Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    Op internet staat al video's hiervan, daarin kun je een goed beeld krijgen van hoe en wat.
    Overigens gaat het mij meer om de games, dat is ook een reden waarom ik voor de PS4 heb gekozen.

2. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Zo goed heeft MS het ook niet altijd gedaan. Valse gameplay beelden van Halo, de allereerste Xbox gewoon volledig droppen, een UI die mooi flashy is geworden maar eigenlijk minder snel en minder gebruiks vriendelijk als de voorganger. En dan de legio's aan RROD, ik zit al aan mijn 6e 360.
    Beide hebben een geschiedenis, maar op dit moment is het vooral MS die door restricties en er omheen draaien vooral voor zichzelf slechte reclame maakt. Neem b.v het hele privacy gebeuren rond de kinect, pas na de E3 is er eindelijk een beetje duidelijkheid over gekomen.

3. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Om heel eerlijk te zijn interesseert de UI mij geen reet. Ik koop een console om op te gamen... that's it.

De UI van de PS3 is niet perfect. Maar voor mij gevoel is er weinig mis mee. En al was de UI pauper... dat is voor niet meteen een reden om van console te switchen.

4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Als ik naar de laatste jaren kijk heeft Sony zichzelf enorm verbeterd. En wat Peter hierboven al zegt, MS is alleen maar flashy gegaan en voor de rest zie ik niet echt verbeteringen. Nah, Sony gaat meer de goede kant op laatste tijd, dus vandaar.

Die prijzen die hetzelfde blijven is wel nice. Al die placeholder prijzen van 100,- waren eng

5. oneshot1tkil

oneshot1tkil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Hoeveel gaan de ps4 games kosten? Ook gewoon 60 euro neem ik aan.

6. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Mark Cerny is een baas en lead system architect, ik heb er wel vertrouwen in. :p

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    De games....

Waarvan MS tijdens de lancering (so far) duidelijk meer heeft en ook de maanden daarna nog? Tenzij Sony ineens megatons dropped bij GC?

Maaaaaar dit zegt nog niets over EA, Activision, Ubi enzovoort he? En grote vriend Kotick van Activision heeft dit jaar gezegd dat ie stijgingen in prijzen voor next-gen games verwacht...kortom....80 euro voor CoD Ghosts? Zou gestoord zijn. Die placeholders van 100 euro waren te ziekelijk voor woorden.

Laatst bewerkt: 15 jun 2013
  8. RealWeirdo

RealWeirdo Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Sony heeft nog heel wat exclusieve games niet aangekondigd. . Ze zeiden iets van 20 exclusieve games volgens mij dat ze hadden.

Ben sowieso verzekerd van een ps4 op de release dag. Kreeg een mail van Nedgame dat zolang de ps4 op hun site staat hij te preorderen is aangezien ze rekening ermee houden hoeveel ze binnen krijgen en sowieso al op de 11de gepreorderd. .

9. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    En als het nou omgekeerd was? Was iedereen dan masaal voor de Xbox One gegaan vraag ik mij af?

10. IceDwight

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook niet over een launch, ik kijk verder dan dat, de titels die Sony op de PS3 heeft uitgebracht heeft mij de afgelopen jaren meer voldoening gegeven.

Ook vond ik de titel Infamous een erg leuk titel die ik zeker graag wil hebben (ookal is dit geen launch titel).

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Wellicht, maar in mijn ogen zijn Playstation-fans meer loyaal tegenover hun merk.

12. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Op de Xbox One komen 15 exclusives uit in de eerste 12 maanden na de release (waarvan 6 op de launch). En alle 15 games zijn al aangekondigd.

• Below
    • Crimson Dragon
    • D4
    • Dead Rising 3
    • Forza Motorsport 5
    • Halo Sequel
    • Killer Instinct
    • Kinect Sports Rivals
    • Quantum Break
    • Project Spark
    • Rabbids Invasion
    • RYSE: Son of Rome
    • Sunset Overdrive
    • Zumba Party Fitness
    • Untitled Black Tusk Game
    Op de PS4 komen 20 exclusives uit in de eerste 12 maanden na de release (waarvan 5 op de launch). Van de 20 games zijn er 7 aangekondigd.

• Deep Down
    • DriveClub
    • inFamous: Second Son
    • Killzone: Shadow Fall
    • Knack
    • Octodad: Deadliest Catch
    • The Order: 1886

Op de launch komen er 6 Xbox titels uit en 5 PS4 titels. In het eerste jaar komen er meer PS4 exclusives uit dan Xbox exclusives. Het enige verschil is dat MS alle exclusives al heeft aangekondigd en Sony nog niet. Ik snap het probleem dus niet ?

13. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Is er trouwens al bekend wanneer Halo uitgebracht gaat worden? Dan ga ik pas kijken of ik een Xbox One ga kopen.

14. Seh

Seh Guest

MS heeft ook nog wat bewaard voor de Gamescom hoor. We hebben bijvoorbeeld Epic niet gezien.

Verder komt Project Spark, Titanfall en Minecraft (of tellen die niet als exlcusive voor jou? ). En bij Sony komt onder andere Warframe nog bij of rond de release.

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nee er zitten third party exclusives tussen en dat is van begin af aan gezegd, 15 exclusieve first party titels en daarnaast nog third party exclusives. MS heeft voor de E3 nog gezegd dat niet alle 15 first party exclusives bij de E3 zouden zijn en dat GC ook een mooie optie was voor meer erover. Quantum Break zie ik ook niet in het eerste jaar van de X1 verschijnen.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Exclusives is soms moeilijk om te zeggen. Als je alleen vergelijkt met de andere console zijn sommige games exclusives. Zoals TitanFall of Planetside 2. Maar je kan ook zeggen ze zijn niet Exclusives. Want ze komen(zijn) ook op de PC. :)

17. IceDwight

Leuk Bevonden:
    0
    Titanfall komt niet op de release, en deze haal ik dan wel op de PC:thumbs:

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik ga gewoon voor de console die qua gaming het beste ligt. Voor mij is dat deze keer de ps4.

19. Seh

Seh Guest

Het ging om de eerste 12 maanden na de release datum van de console. En dat mag.

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Misschien toch XBLA op X1?

Deel Deze Pagina