is toen toch terug gedraaid weer?
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Op deze manier iemand bannen is tegen hun eigen policy/voorwaarden in. En ja, mensen maken fouten, maar het is wel een beetje bs dat het ook zo lang bij haar heeft moeten duren. Sterker nog, pas toen ze de publiciteit opzocht (toen het bekend werd althans) kon er wat aan gedaan worden. Maar het ging mij erom dat je ook als normaal persoon de dupe hiervan kan zijn. En dat betekent dus met de huidige DRM policy van MS dat je ook niet meer kan gamen.
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat is toch met bijna alle bedrijven zo? Dat ze pas ingrijpen als het in de media komt?
     

Deel Deze Pagina